Iklan

Sabtu, September 13, 2008

Mengapa ISA?


Beri saya sebab, mengapa rejim Barisan Nasional dibawah pimpinan Abdullah Badawi harus menahan Raja Petra Kamarudin di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan kenapa dia tidak dibicarakan dengan penuh keadilan di mahkamah?
Beri saya sebab, mengapa rejim Barisan Nasional dibawah pimpinan Abdullah Badawi harus menahan wartawan Sin Chew Daily, Tan Hoon Cheng di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sedangkan wartawan-wartawan Utusan Malaysia yang begitu ghairah memainkan sentimen perkauman masih diberi ruang melakukannya?
Beri saya sebab, mengapa rejim Barisan Nasional dibawah pimpinan Abdullah Badawi harus menahan Teresa Kok di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sedangkan nasionalis rasis bernama Ahmad Ismail sekadar digantung keahlian dalam UMNO selama tiga tahun?

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagi teresa kok,ISA pun xcukup berat lagi

yg menulis berkata...

oh kerajaan zalim lah eh...
contoh yg mudah, fitnah org lain yg dikatakan da lumpuh dan nazak sedangkan org tuh tak pon mcm tuh x zalim laa eh...
adakah itu dipanggil Suara KeADILan atau KeLDAIan??
jadi skang sape yg zalim??

nk sebab knape dorg sume kne ISA?? tak tau sebab atau tak nak terima hakikat bahawa mereka telah menzalimi diri sendiri??

Keadilan untuk ISLAM!!!
Keadilan untuk MELAYU!!!
Allahuakbar!!!

sanizam berkata...

kerana tiada sebablah mereka di ISA kan.

Tanpa Nama berkata...

aku bukan penyokong umno mahupun BN. tp kekurangajaran Teresa Kokok dah melampau. aku bukan nak mainkan sentimen perkauman. tp kalau tak dibendung betul2 alamat org melayu ISLAM akan mengemis di negara sendiri. org mcm andalah NAJWAH HALIMI yg sering nampak kesalahan orang tapi tak pernah nampak kesalah diri.

Tanpa Nama berkata...

Dear tanpa nama berkata...,

What are you talking about? Do you know that ISA is unislamic at its first basis? Eh, eja betul-betul la... NAJWAN HALIMI, bukan NAJWAH. It is you who 'nampak kesalahan orang tapi tak pernah nampak kesalahan 'typo' diri.

Tanpa Nama berkata...

dah memang patut kene isa.Baru sedar diri.Si reporter tu taula pulak menangis,main tulis jer crita,bm pun belum tentu lulus tu

sesumpah@pokka.com berkata...

kalau benar mereka bersalah,
buktikanlah di mahkamah terbuka...
bila tahan tanpa bicara ni tunjukkan yg pihak berkuasa spt x ada bukti yg sahih utk dibicarakan...
aku pn xsetuju dgn RPK bila dia menyentuh soal ISLAM,
tapi ISA bukan penyelesaiannya...
kerajaan jelas dilihat mengamalkan pendakwaan n penghakiman terpilih yg semestinya tidak adil bila Ahmad Ismail yg mencetuskan kontraversi hanya dikenakan hukuman dari parti...
sptnya mahkamah umno melebihi segala mahkamah di negara ini..
maklumlah,mahkamah kita ni mahkamah correct..correct..correct..


salam ramadhan buat semua saudara ISLAM....

Tanpa Nama berkata...

amaran dah banyak kali kat rpk,tapi manusia tu xpernah sedar,memang patut sangat2 kene isa

Tanpa Nama berkata...

cina dah naik kepala dah!!

Tanpa Nama berkata...

kenapa wartawan tu yg kena tangkap sedangkan dia hanya tulis ape yang ahmad tu ckp?

kenapa teressa kene tangkap sedangkan semua org dah tutup kes psl tu sbb tau "someone" fitnah dia?

kenapa raja petra kene tangkap sedangkan dr dia la pon pemberita ade isu nk tulis.. kalau xde RPK, berita2 semua psl "kebaikan" pemimpin je.

datin z berkata...

aku bangsa Melayu yang sangat bangga dengan keturunanku...tapi aku bangsa Melayu sangat MALU dengan bangsaku...bila Melayu sendiri MENJUAL MELAYU...RASUAH!!RASUAH!!RASUAH!!!...yang kemudiannya menyalahkan bangsa lain...

arejack12 berkata...

Katakan selepas ini DAP buat satu undang2, kalau ada ahlinya buat kenyataan berbaur perkauman akan didenda RM 10,000 atau digantung keahlian. Dan selepas itu ada ahlinya melanggar peraturan itu dan didenda, adakah dia akan terlepas dari ISA seperti Ahmad Ismail? Fikir-fikirkanlah....

PEJUANG MELAYU berkata...

betul tu tanpa nama ,najwan halimi adalah golongan muda melayu skrg ini yg telah lupa diri ..mereka telah ditipu hidup2 oleh seorg pengkhianat bangsa dan golongan racist dlm pembangkang ini yg mahu menidakkan hal org melayu dan islam . Najwan halimi ini dlm blog nya byk juga guna ayat2 al quran tetapi beliau tidak pernah amal dan kaji perkara itu .

Jika terdapat golongan kafir harbi cuba memerangi Islam adalah wajib kita tentang dan mencegahnya seperti YB Zul lakukan di forum Majlis Peguam.

stylo berkata...

adehh... assabiyah tul...

dlm islam ada keadilan dan saksama..

kembali pd islam.. senang,