Iklan

Rabu, Februari 04, 2009

Kerajaan Pakatan Rakyat Perak Lumpuh?

TERKINI: "Kerajaan Perak di bawah Pakatan Rakyat tumbang!" demikian menurut TPM Najib Razak yang akan segera menemui DYMM Sultan Perak bagi memaklumkan akan hal terbabit. - Malaysiakini
----
5.14 petang: TPM Najib Razak mengumumkan kemasukan empat Adun Pakatan Rakyat (3 dari PKR, 1 dari DAP) ke dalam BN. Secara teknikalnya, BN kini menguasai majoriti kerusi dalam DUN Negeri Perak.
----
4.46 petang: Empat Adun Perak kini berada di Pejabat Timbalan Perdana Menteri di sini, dipercayai bagi mengumumkan pendirian mereka menyertai Barisan Nasional (BN). Mereka ialah Adun Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi; Adun Changkat Jering, Mohd Osman Jailu; Adun Bota, Datuk Nasarudin Hashim; dan Adun Jelapang, Hee Yit Foong, dari DAP.
----
4.09 petang: Difahamkan DYMM Sultan Perak sudah memperkenankan pembubaran DUN Perak sebentar tadi. (Maklumat belum disahihkan)
----
4.02 petang: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Behrang Jamaluddin Mohd Radzi dan Adun Changkat Jering, Osman Jailu akan menyertai Umno. Menurut The Star, kedua-duanya kini dalam perjalanan ke Putrajaya.
Manakala MStar melaporkan Adun Bota, Datuk Nasaruddin Hashim kembali semula ke pangkuan Umno.
----
3.52 petang: Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dijangka akan dibubarkan dalam masa terdekat jika Sultan memberikan perkenan kepada kerajaan Pakatan Rakyat itu untuk memanggil pilihanraya negeri secara mengejut.
Difahamkan Menteri Besar, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin berusaha menghadap Sultan Azlan Shah untuk memaklumkan keputusan itu selepas tiga wakil rakyat kerajaan negeri itu berpaling tadah.
Sementara beberapa lagi Adun kerajaan campuran itu didesas-desuskan akan meninggalkannya.Mohd Nizar kelihatan masuk Istana Kinta di Ipoh jam 3.50 petang untuk menghadap Sultan Perak.
----
3.29 petang: Kerajaan Pakatan Rakyat Perak kini hanya memiliki 29 kerusi DUN setelah tiga orang Adun (2 PKR, 1 DAP) telah mengumumkan untuk menjadi calon bebas.
Difahamkan MB Nizar Jamaluddin sedang mengadap DYMM Sultan Perak bagi memohon perkenan untuk membubarkan DUN.
Dalam perkembangan lain, TPM Najib Razak dijangka akan mengadakan sidang media pada jam 4 petang ini bagi mengumumkan pembentukan kerajaan negeri Perak yang baru. Kemungkinan tiga Adun bebas yang keluar dari Pakatan Rakyat akan menyertai BN.
Terkini, Dato' Nasharuddin Hashim, Adun Bota yang menyertai PKR minggu lalu dilaporkan telah 'diculik' dalam perjalanan ke Ipoh dan kini dibawa ke Putrajaya untuk mengumumkan penyertaan kembali ke dalam UMNO.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hari ni kerajaan perak tumbang,esok anwar masuk mahkamah.dah terkena sumpahan kot

Syahir berkata...

Saya ingin mengucapkan tahniah kepada 4 Adun Pakatan Rakyat yang BERANI BERUBAH dalam mengkuburkan kerajaan Perak yang banyak merusakkan perpaduan rakyat Perak dengan isu BABI, tanah 999 tahun dan lain-lain.

Orang Melayu Perak amat terguris dengan kerajaan yang dipilih oleh mereka tempoh hari.

Ingatlah, hari ini mereka boleh bergumbira dengan kuasa baru, namun Allah SWT maha mengetahui dan memperkenankan doa rakyat Perak yang tidak rela melihat perpaduan kaum yang selama ini terjalin rapi tergadai sedikit demi sedikit.

Tahniah Dato Seri Najib!

Tahniah kepada Adun yang berani.

Hadiah untuk Pak Lelah sebelum beliau berhenti dengan berhentinya Tajol Rosli Ghazali dari menjadi Ketua Perhubungan UMNO Perak.

Kepada UMNO Malaysia, bersihkan parti ini dari rasuah, kronisme, nepotisme dan tolak orang2 Pak Lah dan Khairy dari campuri urusan membangunkan negara dengan acuan sendiri dan bukan ide budak2 Oxford dan Cambridge..

Melayu mudah lupa, jangan lupa lagi.

Selamatkan UMNO kita! Reformasikan UMNO kita!

tentera perang berkata...

Perak bukan negeri orang Melayu saja.

InsyaAllah Sultan akan memperkenan pembubaran DUN.

Benci Melayu Bangsat berkata...

Kelakar sungguh, kempunan nak islam ke nak melayu?kalau nak kan islam, UMNO sepatutnya dah lama bleh sepakat dengan PAS untuk tubuh kerajaan islam terunggul, tapi apakan daya, bukan PAS tak hendak tapi UMNO yang tak mahu, ahahaha

Sekurang2nya PAS masih dalam agendanya ingin hudud walaupun ditentang rakan2 dalam pakatan

UMNO?dier sendiri tentang hudud, hahaha, xyah ditentang pun rakan2 BN. sama macam mesir dan tebing barat yang menganyang Gaza dalam senyap. TQ melayu BN!

bangsa melayu yang rosak moralnya aku sesah, aku dah tak kire ko melayu ke hape, yang aku pentingkan bersih moral, BN ataupun PR

Kerana esok aku yang akan menjawap depan Ilahi kalau ditanye ape yang aku perbuat untuk bumi yang bernama Malaysia

Kepada anjing2 totok bangsa melayu yang melebihkan bangsa dari agama, aku musuh korang!

Tanpa Nama berkata...

alaa...kalo dah bagi tanah kat cina..dap tu suka sangat ker kat islam..bullshitlaa

Tanpa Nama berkata...

pegi mampos kat ko laa "benci melayu bangsat".ko ni memang jenis yang buta mata hati

Benci Melayu Bangsat berkata...

hahahah, lagi satu badigol punya lawak, mungkin ade manusia berbangsa melayu ni taknak akui yang UMNO banyak hilangkan rizab tanah melayu sejak dia memerintah?

Hairan, bukankah patutnya rizab melayu patutnya semakin bertambah?kalau betullah UMNO ni bela melayu sgt.

kenapa tanah rizab melayu makin menyusut?patutnya melayu yang kaya raya beli balik semua tanah kat malaysia ni dan tambahkan rizab melayu?UMNO bela melayu?piirah!(ni adelah yg nk ckp nnt melayu ade yg tak sedar diri, dah kaya lupa diri, tak tolong anak bangsa, aah, diorang tu belajar tu dari UMNO lah)

tegakkan bahasa melayu?poorah, PPSMI tu ape bende?satu lagi projek oleh kerajaan barisan nasional?aku xde pun belajar matematik dan sains dalam bahasa inggeris, boleh je aku jawap, UMNO xtolong pun anak2 orang luar bandar yang payah nak faham english. die terus je buat budak2 ni jadi bahan eksperimen, ade ke patut, sepatutnya dia hantar dlu guru2 gi mantapkan english, lepas tu baru dier buat dua syllabus sains dan maths dalam bahasa melayu dan english, barulah budak2 melayu luar bandar boleh kuasai kedua2 matapelajaran dalam dua2 bahasa, ni buat pun cam tergesa2, masa tuhla cikgu tu nk belajar english pastu masa tuhla budak2 tu nk terjemah balik.

Budak2 bandar yang mak bapak dier biasa speaking english, boleh le lepas, budak2 luar bandar yang pekat lagi dialek bahasa melayu tempatannya, caner?ade pikir?kerajaan ade prihatin?mane tak aku cakap melayu cani melayu bangsat?tapi korang taknak dengar, korang pekakkan telinga

Tokoh2 yang boleh dibanggakan spt zulkifli yang pandai cipta barang2 tu, haa melayu macam tuh la bukan melayu bangsat,bukan melayu bodoh yang perasan tuan kat negara malaysia nih, tanah rizab melayu pun dijual, inikan pulak nak cakap korang junjung bangsa melayu, sodahlah!pengkhianat bangsa!

yang sekor nih pulak tak menjawap pun soal islam, ko nk salah kan DAP, dah dier tu mmg bukan islam, ko ingat dier nk suka ke islam?
yang UMNO terang2 umat islam, kenapa xbersungguh2 langsung nk laksanakan hukum hudud? apa susah sgt ke UMNO nak laksanakan? cuba ko bayangkan kalau UMNO laksanakan hukum agama Islam dengan jelas kepada orang Islam, aku rs xyah PAS ni wujud pun takpe, tapi oh tidak, UMNO parti BANGSA! bukan parti yang menitikberatkan soal agama. BANGSA lebih utama dari AGAMA, huii, aku akan tuntut sekor2 manusia2 yang mengutamakan bangsa dari agama yang dia anuti. Dah berbai`ah dalam syahadah tapi melebihkan bangsa lebih dari syahadah yang diucapkan. Munafiq?Syirik?aku bukan mufti nak bicara, tapi lu pikirlah sendiri.

mane aku tak cakap melayu yg macam ni bebal?sbb melayu2 bebal macamni lah, xde pendirian dgn agama sendiri, dia lebih mudah dipesongkan dengan sogokan dan habuan dunia!

Aku bukan hidup dengan semangat bangsa, aku xmintak dilahirkan sebagai melayu, tapi aku diberi pilihan untuk menganut agama Islam. Dan aku nak hidup dengan ajaran agama Islam bukan ajaran agama Melayu!

ko boleh benci aku, setakat ko benci aku, ape yang ko boleh buat?benci je?duduk je?lepak je?aku ko suruh gi mampos?mmg aku akan mampos jugak, biar aku mampus dalam keadaan aku julang tinggi hukum dan perintah yang Allah nak kat muka bumi ni, dengan semangat untuk beritahu semua manusia tentang bagaimana agama Islam dapat bantu semua bangsa bersatu padu dalam good governance! bukan gi mampos dengan totok pada bangsa yang hancurkan bangsanya sendiri.Kalau aku yang ko cakap buta mata hati nih boleh sedar ape itu good governance, ko yang tak buta mata hati xkanlah tak sedar kot?BN boleh menang pun dengan sbb lompat2 ni je lah, kalau wat pilihanraya balik, aku rasa BN xnak kot, sbb dier tau dia akan kalah. biasalah jaguh kampung lah katakan, hahaha, lihatlah betapa bangsatnya bangsaku ini!

sebab tu aku cakap aku benci melayu bangsat sbb ada melayu yang sedar, perasuah tak layak dijadikan wakil rakyat!ade melayu yang mati di tangan melayu yang gila kuasa!

Bela melayu konon!sodahlah, aku akan pastikan samada UMNO berubah menurut hukum Allah atau UMNO berkubur sepertimana terkuburnya atartuk, shah pahlavi - dua tokong penjunjung bangsa (turki dan iran) pada tangan manusia yang bersatu dalam agama Islam

Kepada PKR, rakan dalam pakatan, lain kali nak pilih calon, please screen test dlu, jangan pilih yang tangkap muat je, tolong lah pilih orang yang betul2 nak berkhidmat untuk rakyat, bukan bekas kaki rasuah UMNO, tq

Aku Benci Melayu Bangsat!

Tanpa Nama berkata...

yang pentingnya sudah tiba masa bagi Anwar bertaubat