Iklan

Jumaat, Februari 06, 2009

Bangkit Rakyat, Bangkit!

Saya mendoakan keselamatan dan kejayaan buat rakyat Perak yang kini sedang bergelut mempertahankan hak dan maruah mereka yang diinjak. Semoga Allah memberkati kalian.
Bangkit rakyat, bangkit!

59 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam perjuangan.....
teringat cerita iparku di UPSI...
beliau antara siswa baru yang melangkah bersemangat di medan ilmu...namun medan ilmu yang sepatutnya bersih dipalitkan dengan proses hasutan dan pembersihan otak...ala..siapa lagi kalau bukan gerombolan manusia berstatus umno..ntah berapa sen yang diorang dapat untuk jalankan tugas 'murni' tu...anwar ibrahim dibelasah tapi pelajar baru bangkit dengan pelbagai soalan sampai tak terjawab si 'penceramah berhemah' upsi yang berada di negeri perak kini telah dilanun oleh manusia-manusia dangkal yang kita semua tahu siapa gerangannya.upsi menyaksikan betapa hebat manusia tersebut.kesian ibu yang mengandungkannya..fikir-fikirkanlah.buat rakyat perak yang perjuangannya berlandaskan keadilan teruskan berjuang dan biar Allah yang menilai apa yang kita kerjakan...biar bahu kanan kita senget kerana kebaikan yang kita lakukan dan jangan bahu kiri yang rabak kerana kedajalan yang kita sendiri ciptakan...selagi otak masih mampu berfikir,jantung masih bisa mengepam selagi itulah kita masih orang yang waras dalam melakukan apa jua tindakan yang akan membawa kita ke syurga hakiki....salam perjuangan hingga akihrnya...

Tanpa Nama berkata...

sila baca entri najwan title "kuasa"

baca, paham dan istighfar balek kawan2...br rasional tuh dtg semula

-SUARA ORG MELAYU ISLAM AKAN KEMBALI KEDENGARAN DI PERAK...INSYAALLAH-

Tanpa Nama berkata...

korang tgk reaction karpal?? ngan sesuka ati mak bapak dier soh nizar fail saman kat sultan...u c? boneka x boneka nizar neh (bace:pas)
camneh nk tegakkan hukum Allah kalo sok lusa ditakdirkan memerintah negara? weh pk laa...be strong laa PAS oii...haa ikot lg telunjuk mamat mate lebam tuh

(p/s : arkitek The day democracy died in m'sia - Anwar ibrahim...xcaye?? padan muke!)

Tanpa Nama berkata...

dulu yo yo kate nk mengembalikan kuasa raja dan sultan...hahahaha

action speaks more than words

Tanpa Nama berkata...

sy sbgai rakyat perak amat2 mngharapkan sgala kesulitan yg berlaku di Perak pulih kembali....Semoga Allah memberi petunjuk yg BENAR...Segala yg terjadi pasti ada hikmah & pengajaran yg perlu kita pelajari

Tanpa Nama berkata...

salam perjuangan.....
lucu bunyi kenyataan zahid hamidi...penyokong bukan dari rakyat perak?sempat buat temuramah gamaknye....kalau aku de masa zahid buat interview tu leh ler aku bagitau die "xpe la kete ko kene tendang kena rejam, ko banyak kete lagi kt umah kan"?kemek yang ni leh balik tukar trus,yang kemek tuh leh buang kt lombong...kuikuikui

ruyom berkata...

Now come the important part. Of these 871736 Perakians who went to the polls;

400682 voted for a BN candidate
AND
443354 voted for a PR candidate!

If you put it in percentage terms, 51% of those who went to the polls voted for PAKATAN RAKYAT whilst only 46% voted for BN.

oversee berkata...

Folks, please tell me how do you best manage a country whereby - the majority community who rule, can't competitive on equal footing with other countrymen, and fear to end up as working for very competitive - the other minority!

(Australia/Singapore/USA etc, don't have these scenario, as the community who call the shot is also the majority community.)

Our government complains of brain drain, but do we actually do something to lure all these professionals back?

It is sad to see that we have the greatest minds around the world. One would be proud to see that we have great Malaysian minds in almost every field, for example in dentistry, medicine, physics etc, and yet where did they end up?

They ended up in the developed world, helping the developed countries to become better day by day.

It would be more logical to try to attract these great minds back from other countries than to continue employing health professionals from foreign countries like Bangladesh, Pakistan, that would not be dedicated in their work in the end, because of the poor system here.

But building a world-class university in a third world nation is unheard of, with the exception of large nations of China/India. Simply, a third world Malaysia software does not nurture a first class world-class university.

Will this country ever change? Unfortunately, I doubt it.

We have a daughter who is currently studying oversea. My wife and I have been trying to tell her to stay there and get a PR and not come back.

Even though the white man's land is not wholly a bed of roses, we know we will be treated more fairly and the system is much more transparent than what we have here.

It is a heavy heart that we have to make this decision for our daughter but deep down inside, we know it is better for her and her next generation. We are already near the final lap of our careers and life, and the political situation here has little impact on us.

Our children have a whole new horizon ahead of them. It is their future……….do they have one here?

Malaysia will always be here. It is a nice place to holiday - you want to live a compromised life you can return to work. But you want to be yourself then go wherever you please. We all wish you well.

Believe me, the government too wishes that you don't come back to quell the Chinese professional numbers. So they remain obliged to make your life miserable. All this talk about brain drain……….come on, you doesn't really buy the government's feigned attempt to show concern, do you!

So, be wise, stay outside. Come back to get yourself rejuvenated with Malaysian food, and culture, as often as you can and stick your fingers up to the government too.

But just remember if you are not prepared to compromise principles……….just stay out!

Just be practical. One anesthetist told me, your perception will change when you have kids and a wife to worry about.

aston berkata...

· The Malaysia Constitution has been amended some 690 times. The USA has been in existence for more than 200 years and their constitution was only amended 27 times.

· Because of the overwhelming power available to the executive, the judiciary has been corrupted and emasculated, the legislature has been reduced to a rubber stamp, the power of the Agung has been clipped.

· The legal system is a sad joke, serving only further the desires of the ruling group.

Tanpa Nama berkata...

salam perjuangan..........
sejuk dengan kenyataan tuan guru nik aziz nik mat..Ingatlah, Allah Maha Berkuasa diatas segala sesuatu dan Allah tidak akan berpihak kepada pihak yang berbuat kezaliman. Sebaliknya, Allah akan menurunkan bantuan kepada mereka yang dikhianati dan mereka yang ditindas. Firman Allah S.W.T. bermaksud : “Maka orang-orang yang zalim itu dimusnahkan sampai ke akar-akarnya. Segala Puji Bagi Allah Tuhan semesta Alam.” (Surah Al An’aam: Ayat 45).

Tunggulah saat pembalasan dari Allah S.W.T. ia tidak akan terlewat atau terawal walau sesaat.sesungguhnya janji Allah itu benar so terus berpegang pada taliNya dan kita takkan sesat....moga kita akan bertemu di alam syurga dan disitu kita akan mengecap nikmat bahagia sebenar selepas berjuang dengan segala ujian dariNya....

Tanpa Nama berkata...

dan ayat dari surah di atas mesti di baca dan diinsafi oleh semua pihak kerana dalam keghairahan kononnya ingin menentang kemungkaran dan kezaliman lupa pulak keadaan di pihak kita, pk kembali kawan2...adun bota msk pkr dikatakan demokrasi xperlu by election, nizar ckp...malah dlm ceramah anwar galakkan mp2 bn sertai pr...ade moral ke? tp bler adun pr msk bn eh salah plak...zalim, membelakangkan keputusan rakyat dlm pru, suara rakyat dan sebagainye...pk balek cner surat aku janji peletakan jwtn adun yg 2 org tu bleh smpai ke speaker sdgkan surat itu dikawal ketat oleh pkr negeri? sape plak yg gatai tgn g anta? n...knape dap beriya2 mahu adakan by election sdgkan pkr kate both of them r still their MPs until lah they confirmed their resignation from party? bermoral ke tanda tgn surat aku janji tanpa tarikh tuh? korang renungkan tindakan2 di atas...hakikatnye dap yg mengawal k'jaan perak, pas terpaksa mengikot...pas telah diperalatkan, so cner nk counter balek yg umno bn zalim n bla3 kalo korang pon sebenarnye 2X5 JER!!!!!
dlm konteks neh pon da nmpk ketidakadilan pr (bace : anwar)

Tanpa Nama berkata...

he he he

Tanpa Nama berkata...

so folks can we conclude this latest situation as below??

RAMPASAN KUASA MELALUI HIJACK MP ADALAH SGT BIADAP DAN TIDAK BERMORAL, ZALIM, MEMBELAKANGKAN SUARA RAKYAT, SUNGGUH TIDAK DEMOKRASI!!!

kate2 di atas ditujukan khas kpd anwar dan projek 16 sept nyer yg memulakan rancangan hijack neh...jelas sudah kan???

br rakyat sedar permainan anwar neh, yelah kalo x berlaku krisis kat perak neh org akan still anggap anwar is AAALLLWAYS CCOOORRREEECTTT!!! hikmah di sebalik musibah yg ALLAH turunkan

(tp actually xtimbul pon isu hijack menghijack mp2 kt perak neh..sbb sumenye berlaku dek kerana sekeping kertas bertajuk "akujanji tak bertarikh"...salah sape ek?? hmmm...)

ya Allah, kami hanya mampu merancang namun kau jualah yg menentukan segala perencanaannya...ameenn~

Syahir berkata...

Nik Aziz boleh kata apa saja. Pendapatnya betul, tapi pendapat beliau ada juga kena mengena dengan Pakatan Rakyat di Perak.

Benci Melayu Bangsat berkata...

personally aku tak setuju dengan cara anwar dan aku antara beberapa ribuan orang yang menyanggah lompat2 parti ni masa dia keutarakan. Sepatutnya kita menumpukan gelombang PRU-13 yang membolehkan PR ambil alih kerajaan pusat nanti. Memang padan muka anwar sebenarnya. Pengajaran yang amat pedih tapi perlu diingat oleh anwar supaya tak bertindak macam negara ni dia yang punya. Negara ni rakyat yang punya. Ingat kuasa rakyat, bukan kuasa pemimpin.

Lepas ni confirm aku tak akan sokong BN lagi2 UMNO sebab merealisasikan cara anwar. Kesalahan Anwar bercakap, tapi kesalahan BN UMNO sampai buat perkara terkutuk tuh. Sah la memang tak boleh harap langsung.Kalau Anwar buat dulu, confirm aku tak akan sokong dia.

Tapi hairan juga ada orang yang cakap nizar tu boneka karpal padahal mamat menteri besar tu menafikan yang dia nak saman sultan. Dia pohon sembah derhaka supaya sultan perak tak termakan kata-kata pembesar yang akan menjahanamkan negeri.

Kisah Tuah-Jebat kini dalam renungan kita. Setia kita membuta tuli walaupun hati sedar yang perkara lompat parti itu salah.

Setia pada raja adalah menasihati dan meminta raja pertimbangkan untuk membubarkan DUN sebab dulu rakyat yang pilih DUN bukan sultan.

Setia pada sultan bukan mempengaruhi raja menyokong kemungkaran sebaliknya memohon raja berfikirlah, kami rakyat2 yang dah muak dan bosan dengan rasuah ni. Kalaulah si malaun 3 ekor tu buat perangai lagi, selamanya perak tak akan aman.

Kalau dibubarkan DUN, maka berlaku pilihanraya negeri semula. Rakyat boleh menentukan kerajaan negeri yang baru. Budak kecik pun faham mende ni.Apatah lagi yang dah ada akal, baligh pulak tu. Bukannye si nizar tu mintak dier terus jd MB sesuka hati, apa yang dia pohon pilihan raya negeri semula. Bukan macam BN terus rampas. Takde pulak aku dengar orang BN xpuashati dengan cara lompat parti. Perkara macam ni yang aku tak suka Anwar buat.maklumlah ex-UMNO.

Siapa pengkhianat raja sekarang?Orang yang menghasut raja membenarkan lompat parti atau orang yang memohon sembah derhaka (bahasa pasar dier, minta berbeza pendapat)untuk menghalang kejadian serupa ini berlaku lagi.

Esok2 kalau kerajaan pusat tumbang dengan cara yang sama dan Tuanku Agong perkenankan, berbondong2lah orang BN tak sokong. Kita tengok nanti.

Setakat ini hanya orang UMNO je yang berjaya menghina sultan (antara contoh: larikan anak sultan ).Nak buat caner, orang yang tak faham sembah derhaka akan anggap ia penderhakaan. Udahle tak faham, membuta tuli je ikut. Sekurang2nya dalam PR, aku boleh persoal dan cakap mende yang aku nak, suara aku didengar, bukan macam BN, suara orang atas je yang kedengaran, hahaha

Kamulah yang pilih samada menjahanamkan sultan dan institusi kesultanan ataupun bantu sultan atasi masalah ni. Tidakkah menyokong lompat parti ini satu penderhakaan, malah pengkhianatan terhadap raja sbb semua orang tau buruknya lompat parti. Tindakan Jebat terbukti benar mempertahankan kebenaran. Setianya Tuah tak mampu menyuarakan kebenaran walaupun kita tahu kisahnya yang dia difitnah pembesar syaitan yang berniat memporakperandakan institusi sultan.

Anwar jaga-jaga, kalau kami boleh tendang UMNO, kami juga yang boleh tendang PKR. Kami lantik kamu untuk bawa cita2 kami untuk good-governance bukan politik kotor bangsawan melayu dahulu kala (baca: umno).Sekali lagi kamu bagi idea bodoh macam ni, kau sendiri aku hambat.

Antara Keamanan dan Kebenaran, aku memilih Kebenaran!

Tanpa Nama berkata...

anwar..cukuplaa..xpayah lompat2 parti..memang bawak sial kat malaysia jerrr

Tanpa Nama berkata...

tumpang tanya.kenapa orang2 yang menyokong umno ni ayat2nya kasar dan biadap sahaja?

Tanpa Nama berkata...

kalo lawan sultan memang patut kene pancung

Tanpa Nama berkata...

kalo lawan sultan memang patut kene pancung

Tanpa Nama berkata...

kalo lawan sultan memang patut kene pancung

Tanpa Nama berkata...

xtimbul isu kene bubar DUN n wat balek re election sbb skang pr ade 28, bn ade 28 gak...tp 3 bebas nyatakan sokongan ke atas bn so bn ade majoriti nk tubuh state gov...yg bebas tuh keluar parti bukannya meletak jawatan adun yg membolehkan by election diadakan...so sumenye mmg ikut perlembagaan, xberlaku rampasan kuasa...xtimbul isu bn xbermoral xdemokrasi n merampas kuasa sedangkan diri sendirilah (bace : pr) yg memasang perangkap utk memerangkap diri sendiri dgn surat akujanji x bertarikh yg terang2an xberetika, salah dan xdemokrasi...

face the fact n the truth pr!! nilah rupenye kalo da berkuasa - da xboleh pk...tepu pale otak..bknnnye xboleh lawan balek bn nati after court session utk 2 adun rasuah tu, neh siap nk derhaka kt sultan laa(dulu marah umno sbb penyokong umno kate "natang" kt sultan...skang neh pr plak "amek alih" tulisan2 keji maki dlm perak statenye website...2X5!!!)saman sultanlah(tp anwar da bg statement yg pr xkan saman sultan)...watpe nk bg havoc kan situasi...dok folo perangai samseng pkr, ko tgk ade x dap g join demo tuh?? dorg sepatotnye lg kecewa tp dorg biarkan korang berdua pas n pkr kasi havoc satu perak...PAS!!!...KORANG DA BYK BERUBAH, LESU DAN HANYA MENONONG MENGIKUT TELUNJUK DAP N PKR...jgn folo mereka hanya krn nk kuasa...kembalikan kegemilangan pas yg dulu...jgn krn pkr dan dap, korang merana...bangkit PAS!!!!

(p/s:xkesahlaa xmo sokong umno ke bn ke(apetah lg nk sokong dap n pkr lg laa)tp yg pasti, seperti ape yg pas dlu lemparkan kat umno ttg moral, angkuh kuasa dan etc, tohmahan tuh da balek semula kat pas...)

Tanpa Nama berkata...

Dunia dah akhir zaman. Daripada korang bertekak x tentu arah, lebih baik banyakkan muhasabah diri dan tingkatkan amal ibadat. Kemelut yg dikira kecik ni adalah sebenarnya petanda yg dunia ni mmg dah semakin hampir sampai ke penghujung. Antara tanda2 yg boleh kita renungkan bersama2 adalah :
1)Zina bermaharajalela.
'Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai).
Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.'- Sahih Muslim

2)Bermaharajalela alat muzik.
'Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan & perubahan muka'. Adayang bertanya kepada Rasulullah;
'Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?'Baginda menjawab: 'Apabila telah bermaharajalela bunyian(muzik) & penyanyi² wanita'
- Ibnu Majah
~ Mentor , Malaysian Idol, Akademi Fantasia,
Anugerah Muzik...

3) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.
'Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka'bin Luka'(orang yang bodoh & hina).
Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia'-
- Riwayat Thabrani

~ George Bush, Ariel
Sharon & kat Malaysiapun ramai....

4)Banyak wanita yang berpakaian tetapi
hakikatnya telanjang.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. 'Di antara anda² telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian² wanita & apabila
mereka memakainya keadaannya seperti telanjang'.

~ fesyen zaman skarang (tube, spaghetti strap, etc..)... bini menteri pun ramai majoriti x pakai tudung

5)Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita.
'Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum pernah
didengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu'
- Sahih Muslim

~ Siaran TV kerajaan dan swasta, akhbar2 harian & majalah² yg popular skarang nie......

6) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.
'Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu & disembunyikan kesaksian yang benar.'
-Riwayat Ahmad

Dan semua ini berlaku di Malaysia yg mengaku sebagai negara islam....
Ada sesuatu yg x kena yg kita perlu renungkan...
wallahua'lam bis sawab

Tanpa Nama berkata...

jangan lupa satu lagi.ada mamat yang suruh org lompat masuk pr.die dah lupa diri tu

Tanpa Nama berkata...

KENAPA KITA DILAHIRKAN SEBAGAI BANGSA PENAKUT?



Karpal Singh hendak berjalanpun menggunakan kerusi roda... namun dia seorang mampu memusnahkan seluruh Agama dan Melayu..untuk menyaman Sultan sebagai Payung dan Tonggak kebesaran negara...

Tanpa kaki, Karpal mampu menendang Sultan...

Namun kita belum mampu MENENDANG Karpal...

Kenapa?



Nak saman Sultan Perak sedangkan undang-undang dan perlembagaan sudah menetapkan yang Sultan atau raja dan Yang diPertua Agung tidak boleh diadili di mahkamah. Mereka boleh diadili di mahkamah Raja-raja.

Kenapa DAP MASIH beria-ria hendak saman Sultan Perak?

1. Tidak ada gelaran datuk seri diberikan kepada DAP termasuk Karpal Singh dan Lim Kit Siang sejak mereka menceburi politik.

2. Saman sultan, bererti memalukan orang Melayu dan Islam secara tersirat.

DAP tak takut saman Sultan kerana Islam Punya Parti (PAS) ada dan Melayu Punya Kencing Yahudi (PKR) pun ada.

Isu menghina agama- PAS ada tolong, isu menghina bangsa- PKR ada, isu menghina negara- Pakatan ada.

3. Untuk mendapat sokongan kaun India dan Cina pada pilihanraya akan datang. Sultan dan raja Melayu tidak pernah menghina mereka atau menyusahkan kaum lain selama ini.
4. Menutup dan takut atau FOBIA NAJIB- nanti ramai ahli Pakatan akan lompat parti jadi dengan cara inilah mereka mencari helah menakut-nakutkan rakyat Malaysia.

KEBODOHAN DAN PENAKUTNYA ORANG MELAYU.

Bodoh- Orang PAS dan penyokong Melayu dari PKR dan PAS.

Penakut- Kita semua..kenapa tidak kita baling kasut atau meludah di muka dan kepala Anwar, Haji Hadhi, Lim Guang Eng, Nizar Jamaluddin, Nasaruddin dan Karpal Singh?


Kita bukan pejuang seperti Palestin yang sanggup mati melawan Yahudi dalam mempertahankan tanah air dan maruah..jadi kita sebagai rakyat Malaysia perlu dengar aje dengan apa orang lakukan untuk menjahanamkan negara dan merosakkan agama...

TAHNIAH KERANA KITA SEMUA DILAHIRKAN SEBAGAI 'KIA SU'- Takut dan Penakut

Kalau sesiapa ada peluang menghampiri PENGKHIANAT ini, lakukan perkara yang perlu anda lakukan.

Kalau tidak kita akan digelar Penakut dan Dayus oleh generasi akan datang....

Jangan kagum dengan Hang Tuah dan Hang Jebat kalau kita sekadar menjadi Hang Penakut dan Hang DiKencing...

Tanpa Nama berkata...

Juga layak digelar PENAKUT buat penulis komen di atas kerana tidak berani menulis nama sebenarnya!

Melayu Baru berkata...

Betul tu.. dia bercerita dari awal sampai akhir perihal takut, penakut, kia su.. tapi sebenarnya dia pun lagi penakut dan dayus sebab x berani nk tulis nama dia sendiri bila mengkritik ...

abu berkata...

korang pon xtulis name...2X5 hahaha!!

nilah kelemahan yg nyata nmpk x? hebat nk perbetulkan org laen tp sendiri pon xbetul...

Tanpa Nama berkata...

betul2.. melayu baru=nama dlm surat beranak die macam tu,jangan salahkan die.maybe sedara anwar la tu..he he he

Tanpa Nama berkata...

melayu baru=paku dulang paku serpih,mengata org dia yang lebih..what the hell!!!(cara MB nizar bercakap)

Tanpa Nama berkata...

demokrasi lompat=anwar yang start dulu.saudara2 kene ingat,sapa yang mulakan disabah 15tahun dulu.idea si anwar laa ni

Tanpa Nama berkata...

karpal salahkan anwar yg mensuburkan ajaran lompat katak...kini perlukan seorang pemimpin baru pula...

pakatan da rebah!!! Allahuakbar!!!

bangkit rakyat bangkit!!!

Melayu baru berkata...

kepada abu dan tanpa nama yg lain2...Sekurang2nya aku takde la bercerita pasal takut dan penakut dan kiasu and end up tak berani tulis nama...
Dah muak sgt aku tgk politik umno ni.. mengaku negara islam tapi bini menteri kebanyakkan tak tutup aurat... aku pun takfaham la apa sumbangan besar umno ni pada korang.. jgn nk cerita pasal ketuanan melayu la... semenjak merdeka sampai sekarang berapa banyak tanah org melayu tergadai? apa UMNO buat?? berapa ramai org melayu jadi mat gian? bohsia, bohjan, black metal, rempit tu semua majoriti anak2 melayu.... aku yakin ada sebahagian sedara korang juga terlibat... apa peranan serius umno menangani hal2 mcm ni? apsal jarang dgr bohsia, bohjan, mat rempit, mat gian dari kalangan bangsa2 lain? korang kena pikir la sendiri.. pemimpin2 umno lebih pentingkan kuasa dari memikirkan tanggungjawab sebagai pemimpin sebab tu umno penuh dgn politik wang yg korang tak boleh nk nafikan... mulia sgt la parti yg korang sokong tu kalau x habis2 dgn rasuah.... korang pun tak boleh nk nafikan benda ni.. aku percaya semasa pemilihan UMNO, ada dikalangan korang yg telah di sogokan dgn wang ringgit agar menyokong calon2 tertentu... benda ni berlaku saban tahun yg menunjukkan betapa rendahnya maruah pemimpin UMNO... tak payah nk nafikan hal ni sbb dulu aku pun hardcore UMNO....

Tanpa Nama berkata...

err...melayu baru, pas wat ape ek utk membendung gejala2 seperti yg disebutkan?? (aku sebut pas sbb mereka still berkuasa di kelantan)

Tanpa Nama berkata...

"patik mohon derhaka untuk bubarkan pakatan rakyat"

kita xperlu org mcm nizar dlm pas, bangkit PAS yg dulu...BANGKIT!!!

Tanpa Nama berkata...

sudah tiba masa bagi Anwar bertaubat

Tanpa Nama berkata...

Melayu baru=pas buat apa dgn kilang arak diselangor..ala..bro..janganlaa melenting..rileks2

Tanpa Nama berkata...

melayu baru=aku dulu hardcore umno=ala...xpayah laa nak cakap ko sokong umno dulu..org2 yang menentang slalu ckp macam tu.mesti ko xdapat ape yang ko nak dalam umno..dah tau dah org macam ni..dulu pun anwar pun hardcore umno gak

Dharma Rubiat berkata...

Saudara/ri.. Tanpa Nama yang berkenaan "sahaja"
Yang dikasihi.. dari apa yag saudara tulis akal dan fikrah saya terus berfikir secara jujur adanya sesuatu yang salah dan tidak kena dengan apa yang saudara/ri kirimkan... saudara/ri bile ada disebut tentang perkauman maka itulah satu kesilapan saudara... Satu sahaja soalan yang saya hendak tanya.. "antara bangsa (Melayu) dan agama (Islam) yang mana satu saudara/ri sayang??" Dan jawapan saudara sebagai seorang Muslim saya tahu apa... tak perlu saya jawab dan ulas dengan panjang lebar.. Saudara/ri selama ini nama Melayu digunakan untuk mengapikan perkauman dan melagakan dengan bangsa lain (untuk pengetahuan saudara ramai dikalangan Cina dan India ini adalah Muslim.. RAMAI MEREKA MUSLIM... Jangan termakan dengan ungkapan fasik "Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu" itu ungkapan orang yang menggunakan bangsa dan agama untuk berkuasa.. Saya ada ramai kawan-kawan bukan Islam Cina dan India dan ramai yang saya kenal hati budi mereka sekalipun mereka bukan Islam.. Jujur bagitau saat saya dinyah dari sebuah institusi... rakan-rakan Melayu saya menjauhkan diri..(mungkin takut saya meminjam duit mereka kerana tiada pendapatan) Namun saya rasa sungguh terharu seorang kawan Cina saya yang bukan Islam dengan Ikhlas memberi saya duit masukan dalam akaun saya(saya tidak meminta pada dia) untuk menjelaskan yuran pengajian saya pada masa itu.. yuran pengajian yang bukan kecil nilainya masa tu dan dia kata gunalah duit itu dan tidak perlu risau pasal bayaran balik... Malah selama itu dia sentaisa tanya juga kehidupa saya.. tentang anak saya.. juga memberi saya buahtangan bila saya mendapat bayi... Bukan sayang nak agungkan bangsa cuma saya agungkan nilai kemanusiaan yang ada pada semua bangsa... Pesan saya.. lupakan pada bangsa Melayu yang selama ini teah digunakan secara hina dina dan memalukan dengan melaga-legakan dengan bangsa lain.. Secara biolgi Mamak itu buakan Melayu.. Arab juag bukan Melayu.. dan ada Mamak kawin Cina (Islam) anak macam Melayu hakikatnya bangsa dia bukan Melayu.. Kalau nak berjuang pasal bangsa dengan memusuhi bangsa lain itu kerja orang FASIK apa yang perlu disebut dan diperjuangkan adlah Islam (agama suci) yang dianuti bukan sahaja oleh orang Melayu... Maafkan saya atas apa yang saya taipkan duhai saudara/ri
cfat20bismillah.. Saya dengan rasa rendah diri memohon maaf jika apa yang saya sampaikan dan fahami ini menyingung dan melukakan hati saudara.. cuma saya menyampaikan pandangan ikhlas saya.. Sekian..

12:54 PM

Akademia berkata...

Ada juga orang yang masih belum cerah lagi akal dan budi mereka... Saya menulis atas nama kemanusia... Saya takut derhaka pada Allah. S.W.T dan ketua agama yang saya ikut adalah kekasih Allah S.W.T., Nabi Muhammad Rasulullah S.A.W... Manusia lain Di Zaman ini saya tak kisah untuk diletak sebagai ketua agama kerana saya tiada kuasa.. Tapi saya memilih dan mengikut orang yang saya nampak mengikut ajaran dalam Islam yang di bawa Rasulullah S.A.W.. Jadi kalau isteri sendiri dan anak menantu tak mengambarkan sesuatu yang islamik... maafkan saya.. Saya bukan seorang yang beragama Islam yang bodoh dan tolol mengikut sesuatu yang tak betul... Pilihlah mereka yang mampu mentarbiah isteri dan anak mereka... setidaknya mampu menberi nasihat menutup aurat.. dikhalayak ramai (rambut contohnya bagi yang perempuan yang telah baligh perlu ditutup) Saya rasa bersalah jika tulisan saya ini menghina orang lain apa lagi seseorng yang di hormati sepertu DYMM Sultan Perak.. Tapi harap sesiapa jangan gunakan Agama Islam untuk mengapikan Orang Islam dan bukan Islam... Dan seterusya dapat mencapai hajat politik mereka yang berkenaan. Cukuplah selama ini nama Melayu digunakan untuk mendapat kuasa. Kalau nak tau senjata "Ketuanan Melayu" satu kumpulan politik telah menjadi bahan jenaka lawak dan jadi bahan gelak beramai2 sebab dalam kumpulan itu ramai yang berdarah India, Cina, Mamak, Orang Asli Turki dan Orang Putih... Dan kumpulan berkenaan juga yang haramkan bahasa "MELAYU" pengenalan utama Bangsa Melayu dalam pengajaran sains dan matematik jadi Saya merasa malu kalau ramai orang macam ni dalam Internet.. Namun saya terima dengan hati yang terbuka apa saudara/saudari tulis.. kerana munking saudara/saudari dari kumpulan sebuah parti politik.. mungkin ketua cawangan atau ketua bahagian mana tau kan.. sudah tentu akan menyokong apa yang pihak parti saudara/saudari.. lakukan jadi saya hanya menyampaikan pandangan rakyat yang tidak berpihak kepada mana-mana parti cuma memilih apabila sampai waktunya pemimpin yang betul IKHLAS bukan menipu Melayu dan menagpi-gapikan perkauman.. sekian.. Harap Maaf dengan apa yang saya tulis jika ada yang terasa,, Dari Rakyat Biasa yang bencikan AHLI POLITIK RAKUS menipu dan menghina kebijaksanaan rakyat

Tanpa Nama berkata...

hahaha..bagus akademia..terkena lagi saudara anwar ibrahim kite!!

Tanpa Nama berkata...

jom lompat jom=anwar ibrahim

Tanpa Nama berkata...

Dharma&akademia=dah start dah ceramah...xsedar pemimpin pr munafik..tepi kain org jaga tapi..keburukan diri sendiri xsedar.sedarlah wahai penyokong pr.betulkan diri sendiri dan pemimpin pr dulu sebelum beri nasihat kat org lain

Tanpa Nama berkata...

Kita sudah sedia maklum akan pandangan Mufti Perak Dato Harrussani Zakaria mengenai kemelut politik Perak, dimana beliau melabelkan DERHAKA kepada sesiapa yang melawan TITAH Sultan selagi ia tidak bercanggah dengan SYARAK.

Bekas Mufti Perlis Dr Asri juga sempat menukilkan sedikit sebanyak pandangan beliau terhadap kemelut politik di Perak walaupun beliau kini jauh di PERANTAUAN.

Berikut adalah pandangan beliau:

Banyak sekali email isu pergelutan kuasa politik di Perak dihantar kepada saya. Maaf, saya tidak dapat memberikan jawapan yang mencukupi kerana barangkali maklumat yang meyakinkan saya belum mantap. Saya pada prinsipnya tidak dapat menerima perangai ‘lompat parti' kerana itu adalah sikap yang tidak telus dan jujur terhadap undi rakyat. Sesiapa mahu tukar parti setelah dipilih, sepatutnya meletak jawatan dan bertanding semula. Serahkan semula amanah tersebut kepada rakyat. Rakyat ketika mengundi meluahkan hasrat mereka, dan itu tidak boleh diubah sewenang-wenangnya. Cuma ada beberapa perkara yang berlegar dalam fikiran saya tentang keadaan Perak;

BEBERAPA penyokong pembangkang bertindak nekad berbaring di tengah jalan sambil memegang bendera menghalang kereta peronda polis yang mengiringi kenderaan Raja Muda Perak di belakang berhampiran Istana Iskandariah, Perak, semalam.

1. Jika perbuatan melompat itu tidak dapat diterima oleh sesetengah pihak, sepatutnya ketika isu lompat parti pada 16 September 2008 diuar-uarkan sikap yang sama ditunjukkan. Pendirian yang istiqamah atas prinsip itu hendaklah ditunjukkan dalam semua keadaan. Apakah bantahan isu Perak ini memang benar-benar atas prinsip atau semangat kepartian semata?

Ulasan saya:

Kena sebiji pada Anwar dan pemimpim PR. Jika Anwar nak bawa MP BN lompat Parti Boleh, tapi jika BN salah. Adun Bota masuk PKR tak salah tapi Adun PR masuk BN HARAM.


2. Tokoh agama Perak yang terkenal, Datuk Seri Harussani Zakaria adalah seorang mufti terkenal, juga tokoh kepercayaan PAS sendiri. Beliau mengepalai upacara membaca doa perlantikan MB baru, YB Datuk Dr Zamry. Adakah kemungkinan beliau telah melihat berbagai aspek isu tersebut, terutama dari segi agama. Maka saya kira mungkin orang PAS patut merujuk kepada Sahibus Samahah DS Harussani terlebih dahulu sebelum membantah keputusan Sultan Perak itu di sudut agama terutamanya. Mungkin ada perkara yang beliau lebih maklum, sebagai ‘orang lama' Perak. Apatahlagi, beliau selama itu amat diyakini oleh orang PAS sendiri.

Ulasan saya: Jika dulu Dato Harussani menyokong PR beliau dipuja tetapi jika beliau bersikap berlawanan dengan pemimpin PAS beliau dikeji.


3. Beberapa pihak menyatakan YB DS Nizar sebenarnya hanyalah ‘boneka DAP'. Saya sendiri diberikan berbagai maklumbalas oleh pihak yang tiada kaitan politik. Kononnya, apa yang dilaksanakan di Perak adalah keputusan mesyuarat exco yang didominasi oleh DAP yang menumpukan kepentingan kepada kaum tertentu. Isu pemberian tanah kepada masyarakat cina umpamanya dibangkitkan. Dakwaan ini bukan sebarangan, sebab pihak Istana Perak sendiri seakan memberi isyarat kerunsingan tentang kedudukan ‘orang Islam' di Perak. Dakwaan ini perlu dikaji dengan cermat dan teliti tanpa emosi. Apakah benar atau sebaliknya?

Ulasan saya:JIka benar dakwaan bahawa Nizar hanyalah BONEKA DAP maka keputusan BN diterajui DSNR membawa balik Perak ke pangkuan UMNO merupakan suatu tindakan yang mulia demi agama ,bangsa dan negeri Perak sendiri.


4. Dari segi kepentingan umat, tanpa mengira parti, kita perlu menilai; manakah kepimpinan Kerajaan Perak yang lebih bermanfaat dan kurang mudarat kepada umat dan rakyat? Manakah pula yang akan membahayakan masa depan umat? Ini perlu dilihat dengan teliti.

Ulasan saya: apakah kita boleh percaya PR yang ketuai oleh Anwar yang berkawan rapat dengan Yahudi yang menzalimi Muslimin dan Muslimah di serata Dunia?Siapa Madeline Albright dan siapa Wolfhensen yang sangar akrab dengan Anwar? Mereka adalah Yahudi yang memainkan peranan penting menzalimi kaum Muslim diserata dunia.

Tanpa Nama berkata...

Kene sebijik lagi kat anwar ibrahim...rakyat bangkit..singkirkan anwar ibrahim,perosak agama dan bangsa

Tanpa Nama berkata...

Dharma Rubiat&akademia,janganlaa emosional..keluarkan fakta anda,anggaplah blog ni tempat untuk memberi maklumat,jangan jadi seperti harakah,org lain semua silap,kesilapan sendiri tak ngaku.

Tanpa Nama berkata...

kawan2 seperjuangan, marilah kita semua beristighfar dan memohon keampunan drp Allah...terimalah kebenaran itu walaupun ia pahit, kerana ia tetap akan dtg walaupun kita xmampu menghadapinya...terimalah kebenarannya dan sesungguhnya kpd Allah juga kita akan kembali...marilah bersatu padu demi kesuburan agama Islam, bersatu padu demi bangsa serumpun seagama dan bersatu padu demi sebuah negara Malaysia yg demokrasi

Tanpa Nama berkata...

umno dan pas..bersatulah..insyallah!!
Allahuakbar!!1

Tanpa Nama berkata...

Dharma Rubiat&akademia...tgh marah tu...tanpa nama sekalian...teruskan tembak 2 ekor tu...

Tanpa Nama berkata...

Ini ajaran Anwar......

1. Kalah hasut orang ramai
berdemontrasi
2. Cabar kerajaan
3. Malukan Hakim2, Peguam2, Saksi2
supaya kesnya dilengah2kan
4. Dia balik rumah menyorok, lepas
tu kata tak terlibat.... inilah
pemimpin contoh... masa kini.

suara rakyat berkata...

RAKYAT SUDAH SEDAR AKAN PERMAINAN SEBENAR PAKATAN RAKYAT ATAU LEBIH TEPAT LG MAT NUAR

OLEH ITU LAKUKAN TANGGUNGJAWAB ANDA SEBAGAI SUARA RAKYAT!!!

BN TELAH TERIMA PENGAJARAN DR RAKYAT...KINI BERSIAP SEDIALAH PAKATAN RAKYAT...

YOU ARE NEXT!!!

BANGKIT BANGKIT
BANGKIT RAKYAT

JATUH JATUH
JATUH PAKATAN!!!

(boleh x sesape webmasters yg boleh wat online petition supaya pas keluar pakatan??)

Tanpa Nama berkata...

Dari sumber-sumber yang layak dipercayai, 3 hari sebelum tumbangnya kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di Perak, kerajaan boneka PAS pimpinan DAP yang di ketuai oleh MB Nizar Jamaluddin, dalam mesyuarat EXCOnya, telah meluluskan perlantikan seorang Bukan-Melayu sebagai CEO Lembaga Air Perak (LAP) yang baru Sudah pastilah habuan ini untuk orang kuat DAP yang belum memegang apa-apa jawatan di dalam kerajaan. Nizar telah mempersetujui cadangan ini.

Mujurlah UMNO (BN) mendapat kembali tampok kuasa. Jika tidak terjadilah satu lagi pencabulan selepas pencabulan demi pencabulan yang dibuat kepada orang Melayu oleh sebuah kerajaan yang kelihatannya membela rakyat ini.

Kepada yang belum mengetahui, pencabulan paling awal yang dibuat oleh kerajaan Nizar ialah dengan menyingkirkan Mufti Perak, Dato' Seri Haji Harussani dari barisan EXCO Perak.


Semasa pemerintahan kerajaan BN, Jawatan Mufti adalah bertaraf EXCO (Ex-Officio). Anggota Ex Officio lain ialah Setiausaha Kerajaan Negeri ,Pegawai Kewangan Negeri dan Penasihat Undang-Undang Negeri.

Selepas kejatuhan Kerajaan pimpinan BN di Perak pada PRU12 , Mufti Perak telah disingkirkan dari menganggotai barisan EXCO Kerajaan Negeri yang baru. Penyingkiran ini diketuai oleh seorang MB yang mewakili sebuah parti yang kelihatannya cenderong kepada Islamisasi tetapi tidak berjaya dan tidak mampu mempertahankan kemuliaan dan kesucian sebuah institusi agama!.

Kalau institusi agama yang menjadi teras perjuangan PAS (kononnya) pun tidak dapat dipertahankan apatah lagi untuk kepentingan ahlinya sendiri. Ini semua dibayangi oleh The Twink DAP Ngeh & Nga yang menjadi tangan ghaib mencatur perjalanan dan urusan pentabiran pimpinan PAS di negeri ini.



Dalam urusan pemberian konsesi balak umpamanya, ada dikalangan ahli-ahli PAS sendiri yang bersungut bagaimanakah suku-sakat Ngeh & Nga boleh dapat kawasan balak yang mewah dengan pokok-pokok cengal, meranti dan lain-lain kayu mahal manakala untuk orang PAS hanya dapat hutan balak yang penuh semak samun atau hutan sisa!

Inilah dia kerajaan PAS yang menjadikan masjid sebagai sebuah tempat ibadah, menjadi markas perusuh dan pencetus kekacauan.

Menyebut kalimah suci Allahu-Akhbar untuk membela kafir lahanat!.

99% yang merusuh dan berpiket di hadapan Masjid Ubudiah, Kuala Kangsar pada jumaat lepas adalah terdiri dari Orang Melayu @Islam.

lintahbertulang berkata...

Ya bangkit rakyat, bangkit! Bangkit untuk bersedia untuk digempur oleh FRU.. Bangkit untuk bersedia disembur asap pemedih mata... Bangkit untuk dipalu dengan cota FRU.. Jangan lupa, bangkit juga untuk hebohkan satu dunia bahawa mereka dikasari dengan tindakan ganas dan kejam oleh polis dan FRU...

Jangan jadi bodoh dan jangan biar diri diperbodohkan oleh Anwar Ibrahim dan pemimpin PR. Mereka menyuruh rakyat bangkit untuk merusuh tapi yang jadi mangsa 'keganasan' polis hanyalah rakyat sedangkan pemimpin hanya bersenang lenang...

Tanpa Nama berkata...

tula...anwar bukan kene belasah kat fru pun..

Tanpa Nama berkata...

alih2 lari kat kedutaan turki..hampeh..xde telur langsung

Tanpa Nama berkata...

dari tegap bertimpuh

baik rebah merempuh

biar terbentang kebenaran yg utuh

demi anwar kusanggup diperbodoh!!!


Bangkit rakyat, bangkit!!!
Yes, We can change...

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju dgn Dharma Rubiat dan akademik. Kenape kita perlu mengagungkn melayu. Melayu2 sehingga menderhaka sultan dianggap derhaka kpd islam? adakah sultan itu maksum atau layak berstatus khalifah? Sedar la islam xpernah ajar kita agungkn satu bangsa, walhal kita sepatut bersaudara sesama islam xkira bangsa(melayu,cina & melayu). Kita asik marah bangsa arab yg berbunuh sesama sendiri hy kerana perbezaan mazhab, tp apa bezanye dgn melayu? Ketaksuban kpd sesuatu kaum shj memnyerupai bangsa yahudi yg hanye manganggap bangsa mereka suci tidak bangsa lain. Adakah kita mahu menjd seperti yahudi? sudah tentu tidak. Sedarla derhaka kpd sultan bukan bererti derhaka kpd islam kerana itu sesuatu kenyataan yg sgt2 bahay kerana kita golongan tidak berilmu tinggi.Jd jgn sesekali bermain2 kata yg tidak pernah disebut dlm al-quran

Tanpa Nama berkata...

taat kpd Allah...
taat kpd Rasul...
taat kpd pemimpin...

kalo korg dpt paham, xtimbul isu nk agung2kn melayu lah hina sultan hina Islamlah...Islam da menyempurnakan bangsa melayu sejak zaman melaka lg, tinggal lg individu tuh je yg mengintepretasi ajaran Islamnyer...AKHLAK!! kalo berdemo, hina maki sultan n len2 lg tuh dikira baik akhlak...SILAKAN!!!

orang skang neh byk "mengikut dr meneraju"...pikir2 kan!!

Tanpa Nama berkata...

berguling kat atas jalan tu ajaran islam ker dharma rubiat??

Tanpa Nama berkata...

16 september...yeah..oh yeah!!!