Iklan

Rabu, Mac 05, 2008

Serang Anwar: Langkah Terdesak Pimpinan BN

Dua tiga hari kebelakangan ini menyaksikan kegilaan media milik UMNO-BN begitu ghairah sekali 'menyerang' karakter yang bernama Anwar Ibrahim. Semalam, akhbar The Sun melaporkan kenyataan bekas presiden parti Gerakan, Lim Keng Yeik yang mendakwa Anwar sebagai anti Cina. Juga laporan akhbar The Star dan Berita Harian, memetik kenyataan Dr. Chandra Muzaffar yang menyifatkan Anwar sebagai sumpah-sumpah, sering menukar imej dari seorang pejuang mahasiswa kepada nasionalis Melayu.
Sejak pilihanraya kecil Ijok, media UMNO-BN begitu hebat menyebarkan dakyah bahawa Anwar sudah tidak relevan dan semakin tidak diterima oleh rakyat. Presiden UMNO, Abdullah Badawi juga beberapa hari lalu menyatakan bahawa beliau sudah pun melupakan Anwar. Apa yang nyata, semakin ghairah mereka menyerang Anwar, semakin hangat sokongan yang diterima olehnya! Kunjungan Anwar ke seluruh pelusuk tanah air dilaporkan mampu menarik ribuan rakyat untuk ikut serta mendengar apa yang ingin disampaikannya.
Kebimbangan pemimpin-pemimpin UMNO-BN sampai ke kemuncaknya semalam, apabila Abdullah (yang menyatakan bahawa dirinya sudah melupakan Anwar) dalam suatu majlis di Kepala Batas mengkritik Anwar secara terbuka sambil menyifatkan bekas Timbalan Perdana Menteri itu sebagai tidak melakukan apa-apa sewaktu menjawat jawatan Menteri Pendidikan suatu ketika dahulu. Jika benar Anwar gagal sebagai Menteri Pendidikan, mengapakah Falsafah Pendidikan Negara yang dirangka pada waktu beliau menjawat jawatan tersebut masih lagi digunapakai sehingga hari ini? Dan satu lagi persoalan yang harus ditimbulkan ialah apakah pula sumbangan Abdullah sepanjang tempoh empat tahun beliau menjadi Perdana Menteri negara ini?
Saya tidak akan terkejut jika sekiranya esok, media milik UMNO-BN melaporkan lagi kenyataan-kenyataan bekas ahli keADILan yang kecewa, tokoh akademik yang diupah serta beberapa bekas pemimpin UMNO/BN pencen yang melabel dan mencerca Anwar sebagai anti Cina, dalang Yahudi serta agen asing dalam usaha terdesak mereka menjelang hari pembuangan undi 8 Mac ini.
Logik saya mudah; jika benar Anwar sudah tidak relevan, mengapa namanya seakan menjadi ketakutan dan mimpi ngeri buat pemimpin-pemimpin UMNO-BN? Jika benar Anwar sudah tidak diterima rakyat, mengapakah beliau masih lagi disambut dan dirai oleh ribuan rakyat setiap kali beliau mengunjungi sesuatu tempat?
Barangkali benar, Anwar masih lagi faktor utama ketakutan UMNO-BN, dan tindakan mencemuh serta merosakkan reputasi Anwar merupakan langkah terdesak pimpinan UMNO-BN dalam usaha terakhir mereka untuk menarik kembali sokongan rakyat yang semakin jelas menolak agenda rasuah dan pembohongan mereka.

30 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dengar kata DSAI failkan saman RM110juta kepada Chandra dan Khairy..

aku pun x berapa clear sgt pasal berita ni, aku baca sepintas lalu je, so x acila kalau aku nak komen lebih.

budak hepi berkata...

najwan babi....
hahhahahahhaha...
mcm pantat

Tanpa Nama berkata...

orang mcm najwan ni la patut kita puji..

bukan mcm ko, sengal, makan aje ape orang suap [berita tv, akhbar]

ko tak caye ko pegi website tv3.com.my, alhamdulillah, tv3 dah kene kutuk tahap dewa... haha.. nak nak kat catch up tv buletin utama dia..


kesian aku tgk pembaca berita dia, mcm orang bodo, ape orang tulis, dia baca jela.. orang suruh ampu, ampu jela..

budak hepi berkata...

daRIPADE KO,jd pengampu najwan??haha
siap jilat bontot die lg...
hahahabrape najwan bayar ko???

Tanpa Nama berkata...

tu jela puak umno be end ni tau..
asal sokong skit, nak kena bayar.. puji skit, nak kena bayar..

hahaha...itulah budaya umno be end..
pasang bendera kalau takde upah jangan harapla..


haha...najwan bayar aku?
aku kenal najwan pun tak..
bagi aku, najwan dah cukup berani buat blog mcm ni pun dah bagus..

tak mcm ko, stakat goyang kaki, orang sokong umno, ko pun nak sokong umno...
haha.. mcm bodo, sokong bute tuli..


jadila percacai hisyamuddin, balaci khairy, tukang cuci bontot najib, paklah dan lain2..

haha..sib baik mahadey dah retire, kalau tak, aku sebut gak nama dia sekali...

hahaha

Tanpa Nama berkata...

Mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini menegaskan bahawa beliau tidak sesekali merasa bersalah atau ralat “memenjarakan mantan Timbalan Perdana Menteri Anwar Ibrahim”, sebagaimana heboh diperkatakan orang ramai selepas sebuah video dalam You Tube diterbitkan seolah olah beliau mengaku sebaliknya.

Malah, beliau memperjelaskan bahawa video yang disunting itu sebenarnya manipulasi pihak pihak yang menyokong Anwar dan bertujuan khusus sebagai niat jahat untuk mengembalikan Anwar kepada persada politik perdana, dalam siri kempen Pilihanraya Umum ke XII. Taktik ini dilakukan kunun kunun ‘membersihkan’ nama buruk Anwar, yang memang telah bankrap politik. Beliau mengatakan demikian semasa diteruramah oleh Bernama dikediaman Pondok Maharizan, Titigajah, Kedah mala mini, sebelum memulakan kempen dimarkas gerakan BN Kampung Golok Puting, dekat Kerpan malam ini.

“Yang mendapati Anwar bersalah ialah Hakim. Tujuh orang hakim mendengar kes dan mendapati beliau bersalah dan dijatuhi hukuman penjara, bukan saya!”. Beliau memaksudkan kes salahguna kuasa dimana Anwar telah dipenjara selama 6 tahun. Manipulasi video itu ialah sebenarnya dibuat dalam sebuah ceramah dengan nada ‘menyindir’, dua tahun lepas.

Tun Dr. Mahathir memberikan contoh kenyataan mantan Timbalan Presiden Keadilan Dr. Chandra Muzaffar dimana Anwar disifatkan sebagai ‘pembohong’ dan “Negara akan rosak jika Anwar menjadi Perdana Menteri”. Mantan orang kanan Anwar dalam PKR Dato’ S. Nallakarupan juga mengesahkan laporan ini, dengan sudut pandangan beliau sendiri.

tun-dr-mahathir-interview-with-bernama.jpg

Mantan Presiden UMNO juga menyingkap peristiwa dimana Anwar telah meminta berjumpa dengan beliau pada tahun 1982 dan melahirkan hasrat untuk menyertai UMNO, walaupun Anwar dikatakan cenderung kepada PAS dan sering menyerang UMNO apabila diberikan peluang. Alasan beliau menyertai UMNO ialah “ingin memperbaiki UMNO dari dalam”. Walaubagaimanapun sejurus selepas menyertai UMNO dan diberikan tempat untuk bertanding Pilihanraya Umum VI 1982 dan dilantik Setiausaha Parlimen, Anwar sudah ‘menunjukan belang kerakusan kuasa’ dan mencabar jawatan Ketua Pemuda UMNO dari tangan Hj Suhaimi Kamaruddin.

“Saya menjadi ahli UMNO selama 18 tahun baru diberikan peluang bertanding Pilihanraya dan 28 tahun baru diberikan jawatan dalam pentadbiran. Tetapi Anwar tidak macam itu. Anwar tidak sabar!”.

Tanpa Nama berkata...

Apabila ditanya Bernama adakah Tun Dr. Mahathir akan terus mengkritik UMNO selepas ini (Dato’ Mukhriz diberikan peluang untuk bertanding Pilihanraya), beliau menjawab “Saya tidak kritik UMNO. Saya sayang UMNO! Yang saya kritik ialah beberapa pemimpin UMNO dan apa yang mereka buat tidak betul. Kalau buat tidak betul, kita kritikla!”.

Dalam pertemuan dalam pusat gerakan BN Kampung Golok Puting malam ini, Tun Dr. Mahathir menjelaskan bahawa beliau berkeyakinan penuh keikhlasan Dato’ Abdul Rahman Ariffin untuk berundur dan kemudian berkerja keras untuk membantu calon penganti yang ditetapkan Kepimpinan parti iaitu Dato’ Mukhriz Mahathir. Beliau juga menafikan bahawa khabar khabar angin mengatakan mereka yang menyokong Dato’ Rahman kini secara senyap senyap berusaha untuk sabotaj kempen Mukhriz.

p1030601.jpg

Semasa di pusat gerakan BN Kampung Lana Bulu selepas itu, Tun Dr. Mahathir Mohamad disertai oleh mantan Menteri Besar Kedah Tan Sri Sanusi Junid dalam kempen untuk kawasan Parlimen P005 Jerlun ini. Tan Sri Sanusi menyingkap dengan panjang lebar kepertanggung jawaban Tun Dr. Mahathir sebagai pemimpin untuk membangunkan dan memperjuangkan orang orang Melayu dan kemudian orang orang Islam, diperingkat antarabangsa. “Mukhriz mewarisi ketokohan ayahnya”.

Tun Dr. Mahathir disertai oleh Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali dan dijangka akan berada sekitar Jerlun sehingga hari pembuangan undi pada Sabtu 8 Mac 2008. Mereka akan mengundi dikawasan Parlimen P006 Kubang Pasu.

budak hepi berkata...

tol2...
ak sokong ko..hahahha
hidup umno...

Tanpa Nama berkata...

oohh... korang tak baca lagi Air Asia Punya cerita ye?


jap eh, nanti aku amik..

Tanpa Nama berkata...

The Air Asia, Badawi, Singapore, Kamaludin, Tg Adnan, Kalimullah Story
------

Fasten Your Seat Belts : The Air Asia, Badawi, Singapore, Kamaludin, Tg Adnan, Kalimullah Story
Malaysiatoday

By Little Bird
----------

Kawan-kawan, please fasten your seat belts now. I thought that I knew something about what is really going on in the administration of Abdullah Badawi. Today I found out I have not even scratched the surface. The following is panas-panas news. You may want to hit the ejection button (not yours but theirs) after reading this.

Firstly, the shareholders and/or stakeholders of Air Asia (directly, indirectly, through proxies, etc.) include Kamaluddin bin Abdullah Badawi, Kalimullah Maseerul Hassan (also into Tune Hotels), Khairy Jamaluddin, Tony Fernandez, etc.

We all know the story of Air Asia. Well, we all thought it was a rags to riches story. It is actually a story about riches. The rags part is actually very hazy.

When MAS entered into a phase of 'restructuring' about three years ago, Air Asia, through Tony Fernandez, struck fast and furious.

Before we go further, you may want to ask why did MAS have to suffer yet another 'restructuring'? That is a story by itself for another day but just bear in mind that Badawi's brother, Ibrahim, is the owner of the catering company (Skychef?) that used to supply mineral water at RM35 a case to MAS.

With that kind of pricing, surely MAS would need 'restructuring'.

Anyway, Air Asia stepped in and pushed the Gomen for a 'rationalisation' of the domestic air routes in Malaysia. Air Asia asked to be given MAS' Sabah and Sarawak routes. MAS could keep flying in Semenanjung, they said. Despite objections by MAS, Air Asia was granted its wish.

But the wish did not just happen. Zaki, a fourth floor boy at the PM's office, helped Air Asia make its wish come true.

Once MAS lost its Sabah and Sarawak routes to Air Asia, there was a staff redundancy. So MAS had to organise a VSS. MAS demanded that since Air Asia was taking over their Sabah and Sarawak routes it would make some of their staff redundant so Air Asia should pay MAS some compensation.

Everyone (MAS, Gomen and even Air Asia) agreed that compensation was payable to MAS. But Air Asia would not pay anything. Finally, the Gomen (err that means you and me lah, Encik Taxpayer) paid the compensation to MAS, which MAS promptly used in one of the most expensive VSS payments in our history.

If your blood is starting to boil, stop reading and better cool off because it does not get better.

Then, within one year, Air Asia realised that the Sabah and Sarawak routes were not profitable. They never were. MAS was performing national service in Sabah and Sarawak. Flying chickens and goats is not a money-making venture.

No problem. Air Asia made another wish. They told the Gomen, we have to return these air routes back to MAS. Again MAS objected. Again overruled. Not relevant.

Then came the handing over ceremony of the air routes and the airplanes. When they took over the Sabah/Sarawak routes, Air Asia had 'acquired' seven airplanes from MAS in perfect working condition. (MAS does have one of the best safety records in the world.)

However, when Air Asia 'returned' the planes to MAS, only one was left in working condition. The other six planes were grounded, not fit for flying and could not fly.

In actual fact, Air Asia was cannibalising parts from the six planes to keep the seventh one flying. Again MAS objected. Again overruled. Not relevant. It eventually cost MAS in excess of RM50 million to make the planes flyable again. This was a direct subsidy to 'rags to riches' Air Asia's profits.

Then Air Asia started eyeing the lucrative KL-Singapore routes. Tighten your seat belts. This one will really jolt. But they went about it the roundabout way. They said they wanted to go international. They did (some) but international routes are tough. No Zaki, Badawi, Khairy, Kalimullah or Kamaluddin to make your wishes come true.

But the KL-Singapore sector was generating RM40 million in PROFITS to MAS. This was the plum in the pudding. Air Asia wanted it badly.

So they made another wish. It came true. This is how they did it. Air Asia's bid to break into the KL-Singapore sector was first discussed in Cabinet when Badawi was on holiday overseas. Najib chaired the meeting and Air Asia's application was rejected.

The application was rejected for two main reasons:

i. By 2009 the whole of ASEAN becomes open sky anyway. ASEAN airlines can fly to all ASEAN capitals without restrictions. So why open up KL-Singapore in double quick time?

ii. If budget flights are allowed between KL-Singapore, KLIA will die an unnatural death. KLIA will become a feeder airport for Singapore's Changi. People will fly from KL to Singapore and then fly off from Singapore to the rest of the world. MAS will then die a natural death. So the request was declined.

Then Badawi came back from his travels and asked Tengku Adnan the Minister of Tourism to prepare a paper on tourism, linking MAS, Air Asia, SIA, etc., to tourist arrivals. At the next Cabinet meeting chaired by Badawi, he asked Tengku Adnan to present the 'Cabinet paper'.

Insiders say that the paper was an 'out of Agenda' item - meaning it surprised everyone, but the dunggus approved it nonetheless. Air Asia got its wish again. Tengku Adnan also secured his Putrajaya seat.

Now here is the killer. Soon after Air Asia started flying the KL-Singapore sector, they started giving away 300,000 free tickets, 5 sen tickets and all the other gimmicks. Singapore is believed to be subsidising Air Asia for all these expensive gimmicks.

For SIA, losing RM40 million (S$17 million) profit from the KL-Singapore sector is chicken feed. Air Asia is feeding thousands of transit passengers from KL to Changi . Air Asia is providing RM19 bus rides from KL to KLIA. From KLIA, passengers fly almost free to Changi. From Changi the passengers can connect to the world.

Now, Air Asia is making another wish - they want to fly direct from Kuching, KK, Penang, Alor Setar, Kota Bharu, etc., to Changi. They will earn even more 'subsidies' from Singapore. KLIA will drop dead later, MAS will die first.

This is how we go from 'rags to riches'. And we all thought Tony Fernandez was such a great guy too. The shareholders and/or stakeholders of Air Asia (directly, indirectly, through proxies, etc.) include Kamaluddin bin Abdullah Badawi, Kalimullah Maseerul Hassan (also into Tune Hotels), Khairy Jamaluddin, Tony Fernandez, etc.

Yes, we believe in open skies, competition and all that. But friends, fellow Malaysians, this is the PM, his son, his S-I-L and his cronies lah. How can they sell out their own country? But this is what they are doing.

Kawan-kawan, come March 8th, 2008 you have an opportunity to hit the button for the ejecion seat. Hit the ejection button and send these people out into oblivion. Don't give them any parachutes either.

budak hepi berkata...

erm...btol ke cte ni??
ke ko baru karang cte ni???
mane bukti kalo cte ni btol???
are you sure???wehh...
jap2..air asia ni bapak ko nyer ke??>
soo pekaitan ngn kte sumer??walaupon ak antare pewaris air asia, tp ak relax je...ni hal org tue2...
tu bisness dorg...
kte ni still blja n xtao pape pon pasal bisness..
ko rang amek bissness cm CEO air asia 2 ke???
sooo...
xpayah la nk blagak pandai dalam bisness ni...
hahahhaa....
u know zero,nothing...
tao korek idung je kn???soo baek korg fasten your seat belts now....hahaha...die xpnah kaco idop korg n masukkn masalah ko dlm blog die,,,tp korg lak sebok2 nk masukkn kes2 die dlm blog ko???
hahahhaa...soo????
pk2 la..

kaizeru berkata...

aku pelik, kenape ada orang2 kt sini kutuk gile2 punyer. bile time org kutuk balik, melenting. Time org jawab ngan fakta, kita balas balik ngan fakta, time orang balas ngan english, jawab balik dalam english. ni patut baru dinamakan professional.

tong kosong tu bunyi dia lebih, tapi dalam tu kosong. jangan sampai orang tuduh kita nie omong2 je...

national security agency(nsa) berkata...

hahha..

kelakar la najwan ni. Takkan tak boleh terima kenyataan dari komen national security agency(nsa)? Dulu kata anda penyokong demokrasi, tapi, anda sendiri menafikan kebebasan hak bersuara dengan delete komen tersebut. Terbukti, anda sama je macam Bee End yang anda benci tuh. Jangan jadi oppurtunis, nnt org benci.
Inilah antara sifat org yang sokong parti keldaian rakyat. Kata orang, dia yang lebih.

Tanpa Nama berkata...

wei, yang Air Asia punya cerita tu bukan aku yang tulis...
Tu dipetik dari Malaysiakini..

Takkan korang dungu sangat kot, nak bicara pasal politik, tapi sebut malaysiakini, tak tau...

Setakat ni air asia xde la plak saman penulis little bird kat malaysiakini tuh..

padahal kalau nak ikutkan, tuduhan tu berat sekiranya ape yang dicakapkan tu salah..


korang kata undi keadilan nak buat apa, setakat nak kayakan keluarga anwar je...


haha... padahal korang tak tau, yang keluarga badawi tgh duk buat duit sekarang ni... salah satunya pasal air asia ni lah... memang tony fernandez yang punya... tapi khairy pun ada saham jugak..

korang tgk myteam sudahlah.. kan khairy jamaluddin ngn tony fernandez tu kamcing je...


---------------------------------



ape rasenye kalau kena penjara 6 tahun??? ko rase mcm mana? tak boleh jumpa keluarga, anak bini, nak sambut hari raya dalam penjara dan mcm2 lagi lah benda yang tak boleh dibuat bersama anak bini...



korang cuba bayangkan, kalau dah 6 tahun duduk dalam penjara... rase2nya pembunuh bersiri pun boleh insaf,.. inikan pulak orang yang tak bersalah...

itulah dia anwar ibrahim... aku mintak sekali korang cuba pikir sebagai pihak dia..

apekah gunanya kalau dulu anwar dapat jadi tpm.. pastu kena humban dalam penjara, atas tuduhan korupsi dan sodomi..


lepas keluar penjara, korang rase kalau niat dia betul2 nak menjahanamkan negara korang rasa dia sanggupke teruskan perjuangan lepas dah keluar penjara 6 tahun???

bagi aku, kalaulah dia nak mengejar pangkat sekalipun, umur dia dah tua dah... badan dia pun tak sihat.. umur dah 61 tahun... kalau setakat nak rebut kuasa, jual negara, apa faedahnya??


niat dia ikhlas nak betulkan pemimpin umno dari dalam, lepas kena tendang, dia sedar mmg x boleh betulkan dari dalam, so dia tubuhkan parti keadilan...


dulu bini dia semasa dia jadi tpm, tetap bertudung, xdela mcm bini najib atau bini paklah sekarang ni.. masa dia jadi tpm dulu pun, bini dia tetap kerja sebagai doktor , doktor mata lah kalau nak lagi tepat.. perwatakan bini dia lembut je...semua orang tau...


tapi lepas anwar kena tuduh macam2.. bini dia bersuara.. ramai jugak yang terkejut sebab orang x sangka yang bini dia yang selama ni lemah lembut, takde campur dalam urusan politik, tetap kerja sebagai doktor, tiba2 bangun menentang....



----------------------------



cube korang fikir dari sudut pandangan keluarga anwar...
aku kesian tgk anwar.. dia nak betulkan pemimpin yang korup, tapi tgklah.. ade saje halangan.. kate dia nak jual negara lah, yahudi lah... mcm2 lagi yang tak berasas...


cube fikirkan, 6 tahun tu...
kalau ko ade anak kecik, umur 6 tahun baru dapat jumpa... aku pun tak sure anak kecik tu dapt terima ko sebagai ayah atau "ayah angkat"....


--------------



sekian..

national security agency(nsa) berkata...

Dipetik dari unitendaily.blogspot.com.

Najwan, sekiranya anda rasa, anda berada di pihak yang benar dan parti keldaian rakyat (PKR) adalah baik dari perti-parti lain, sila buktikan kenyataan ini salah. Balas dengan fakta, bukan dengan maki hamun.Kalau anda bukan seorang lelaki, pasti anda akan delete komen ini sekali lagi.

University of John Hopkis dan University of Georgetown, tempat melahirkan agen perisikan di bawah Central Intelligence Agency (CIA). University of Oxford and University of Cambridge (UK), tempat melahirkan agensi perisikan British dibawah MI-5 (Internal Intelligence) dan MI-6 (External Intelligence) (boleh rujuk Wikipedia). Cerita James Bond yang selalu kiter tgk tuh, sebenarnya cerita intelligence agent under MI-6. Siapa yg pernah belajar kat Oxford? Khairy Jamaluddin. Apa yang dia dah buat kat Malaysia? Dia dah jual separuh Tanah Melayu (Johor dan Melaka) kepada Singapura melalui Iskandar Development Region. Jadi, siapa dia Nurul Izzah? Fikir-fikirkan kerana ayah dia merupakan general degree holder (without honors) in Bachelor of Arts (UM), tetapi dapat jadi visiting profesor kat University of John Hopkins dan University of Georgetown. Fikirkanlah rakan-rakan....Jangan sampai kita pilih pemimpin yang menjual negara....

Tanpa Nama berkata...

HIDUP BN!!!!!!!!!
KEADILAN OR KELDAIAN SUMER SAME JER..
SAMPAH..
ANWAR DAHLA ADE LINK DGN US N SINGAPORE..BAHAYA TU..
SILAP2 ARIBULAN MAU ANWAR LIWAT OBAMA PLAK!!!!

Tanpa Nama berkata...

haha... blind basher.. cakap pakai selipar.. bukan pakai otak...

orang nak sokong umno, dia nak sokong umno gak... tapi xde fakta dan hujah..

mcm tu la jadinye...hahaha..
kate bodoh kang marah..

Tanpa Nama berkata...

weh, najwan, sorila tumpang blog ko..
ahaha..aku rasa aku la paling banyak komen, tapi aku guna anonymous pasal aku xde id blogger..

korang nak tanya najwan, tunggula najwan ckap.. ahaha.. takkan aku plak nak jawab bagi pihak najwan,..


aku cume tambah perisa je, ape yang patut..

najwan halimi berkata...

tanpa nama,

Terima kasih atas komentar sdr. Saya selesa membaca hujah-hujah dan jawapan balas anda terhadap serangan-serangan dangkal yg dikemukakan oleh teman-teman kita.

Saya sebetulnya tidak berapa gemar melayan hujah-hujah songsang dan spekulasi-spekulasi sepertimana yang sering ditimbulkan dalam ruangan ini.

Kita bicara secara matang. Hujah seharusnya dibalas hujah, bukan cemuhan dan cercaan secara emosi.

Saya turut menerima SMS dari seorang teman yang mengatakan bahawa Budak Hepi merupakan salah seorang bekas pelajar Sekolah Menengah Sains Hulu Selangor.

Difahamkan dia kini sedang berkhidmat sebagai anggota tentera. Namanya Harez Ezaidin berumur sekitar 21 tahun.

Saya difahamkan beliau mempunyai akaun friendster dan boleh dicapai pada pautan ini:

http://profiles.friendster.com/24477909

Moga-moga sdr Tanpa Nama dapat berkenalan dgn dia dan terus menerangkan kpdnya akan situasi sebenar yg melanda negara ini.

Tanpa Nama berkata...

okehla.. aku pun dah stop lah..
malas nak layan basher ni semua..
pru ni dah tau dah sapa yang menang..
kertas undi pun dah ada diedarkan dah pun walaupun belum mula mengundi lagi..


http://www.harakahdaily.net/images/stories/utama/pic_wan_zahari/undi.jpg

Budak SEMASHUR berkata...

Harez Ezaidin ni budak hingusan SEMASHUR yang selalu kene pulau tu ke?takde kawan dan selalu masturbasi dalam dorm?Oh,jadi tentera skrg.Bagus la tu.Berjuang untuk pemimpin bahlul skrg ni.Pandai buat blog skrg?Maklumla,Najib Mongolia tu dah janji nak sogok duit yang tak tentu dapat.Dasar tolol dan bebal..

Tanpa Nama berkata...

tao korek idung je kn???soo baek korg fasten your seat belts now....hahaha...die xpnah kaco idop korg n masukkn masalah ko dlm blog die,,,tp korg lak sebok2 nk masukkn kes2 die dlm blog ko???
hahahhaa...soo????

kepala buto ko nak wat bodo mende ni. ngko ni kalu ada masalah dlm tentera ko tu sure ko wat bodo je kan. biar la general atas2 yg setel. kita bwh2 ni lepak korek idung suda. mmg btol aa ada org ckp. ko ni bunyik cam mintak duit kat mummy daddy lg aa.

Tanpa Nama berkata...

assalamuailaikum najwan...
mane ko tao bdk hepi ni mcm yg ko ckp??
ko ni x baek la...
maen fitnah je...
kte ni umat islam...kne ad sopan santunnye,,,
mane buktinye die tu yg mcm ko ckp????jgn tuduh sebarangan...ingat Allah...
Allah disisi org yg benar...semoge doa bdk yg kne fitnah td dimakbulkan...

Tanpa Nama berkata...

weh...
tgu ahad ni...ALLAH BERSAME ORANG2 YG BENAR...SAPE YG MENANG AHAD NI,DIALAH YG BENAR...INSYALLAH...
HIDUP BN...=)

Tanpa Nama berkata...

weh...
tgu ahad ni...ALLAH BERSAME ORANG2 YG BENAR...SAPE YG MENANG AHAD NI,DIALAH YG BENAR...INSYALLAH...
HIDUP BN...=)

Tanpa Nama berkata...

weh...
tgu ahad ni...ALLAH BERSAME ORANG2 YG BENAR...SAPE YG MENANG AHAD NI,DIALAH YG BENAR...INSYALLAH...
HIDUP BN...=)
AKU NK TGK SEJAUH MANE `PERJUANGAN` KORANG...HAHAHHAH...
XKEMANE...HEHEH
TAKBIR...HIDUP BN...
SEMOGE ALLAH MERAHMATI PAS DAN KEADILAN YG DIDALAM KESESATAN....
KALAU LAH KORANAG BETOL,AKU SALUT KORANG...KALO KORANG KALAH,AK BOOO KORANG...DEAL???IDUP BN N UMNO...THANX..~~~

Tanpa Nama berkata...

bodo, orang islam pun nak sokong negara sekular..


tolak islam hadari, kembali pada islam sebenar.

Tanpa Nama berkata...

bn menang woi...hahahah...
mane perjuangan keldai ko???
hahahha

Tanpa Nama berkata...

HIDUP BN!!!!
YEA....BN MENANG...
TERBUKTI ALLAH ITU MAHA ADIL...
DIE DAH TUNJUKKAN MANA 1 YG BENAR DAN MANA SYAITAN..TQ ALLAH...
HIDUP BN!!!
SESUNGGUHNYE ALLAH BERADA DISAMPING ORG YG BENAR...

anwaribrahimdotcom.blogspot.com berkata...

Ok...byk soalan tentang mcm mana org tua boleh liwat org muda? bayangkan, kakitangan Jabatan PERHILITAN menggunakan ubat pelali yang diberikan secara tembakan senapang patah untuk tewaskan gajah yang bertan-tan beratnya. Jadi, adakah kemungkinan Saiful diberikan sedatif (dadah) utk melemahkannya dan selepas itu perbuatan liwat mengambil tempat?

Dulu, diberitahu dengan yakin, 30 MP BN akan masuk PR, tetapi sekarang tinggal 4? Mana yang lain?

Sesiapa yang tgk rancangan Hujan di TV9, debat antara Mahfuz dan Aziz dengan dipengerusikan Dr. Agus (UKM) pasal kenaikan minyak, pasti terpegun dengan hujah Mahfuz yang penuh fakta dan dia buat research ttg harga minyak dan mekanisma mengekang kenaikan harga minyak utk Malaysia. Anu war ader ke ckp apa yang dia nk lakukan utk mengekang kenaikan harga minyak? Takder kan, setakat cakap kosong je. Camner rakyat nak percaya.

Kenapa baru sekarang timbul ancaman bunuh? Kenapa ancaman bunuh tidak dihebahkan selepas PRU 12 kerana ada khabar angin mengatakan Anu war adalah faktor utama pengundi muda pangkah PR? Padahal, selepas election, makin galak Anu war pegi road tour , time tuh lagilah, semua tempat dia pegi kecoh, dan kalu orang nk bunuh, dh lama upah sniper tembak dia dari jarak jauh. Kenapa selepas je Saiful buat report, dia pergi Kedutaan Turki? Takut ke? Dan kenapa sampai skrg, dlm kenyataan Anu war kepada media, dia tak cakap " Saya tak pernah buat perbuatan liwat ke atas Saiful dan in adalah tipu helah semata"? Saya cuba refer sumber media dari dua2 pihak, BN dan PR tapi takder statement ni dikeluarkan?

Kepada adik2 yang semasa reformasi masih berada di sekolah rendah, meh saya ceritakan sedikit. Gelaran Al-[ SENSOR TKO ] kepada Anu war diberikan oleh pemimpin PAS, Mat Sabu dan isu Anu war berjubur ini pernah timbul dalam Majalah Keluaran PAS, Tamadun pada 1998. Tamadun diterbitkan oleh syarikat yang sama mengeluarkan Harakah. Time artikel Mat Sabu diterbitkan, Anu war masih dalam UMNO. Nak kata Mat Sabu tipu? Mat Sabu adalah antara orang yang rapat dgn Anu war sampai jadi driver Anu war. mesti dia tahu sedikit sebnyak pasal kelakuan Anu war yang Maha geli ni. Cari, jangan tak cari majalah tuh utk baca apa yang Mat Sabu tulis pasal kegiatan Anu war Kaki Jubor. Kalu nak clear lagi, tanya sendiri kat Mat Sabu kenapa dia tulis cerita tu?


Kepada mereka yang memuja blog Najwan, riwayathayat.blogspot.com, ingin saya bertanya, kenapa post ke-3 pasal musang dikeluarkan olehnya atas arahan Pejabat Anu war (ini didakwa oleh MatKeri)? Adakah kerana Saiful ini jambu orangya dan Anu war tak mahu jambunya ini terus dikacau oleh Najwan? Saiful tinggal di sebuah kondominium mewah. Sapa yang spionsor dia? Adakah Anu war? Tak munggkin oleh konspirator BN kerana sebagai staff Anu war, Saiful semestinya akan mengesahkan dimana temnpat tinggal dia dan sbg ahli politik, takkan Anu war tak menyuruh pihak2 berkenaan utk menyiasat siap dia Saiful? Gambar yang Wan Azizah tunjuk tuh dh lama ada dalam blog najwan. Bermakna, dh lama org2 PKR tahu tentang latarbelakang Saiful dan semestinya dh diberitahu kepada Anu war. Tapi tak berhasil tindakan mereka utk singkirkan Saiful dari Pejabat Anu war. Hasilnya, Saiful telh dinaikkan pangkat oleh Anuwar, jadi PA. Adakah Anu war tolak segala tohmahan orang kuat PKR semata-mata nak melayani nafsu buasnya? Saya hanya meletakkan soalan, bukan jawapan. Fikirkan
Saya rasa smpi setakat ni dulu. Kalu sapa2 nak cabar, silakan

http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com