Iklan

Ahad, Oktober 19, 2008

Katak Pandir

Saya tidak pernah bersetuju dengan tindakan PAS membenarkan Ibrahim Ali bertanding sebagai calon bebas dengan menggunakan logo PAS di Pasir Mas dalam pilihanraya umum yang lalu.
PAS seharusnya mulai memikirkan semula naungannya terhadap Ibrahim. Kelantangan Ibrahim mempertahankan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) saya kira cukup bertentangan dengan semangat PAS-Pakatan Rakyat yang konsisten dengan tuntutan agar ISA dihapuskan.

5 ulasan:

PEJUANG MELAYU berkata...

Sdr Najwan ,pak ibrahim ni aku tidak tahu dia sebelah mana ..nak kata PR tak pun ,BN kadang2 dia hentam ..

tp aku lihat dia ni pandangan dia kadang2 bleh diguna pkai juga .dia ni ibarat penunjuk jalan kepada 1 masalah yg timbul..


BEBAS ini perlu ada juga dalam Parlimen ..menjadi orang tengah

bumilangit berkata...

aku tak setuju untuk tutup mulut orang yang tak setuju dengan kita.

cuma kalau hujahnya memang pandir, tak salah untuk konsider.

tapi pak ibrahim tak se-pandir ali rustam

Tanpa Nama berkata...

saudara setuju dgn DAP apabila mereka menyuruh orang yang terlibat dalam demotrasi membatalkan forum peguam beberapa bulan lepas dikenakan tindakan ISA?

Waktu itu DAP juga tidak mempunyai semangat Pakatan Rakyat kerana mendesak digunakan ISA.

Anwar Jiden

Tanpa Nama berkata...

org2 bodoh jer xsokong ibrahim ali..die lompat pun sebab dolah..tu jer

Tanpa Nama berkata...

sdra najwan

Itulah pendapat dan kehendak kebanyakan orang, sehingga ada yang menulis dalam blog agar brehing ali letak jawatan.

Sebenarnya ada muslihat disebalik PAS memberi laluan kepada dia. Tujuannya untuk mematikan terus politik pak berahim ni. Dalam PRU 13 ni, PAS akan ambil balik hak bertanding kerusi tersebut...tak terkontang kanting pak berahim kita?

Nak pi kat UMNO(Baru) sah kena tolak sebab dendam lama. Nak bertanding bebas? Dia dah cuba sebelum ini, dia tewas!

Kan bijak strategi TGNA?