Reformasi Harus Terus

"Some of [the prophets] predicted great and marvelous things to come: [though] for me, I in no way attribute to myself such a title here."
-Nostradamus, Letter to King Henri II, 1558

Seminggu lalu cukup mengejutkan. Saya tidak pernah menjangka krisis politik negara ini akan melalui satu lagi tahap sukar. Perjuangan menegak hak dan kebebasan pastinya lebih mencabar kini.

Sewaktu teriak "reformasi" diledak hampir 10 tahun lalu, ribuan rakyat turun ke jalanan. Gelombang kebangkitan waktu itu cukup kuat, hingga membangkit kemarahan dan mencetus resah. Saya masih di sekolah, mulai berjinak-jinak menelaah Dilema Melayu.

Kini, gerakan reformasi diuji lagi. Kali ini saya tidak lagi duduk di bangku bilik darjah dan kuliah. Kita perlu jelas dan tegas. Biar apa pun terjadi, perjuangan harus terus.

Reformasi ini bukan kerana satu sosok bergelar Anwar Ibrahim. Juga bukan kerana pincangnya pemerintah Barisan Nasional dalam mengemudi bahtera negara. Reformasi ini untuk masa depan bersama, yakni demi membunuh kebejatan pemimpin dan menghapus kebodohan rakyat yang semakin hilang kewarasan.

7 Ulasan

Syahir berkata…
Jika itu tujuan reformasi, aku pun setuju. Tapi Anwar belum jelaskan apa agenda beliau berkenaan dasar luar negara jika jadi PM! Harap Anwar jelaskan...? Sehingga kini, Anwar sentiasa rapat dengan USA dan lain-lain.

Jangan jadi Obama, mulanya nak withdraw dari Iraq jika jadi Presiden, tapi dia sudah keluarkan kenyataan untuk review kenyataannya selepas pi Iraq nanti...
Tanpa Nama berkata…
Begitu payahnya nak masuk blog ko minggu lepas, moga ko bongkarkan apa yang benar, ternyata anda sekarang menjadi tumpuan kerana telah memberi amaran awal tetapi tidak didengari ataupun sengaja tidak dengari.

Ayuh rakan2 sertai perhimpunan 6 Julai ini di STADIUM KELANA JAYA untuk PROTES harga minyak kerana kita sudah GERAMM. Kita berjuang hingga ke titisan minyak yang terakhir. Silalah ke http://www.GERAMM.org untuk tandatangan tanda protes kenaikan harga minyak.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru
Head Shot berkata…
Salam Najwan sahabat lamaku..
syukur kini aku dpat buka blog kau kerana bbrp hari sebelum ini, aku tidak dapat menembusi ke blog kau. Salam Perjuangan!
Tanpa Nama berkata…
Pak Lah dihancurkan kredibiliti oleh Tingkat 4 JPM. Anwar dihancurkan kredibiliti oleh AIC dan antaranya adalah Najwan. Najwan adalah liabiliti PKR dan PR.

anwaribrahimdotcom.blogspot.com
Tanpa Nama berkata…
Ok...byk soalan tentang mcm mana org tua boleh liwat org muda? bayangkan, kakitangan Jabatan PERHILITAN menggunakan ubat pelali yang diberikan secara tembakan senapang patah untuk tewaskan gajah yang bertan-tan beratnya. Jadi, adakah kemungkinan Saiful diberikan sedatif (dadah) utk melemahkannya dan selepas itu perbuatan liwat mengambil tempat?

Dulu, diberitahu dengan yakin, 30 MP BN akan masuk PR, tetapi sekarang tinggal 4? Mana yang lain?

Sesiapa yang tgk rancangan Hujan di TV9, debat antara Mahfuz dan Aziz dengan dipengerusikan Dr. Agus (UKM) pasal kenaikan minyak, pasti terpegun dengan hujah Mahfuz yang penuh fakta dan dia buat research ttg harga minyak dan mekanisma mengekang kenaikan harga minyak utk Malaysia. Anu war ader ke ckp apa yang dia nk lakukan utk mengekang kenaikan harga minyak? Takder kan, setakat cakap kosong je. Camner rakyat nak percaya.

Kenapa baru sekarang timbul ancaman bunuh? Kenapa ancaman bunuh tidak dihebahkan selepas PRU 12 kerana ada khabar angin mengatakan Anu war adalah faktor utama pengundi muda pangkah PR? Padahal, selepas election, makin galak Anu war pegi road tour , time tuh lagilah, semua tempat dia pegi kecoh, dan kalu orang nk bunuh, dh lama upah sniper tembak dia dari jarak jauh. Kenapa selepas je Saiful buat report, dia pergi Kedutaan Turki? Takut ke? Dan kenapa sampai skrg, dlm kenyataan Anu war kepada media, dia tak cakap " Saya tak pernah buat perbuatan liwat ke atas Saiful dan in adalah tipu helah semata"? Saya cuba refer sumber media dari dua2 pihak, BN dan PR tapi takder statement ni dikeluarkan?

Kepada adik2 yang semasa reformasi masih berada di sekolah rendah, meh saya ceritakan sedikit. Gelaran Al-[ SENSOR TKO ] kepada Anu war diberikan oleh pemimpin PAS, Mat Sabu dan isu Anu war berjubur ini pernah timbul dalam Majalah Keluaran PAS, Tamadun pada 1998. Tamadun diterbitkan oleh syarikat yang sama mengeluarkan Harakah. Time artikel Mat Sabu diterbitkan, Anu war masih dalam UMNO. Nak kata Mat Sabu tipu? Mat Sabu adalah antara orang yang rapat dgn Anu war sampai jadi driver Anu war. mesti dia tahu sedikit sebnyak pasal kelakuan Anu war yang Maha geli ni. Cari, jangan tak cari majalah tuh utk baca apa yang Mat Sabu tulis pasal kegiatan Anu war Kaki Jubor. Kalu nak clear lagi, tanya sendiri kat Mat Sabu kenapa dia tulis cerita tu?


Kepada mereka yang memuja blog Najwan, riwayathayat.blogspot.com, ingin saya bertanya, kenapa post ke-3 pasal musang dikeluarkan olehnya atas arahan Pejabat Anu war (ini didakwa oleh MatKeri)? Adakah kerana Saiful ini jambu orangya dan Anu war tak mahu jambunya ini terus dikacau oleh Najwan? Saiful tinggal di sebuah kondominium mewah. Sapa yang spionsor dia? Adakah Anu war? Tak munggkin oleh konspirator BN kerana sebagai staff Anu war, Saiful semestinya akan mengesahkan dimana temnpat tinggal dia dan sbg ahli politik, takkan Anu war tak menyuruh pihak2 berkenaan utk menyiasat siap dia Saiful? Gambar yang Wan Azizah tunjuk tuh dh lama ada dalam blog najwan. Bermakna, dh lama org2 PKR tahu tentang latarbelakang Saiful dan semestinya dh diberitahu kepada Anu war. Tapi tak berhasil tindakan mereka utk singkirkan Saiful dari Pejabat Anu war. Hasilnya, Saiful telh dinaikkan pangkat oleh Anuwar, jadi PA. Adakah Anu war tolak segala tohmahan orang kuat PKR semata-mata nak melayani nafsu buasnya? Saya hanya meletakkan soalan, bukan jawapan. Fikirkan
Saya rasa smpi setakat ni dulu. Kalu sapa2 nak cabar, silakan

http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com
Tanpa Nama berkata…
salam..napa lambat update???
Tanpa Nama berkata…
Pemilik Blog ini ;

Gemar berkhayal : Membayangkan diri dia sebagai PA Anu war jubor

Tidur : Ganti Pak Lah

Makan : Makan 'Pisang' Anu war ?

Antara bacaan kegemaran ialah buku-buku yang segar dan kritis? (Aku nampak makin bangang, ada la)

Romantis dan obses dengan cinta (mungkin mengharapkan cinta Anu war?)
Terbaru Lebih lama