Memulakan Tugas Baru

Membantu seorang wakil rakyat muda sememangnya suatu pengalaman yang cukup menarik. Kebelakangan ini, masa saya lebih banyak ditumpukan di hadapan skrin komputer, bergelut dengan persediaan soalan yang bakal dikemukakan dalam sidang perbahasan Dewan Undangan Negeri Selangor yang dijadualkan berlangsung pada minggu depan.

Semalam, saya sempat ikut serta menemani YB Nik Nazmi Nik Ahmad untuk menghadiri sesi taklimat oleh pegawai Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) kepada wakil-wakil penduduk berhubung dengan beberapa projek awam yang dinaiktaraf di sekitar kawasan SS 9, Kelana Jaya. Mendengar keluhan dan luahan beberapa orang penduduk berkenaan dengan masalah banjir kilat yang dihadapi mereka cukup mengesankan. Sistem saliran dan takungan air sedia ada masih belum cukup berkesan dalam menangani permasalahan ini.

Kerajaan Negeri Selangor yang ditunjangi oleh Pakatan Rakyat harus membuktikan bahawa mereka benar-benar prihatin dalam memperbaiki taraf hidup rakyat di negeri ini. Menjadi sebahagian daripada kerajaan baru ini sememangnya merupakan pengalaman yang cukup berharga. Insha-Allah, kerajaan negeri Selangor di bawah kepimpinan Abdul Khalid Ibrahim bakal melaksanakan tanggungjawabnya dengan efektif dan berkesan berkat sokongan dan harapan serta doa dari segenap lapisan rakyat.

13 Ulasan

Tanpa Nama berkata…
selamat bertugas

Nizam
KK
Rima Ramadhany berkata…
duh.. si bapak ini udah makin sibuk.. pantes sms gue ngga dibales! hehehehehe...

kamu tuh yaa... udh mulai kerja ngga bilang2! gitu yaa.. lupa sama temen ='(

jgn lupa surat hutangmu masih ada di tanganku! mwahahahahahahahaah....

selamat, Say... upss... udh ngga boleh seenaknya manggil kamu sayang lagi nih! nanti jadi skandal! mwahahahaahhahahah....

congratz again bro! selamat bertugas ;-)
Pantherian berkata…
hai...najwan..wah semakin BZ ya ..dh menjadi S/U YB kan...kalu ada masa diharap boleh kita online YM..lama sudah tidak berbual dan berkongsi pendapat dengan najwan.

selamat bertugas!!!...

ikhwanhafiz@blogspot.com
Najwan Halimi berkata…
Terima kaseh semua.
Tanpa Nama berkata…
Adalah haram berkerjasama dengan parti yahudi dan dapat gaji untuk bagi anak bini makan dengan tumbersaran duit haram yahudi.
-BN Gempur!
Tanpa Nama berkata…
slamat2...aku jaga line bangi...hahahaha
r_feev berkata…
Salam..
Terima kasih kerana mengemukakan isu yg fakulti aku ketengahkan.. for your info.. kat sek4 shah alam pun ada tower mcm tu.. bole la ditgk2.. fakulti aku nak buat study kat situ tak lama lagila..

terima kasih sekali lagi.. terus berjuang dan berkhidmat untuk rakyat..
Yusmir Yusop berkata…
Selamat.Moga PR membela terus rakyat tertindas dan miskin.Kalau ok,100 tahun pun apa salahnya?
Tanpa Nama berkata…
laksanakan tanggungjawab dengan amanah dan dedikasi

-pelajar yg gemuk V-
Syahir berkata…
Hai! Apa khabar! Teruskan perjuangan kamu bro!!!
Tanpa Nama berkata…
saiful,where r u?
Tanpa Nama berkata…
Ok...byk soalan tentang mcm mana org tua boleh liwat org muda? bayangkan, kakitangan Jabatan PERHILITAN menggunakan ubat pelali yang diberikan secara tembakan senapang patah untuk tewaskan gajah yang bertan-tan beratnya. Jadi, adakah kemungkinan Saiful diberikan sedatif (dadah) utk melemahkannya dan selepas itu perbuatan liwat mengambil tempat?

Dulu, diberitahu dengan yakin, 30 MP BN akan masuk PR, tetapi sekarang tinggal 4? Mana yang lain?

Sesiapa yang tgk rancangan Hujan di TV9, debat antara Mahfuz dan Aziz dengan dipengerusikan Dr. Agus (UKM) pasal kenaikan minyak, pasti terpegun dengan hujah Mahfuz yang penuh fakta dan dia buat research ttg harga minyak dan mekanisma mengekang kenaikan harga minyak utk Malaysia. Anu war ader ke ckp apa yang dia nk lakukan utk mengekang kenaikan harga minyak? Takder kan, setakat cakap kosong je. Camner rakyat nak percaya.

Kenapa baru sekarang timbul ancaman bunuh? Kenapa ancaman bunuh tidak dihebahkan selepas PRU 12 kerana ada khabar angin mengatakan Anu war adalah faktor utama pengundi muda pangkah PR? Padahal, selepas election, makin galak Anu war pegi road tour , time tuh lagilah, semua tempat dia pegi kecoh, dan kalu orang nk bunuh, dh lama upah sniper tembak dia dari jarak jauh. Kenapa selepas je Saiful buat report, dia pergi Kedutaan Turki? Takut ke? Dan kenapa sampai skrg, dlm kenyataan Anu war kepada media, dia tak cakap " Saya tak pernah buat perbuatan liwat ke atas Saiful dan in adalah tipu helah semata"? Saya cuba refer sumber media dari dua2 pihak, BN dan PR tapi takder statement ni dikeluarkan?

Kepada adik2 yang semasa reformasi masih berada di sekolah rendah, meh saya ceritakan sedikit. Gelaran Al-[ SENSOR TKO ] kepada Anu war diberikan oleh pemimpin PAS, Mat Sabu dan isu Anu war berjubur ini pernah timbul dalam Majalah Keluaran PAS, Tamadun pada 1998. Tamadun diterbitkan oleh syarikat yang sama mengeluarkan Harakah. Time artikel Mat Sabu diterbitkan, Anu war masih dalam UMNO. Nak kata Mat Sabu tipu? Mat Sabu adalah antara orang yang rapat dgn Anu war sampai jadi driver Anu war. mesti dia tahu sedikit sebnyak pasal kelakuan Anu war yang Maha geli ni. Cari, jangan tak cari majalah tuh utk baca apa yang Mat Sabu tulis pasal kegiatan Anu war Kaki Jubor. Kalu nak clear lagi, tanya sendiri kat Mat Sabu kenapa dia tulis cerita tu?


Kepada mereka yang memuja blog Najwan, riwayathayat.blogspot.com, ingin saya bertanya, kenapa post ke-3 pasal musang dikeluarkan olehnya atas arahan Pejabat Anu war (ini didakwa oleh MatKeri)? Adakah kerana Saiful ini jambu orangya dan Anu war tak mahu jambunya ini terus dikacau oleh Najwan? Saiful tinggal di sebuah kondominium mewah. Sapa yang spionsor dia? Adakah Anu war? Tak munggkin oleh konspirator BN kerana sebagai staff Anu war, Saiful semestinya akan mengesahkan dimana temnpat tinggal dia dan sbg ahli politik, takkan Anu war tak menyuruh pihak2 berkenaan utk menyiasat siap dia Saiful? Gambar yang Wan Azizah tunjuk tuh dh lama ada dalam blog najwan. Bermakna, dh lama org2 PKR tahu tentang latarbelakang Saiful dan semestinya dh diberitahu kepada Anu war. Tapi tak berhasil tindakan mereka utk singkirkan Saiful dari Pejabat Anu war. Hasilnya, Saiful telh dinaikkan pangkat oleh Anuwar, jadi PA. Adakah Anu war tolak segala tohmahan orang kuat PKR semata-mata nak melayani nafsu buasnya? Saya hanya meletakkan soalan, bukan jawapan. Fikirkan
Saya rasa smpi setakat ni dulu. Kalu sapa2 nak cabar, silakan

http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com
Tanpa Nama berkata…
penulis blog suka buat fitnah..
Terbaru Lebih lama