Iklan

Sabtu, Ogos 16, 2008

Sumpah Yang Sampah (2)

Saya canggung tatkala menonton liputan 'sumpah' Saiful Bukhari Azlan yang kelihatan keliru dengan tarikh sebenar kejadian liwat sebagaimana yang didakwanya. Lebih mengelirukan ialah bila mana Saiful menyatakan kepada pihak media bahawa beliau diliwat secara paksa.
Ini jauh berbeza dengan pernyataan pertuduhan mahkamah ke atas Anwar Ibrahim yang menyebut kejadian liwat itu berlaku atas dasar suka sama suka. Maka, apakah wujud kemungkinan pertuduhan bakal dipinda semula sebagaimana yang pernah berlaku pada tahun 1999?
Semalam, Syed Hamid Albar secara tiba-tiba menyatakan kewajaran untuk Anwar diberi salinan laporan polis yang dibuat oleh Saiful Bukhari walhal sebelum ini para peguam Anwar sudah beberapa kali meminta salinan laporan tersebut.
Menyorot kembali insiden kebocoran hasil laporan pemeriksaan perubatan Saiful Bukhari oleh Hospital Pusrawi beberapa minggu lalu, jelas tidak wujud sebarang bukti yang Saiful Bukhari telah diliwat. Akuan bersumpah Dr. Mohamed Osman -- doktor yang memeriksa dubur Saiful Bukhari pada 28 Jun 2008 -- yang disiarkan di laman Malaysia Today pada hari di mana Anwar Ibrahim dihadapkan ke mahkamah seolah-olah cuba dipinggirkan oleh media milik UMNO.
Jika kita melihat kembali kronologi kes ini, apakah ke semua yang dinyatakan di bawah merupakan satu kebetulan?
1. Saiful Bukhari bertemu Najib Razak beberapa hari sebelum membuat laporan polis mendakwa dirinya diliwat Anwar Ibrahim.
2. Anwar Ibrahim ditahan polis sejurus selepas muncul dalam majlis debat bersama dengan Shabery Cheek di mana ramai mengakui, reputasi serta populariti Anwar melonjak tinggi selepas prestasi cemerlang yang ditunjukkannya dalam majlis tersebut.
3. Keengganan Anwar menyerahkan sampel darahnya (kerana bimbang ianya dimanipulasi untuk pemalsuan bukti pertuduhan) dijadikan isu sensasi oleh media milik UMNO selama berhari-hari lamanya.
4. Sebaik sahaja Dr. Wan Azizah Wan Ismail mengumumkan perletakan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh, pihak polis lantas mengumumkan bahawa kertas siasatan dakwaan liwat ke atas Anwar sudah siap dan telah diserahkan untuk tindakan Jabatan Peguam Negara.
5. Sebaik sahaja Suruhanjaya Pilihanraya mengumumkan penetapan tarikh penamaan calon dan tarikh pembuangan undi untuk pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh, pihak polis terus menghantar perintah sapina oleh mahkamah yang mengarahkan Anwar hadir ke Mahkamah Sesyen Jalan Duta untuk dibicarakan atas dakwaan liwat.
Dan semalam, Saiful Bukhari Azlan melafazkan 'sumpah' bahawa dia diliwat Anwar secara paksa pada 26 Ogos 2008 yang kemudiannya ditukar ke 26 Jun 2008 sehingga menyebabkan saya sendiri keliru tarikh mana yang benar. (Bayangkan jika pengantin lelaki yang sedang akad nikah tersalah menyebut nilai mas kahwin, nescaya tok kadi akan memintanya mengulangi semula lafaz akad tersebut.)
Lafaz 'sumpah' (baca: sampah) Saiful Bukhari ini dilakukannya sehari sebelum hari penamaan calon pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh yang dijadualkan pada hari ini, jam 8 pagi. Apa sebenarnya motif Saiful Bukhari melakukannya pada hari ini? Kenapa tidak dilafazkan 'sumpah' sebelum kes ini dibawa ke mahkamah?
Ketika ditanya oleh pihak media mengapa beliau memilih hari ini untuk melakukan upacara 'sumpah' memandangkan esok merupakan hari penamaan calon pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh, Saiful menyatakan bahawa beliau tidak tahu bahawa Anwar akan bertanding dalam pilihanraya kecil tersebut dan ianya sekadar kebetulan.
Berdasarkan beberapa fakta yang dinyatakan di atas, apakah alasan 'kebetulan' itu cukup kukuh untuk menafikan persepsi ramai bahawa apa yang berlaku hari ini tidak lebih dari agenda politik jahat yang diperkakaskan ke atas Saiful Bukhari untuk menjejaskan reputasi Anwar menjelang proses penamaan calon pagi ini?
Saiful Bukhari bakal menjadi saksi utama dalam kes perbicaraan Anwar selepas ini. Apa yang pasti, kenyataan Saiful Bukhari bahawa beliau diliwat secara paksa oleh Anwar jelas bercanggah dengan pertuduhan di mahkamah yang menyatakan bahawa ianya dilakukan atas dasar suka sama suka.
Insha-Allah, fokus kita tidak akan terjejas dengan perkembangan ini. Saya sarankan agar Saiful Bukhari Azlan dibawa berkempen bersama-sama dengan Ezam Mohd Noor dalam setiap siri kempen UMNO sepanjang pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh ini. Kini UMNO sudah mempunyai dua orang pendekar sumpah (baca: sampah) iaitu Ezam Mohd Noor dan Saiful Bukhari Azlan!

43 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tengok dari segi rupa dan badan, "macho" orangnya. Mana logik orang tua 61 tahun yang ada sakit tulang belakang meliwat dia secara paksa? Dia meliwat orang tua tu logiklah. Mungkin ada yang kata, alah kat paper tu ada je kes orang tua 70 tahun merogol. Ye ... tapi siapa yang dirogolnya? Adakah lelaki setegap dan segagah Shitfull?

Lepas tu lafaz sumpah dia mengikut cara Islam ke. Setahu aku sumpah secara Islam bukan macam gitu. Baca skrip pun, boleh salah tarikh, terkedu dia seketika. Dalam pertuduhan kata dia suka sama suka, sekarang kata secara paksa. Cakap berbelit mamat ni. Ini je dah menunjukkan bahawasnya dia tu yang telahpun mula terkena bala dari Allah. Ya ... Shitfull sudah semakin sewel..

anak johor berkata...

Masa aku tgk sumpah Saiful, aku jugak berfikiran sama seperti ko.
Sebab seingat aku laporan polis ada mengatakan yang pada 26 jun adalah kali terakhir dia diliwat. Maksudnya dia pernah diliwat sebelum tarikh itu. Tapi kenapa tidak disebut juga? Dan bila sebut bab sumpah-sumpah ini teringat aku sumpah Ezam kepada PKR dulu dan kemudian sumpah kepada umNO. Seperti sumpah sumpit!

Apa pun aku harap org permatang pauh akan tunaikan solat istikharah dan bg pihak tak bersalah tunaikan solat hajat. At the end of the day, Allah will show us the way.

Tanpa Nama berkata...

ye btl tu..sumpah dorg ni sume dbuat main2..lps bsumpah (utk mngelirukan org ramai), dlm hati dorg bsumpah blk bhw ape yg dsumpahnya x btl...so, slmt la sekejap..sekejap jela..xlm lg balasan akan tiba jgk...
mmg xlogik saiful yg lg kuat dr DSAI buleh tunduk n biarkan DSAI yg dh tua tu liwat die..sungguh x logik..lg plak tu dh bkali2 diliwat br nk report..mcm la DSAI ade jawatan penting ms tu..kalo Najib yg liwat tu harusla takut nk report..nnt kena bom..hahahahaha..

Mr. X berkata...

hahahaha..
pedulikan si saiful tu,
cuma nak menagih simpati je..


masa anwar kena tuduh di mahkamah, atas suka sama suka, saiful cakap kat suratkhabar, dia syukur alhamdulillah..

haha, pahtu mase check kat doktor kate kene liwat ngan plastik, xde luka pulak, time sumpah kata kena liwat dgn zakar..


sekarang ni nak tggu je rakaman video oleh raja petra, katenye dia ada rakam seorang saksi yang dibawa saiful untuk jumpa najib masa nak ngadu kena liwat..

saksi yang di bawa ni, kata masa saiful mengadu kat najib, anwar liwat dia, orang2 dalam rumah najib wat rilek je.. macam xde ape2, tak terkejut pun.. macam berlakon la senang citer... saiful bawak dia cuma nak ada "orang luar" saksikan semua tu berlaku. masa nak gi umah najib tu pun, dia tak bgtau member dia tu dia nak ke mana, tau2 sampai umah najib je..x bgtau pun kat member dia yang anwar kena liwat, terus pi jumpa najib bgtau, time tu baru member dia tau..

ape ke pelik...

kamitaken berkata...

pikir secara husnu zhan pulak, mungkin si seipul ini diugut oleh CIA malaysia. Kalau hang tak mengaku kena liwat, tak bersumpah, kami ambik tunang hang..manalah tau kan.. so utk selamatkan tunang, kenalah bersumpah. isk. isk. agak-agaklah.

Tanpa Nama berkata...

hmmm....tgk sumpah si sepul tu aku tak de feeling pun. Biasanya hatta tgk org bernikah, meremang gak bulu roma mrndengarnya.Semoga Allah memberi petunjuk kepada semua baik DSAI & Sepul.

kucing kurap berkata...

dia dah terlanjur terlibat,nak berundur malu,mungkin sbb tekanan dari pihak yg terlibat.. last jadilah SI KAMBING HITAM yg terpaksa jual maruah diri diatas kepentingan PIHAK yg terbabit.. soal hukum hakam tolak tepi.. yg penting bak kata mereka JANJI AKU BERKUASA.kalu tak masa depan AKU HANCUS.yg rugi si SAIFUL terpaksa teruskan jadi KAMBING HITAM.

musang kurap berkata...

menyampah aku tgk muka saiful tu..muka jer hensem akal takder.nak sepak muka sekali ngan bapak dia..nampak sangat spesis tak malu.

Tanpa Nama berkata...

Parti keadilan rakyat dan boleh ditukar kepada parti liwat rakyat.hahaha

kucing kurap berkata...

hang dah bersumpah kan??apa kata pas anuar bersumpahj kita pakat suh najib lak bersumpah pasal dia ngan altantuya.. mai kita pakat tgk ..dia(najib)sibuk suh anuar bersumpah dia tu bila lak?? amacam ada berani ker najib???

Tanpa Nama berkata...

Saiful! kalu secara paksa tak kan senang2 orang tu dapat masukkan zakar .Kamu baru 20 an ,Si pendubur tu dah 60 an .Tak kan kamu tak berdaya melawan .Apa pun lepas kamu bersumpah ni moga 2 kebenaran muncul.Anwar!kalu kamu benar buat lah macam saiful tu…ni banyak dalih pulak…

Mr. X berkata...

Kuat tak kuatnya orang muda ni,
Bontot korang tu kalau korang kemut la kan,

[sape yang baca ni tolong kemut bontot anda]

Kalau korang kemut bontor korang, pastu tryla tojah dgn marker pen, muahaha.. kompem tak bleh lepas punya marker pen tu.. Gelak gelak jugak, tapi mmg tak lepas doh.. Haha.. kalau lepas pun sure berdarah2..

Itu marker pen, keras, kecil..(zaman dah berubah dunia dah maju.. hehe.. iklan suratkhabar)..
Bayangkanla betapa keras dan tegangnya yang diperlukan utk sontot bontot tanpa rela, dah tidak meninggalkan kesan atau pendarahan!

Jangan plak kate anus anwar tu halus macam jarum.. haha.. kok ye pun biar logikla.. camne bleh tembus kalau x keras, camne leh xde kesan kalau betul di liwat? ke saiful pegi beli lubang bontot baru kat kedai hafkat? dia amik seken hen bekas porn star punya kot.. pasal tu tahan lama dia punya bontot..

Tanpa Nama berkata...

weh!

Tanpa Nama berkata...

zaman anwar telah berakhir...amin

Tanpa Nama berkata...

Inilah barisan jubo
yang ikhlas berjuang
siap sedia berkorban
lobang jubor sendiri
sebelum nuar berjaya
jangan harap ekau pulang
inilah sumpah nuar peliwat
jubor jantan yang satu!

Andai kata lobang ketat nak mampos
sapulah lube atau minyak lincir
kami mohon doa...
semoga berjaya

Semboyan telah berbunyik
Anwar Al Jubu...ri....

-Kekuatan UMNO Putera

Tanpa Nama berkata...

Inilah barisan jubo
yang ikhlas berjuang
siap sedia berkorban
lobang jubor sendiri
sebelum nuar berjaya
jangan harap ekau pulang
inilah sumpah nuar peliwat
jubor jantan yang satu!

Andai kata lobang ketat nak mampos
sapulah lube atau minyak lincir
kami mohon doa...
semoga berjaya

Semboyan telah berbunyik
Anwar Al Jubu...ri....

-Kekuatan UMNO Putera

kucing kurap berkata...

Inilah barisan kambing hitam
yang ikhlas berjuang
siap sedia berkorban
jadi kambing hitam BN
sebelum nuar berjaya
jangan harap ekau pulang
inilah sumpah saiful bukhari
jubor jantan yang satu!

Andai kata putera umno mampos
biaq pi lah depa kata
kami mohon doa...
semoga berjaya

Semboyan telah berbunyik
jom kita jadi kambing hitam

-Kekuatan UMNO Putera

Tanpa Nama berkata...

anwar akan terima padahnya,melalui doa org teraniaya

Tanpa Nama berkata...

anwar penakut! anwar penakut!

Tanpa Nama berkata...

ANWAR JUBOR! ANWAR JUBOR! ANGKAT JUBOR! JUBOR! JUBOR! ANGKAT JUBOR!!
KAHKAHKAH!!!
-Kekuatan UMNO Putera

Tanpa Nama berkata...

menatang babi pun tau keluar lobang dari mana! Anwar al-juburi Wal sahbah yahudiey wa al bini orang pun ditiduri lebih terok dari menatang taik babi pok pukeymak! KAH!KAH!KAH!!!!

BARISAN JUBOR-JUBOR SEKALIAN!! KITA ANGKAT DAN TONGGENG JUBOR JIKA KITA MENANG PR!! KAH!KAH!KAH!

-Kekuatan UMNO Putera

kucing kurap berkata...

Inilah barisan kambing hitam
yang ikhlas berjuang
siap sedia berkorban
jadi kambing hitam BN
sebelum nuar berjaya
jangan harap ekau pulang
inilah sumpah saiful bukhari
jubor jantan yang satu!

Andai kata putera umno mampos
biaq pi lah depa kata
kami mohon doa...
semoga berjaya

Semboyan telah berbunyik
jom kita jadi kambing hitam

-Kekuatan kambing hitam UMNO Putera geng saiful hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

aikss...saiful tu bukan ker org pkr.hahahaha

Tanpa Nama berkata...

anwar penakut! anwar penakut!

Tanpa Nama berkata...

Tengoklah bahasa-bahasa penyokong UMNO dalam blog ni. Nilah hasil didikan dalam UMNO. Tahniah kerana mendedahkan kepada semua perangai hodoh dan kurang ajar anda!

Tanpa Nama berkata...

Ish3...pukul jurugambar,liwat pekerja sendiri..tak takut azab tuhan tu namanya

AnakMudaParlimenBatu berkata...

Nampaknya sumpah tersebut berlaku juga, pegang Al-Quran tangan kiri pula, tiada adab, dah la imam yang duduk depan mamat tue, muka bersalah aje nie, takpalah bersumpah seribu kali pun yang penting di akhirat ini tahulah siapa yang salah sebenarnya ...

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

Tanpa Nama berkata...

weiii kucing kurap! ko ni nyebok tiru cakap aku! toksah tiru2 cakap aku..Iskk menyibok jek ko!

Yg penting, PKR tetap Pukimak Kena Robek hahahahaa!!!!

-Kekuatan UMNO Putera

Tanpa Nama berkata...

kita bercakap tentang pemimpin bukan setakat manusia cabuk. dipaksa atau rela kita bermain dgn satu isu disini = LIWAT !!. pemimpin(y suka liwat) + ajen yahudi & amerika = gadai negara. senag je sifirnya...

ida berkata...

tanpa nama (yg pro BN),
sekarang pun negara dh tgadai jgk...
iskandar malaysia contohnye....

Tanpa Nama berkata...

Boleh jalan la UMNO PUTERA. Ko dgn ketua ko same bebal. Nak jadikan Malaysia Darul Mat Rempit. Weh UMNO jgn citer isu moral la. Meluat aku. Dari cawangan sampailah atasan tak de la bersih mane pun. Ketua Wanita kg aku pun kahwin amek suami org. Najib amek bini org (farid ismeth:pembaca berita dunia), hamid alabar tanya dia ape dia buat masa perjumpaaan pelajar di Jepun dulu? Tanya la. Jgn jd bodoh la..

Mcm Bagus

Tanpa Nama berkata...

Sekadar Renungan...

Sumpah yg dibuat oleh saiful sekiranya palsu blh menyebabkan seluruh org dalam masjid tu juga berdosa..blom tentu taubat si saiul ni diterima oleh Allah S.W.T...Amin

Nauzubillah himinzalik...

Pemerhati...

Tanpa Nama berkata...

aku neutral... xde belah sape2... tapi apa salahnya kalau DSAI membuat sumpah tersebut juga? disaksikan seperti yang dilakukan oleh saiful...

maaf hanya memberi pendapat sendiri

zami berkata...

kalau DSAI bersumpah, apa jaminan yg kes mahkamah takkan diteruskan?

kalau DSAI bersumpah, apa guna nak bicara lagi? serahkan jelah semua terus kpd ALLAH!

Tanpa Nama berkata...

Tak faham ke sumpah ni bukan cara untuk menyelesaikan kes macam gini? Si Shitfull jangan diikut, doa qunutpun belum tentu dia pass baca. Kalau apa yang dilakukannya betul kenapa Majlis Ulama Malaysia tak keluarkan kenyataan apa-apapun?
Ni ntah ulama mana, ntah mufti mana yang dia minta pandangan pun kita tak tahu. Kenapa tak reveal siapa sources dia minta pandangan pasal hal sumpah ni? Ntah-ntah dia minta pandangan uncle Pet Pet dia aje kot!

Tak baca komen Tn. Guru Nik Aziz, Haji Hadi dan Ustaz Harun Din ke? Ini bukan calang-calang punya orang. Korang yang tak habis-habis nak suruh orang bersumpah ni faham ke dak apa yang korang baca dari kenyataan mereka? Sheeesh ...

p/s: By the way Uncle (or is it Auntie?) Pet Pet, saw ur pic when u were at the Masjid with ur long hair, kopiah n all, soooo cute lorr... muahahaha

awinexskulmet berkata...

http://satuperkongsian.wordpress.com/2008/08/17/nilai-sebuah-sumpah/

anyway, best laa ayat ko..melompat ke borang ulasan..hehe..

kucing kurap berkata...

weiii kucing kurap! ko ni nyebok tiru cakap aku! toksah tiru2 cakap aku..Iskk menyibok jek ko!

Yg penting, PKR tetap Pukimak Kena Robek hahahahaa!!!!

-Kekuatan UMNO Putera <<< ikut aku arrr keyboard aku .. lain lah kalu aku pinjam keyboard ko..hahaha jalan lah kambing itam khairy...
putera umno bakal bakal manusia yang akan disesatkan oleh paklah ngan geng dia.

Tanpa Nama berkata...

Mamat (or maybe Minah?) kat atas ni gila meroyan ke hape?

J$ berkata...

Slalunya org yg tak tentu arah spt post berkali-kali ayat-ayat yg tak bertamadun seperti pnyokong umNO di atas, ada masalah major.
Dah macam lipas kena spray shieldtox la bro. Sebijik!

Anyway, aku nk kata sikit pasal sumpah2 ni. Seseorg yg tak bersalah bersumpah dgn nama Allah akan terima dia balasan juga, jika dia campurkan perasaan riak. Seperti mencabar Allah. Lagi2 siap kata minta laknat. Fuh terror sungguh macam x takut mati. Apalagi kalau bersalah. Aku berkata berdasarkan pengalaman.

Tanpa Nama berkata...

umno sucks. dah x relevan



-mahasiswa utm-

Tanpa Nama berkata...

"kalau DSAI bersumpah, apa jaminan yg kes mahkamah takkan diteruskan?

kalau DSAI bersumpah, apa guna nak bicara lagi? serahkan jelah semua terus kpd ALLAH!"

betul, kalau DSAI bersumpah xde ape jaminan kes mahkamah x diteruskan dgn perbicaraan tetap dijalankan... tapi tue diorang punye pasal laa... kalau DSAI bersumpah, maybe kite leh nampak kebenaran dr hukuman ALLAH... sape yang salah kena laa hukuman ALLAH, sape yang benar, selamat lah dier dr sumpahan... kalau perbicaraan yang dibuat atas keputusan manusia itu salah, ALLAH tentukan segalanya... x ke gitu?

kalau lah DSAI disalahkan walaupun dah angkat sumpah, pastu tgk2 Saiful Bukhari yang dpt kesan sumpahan dier, kite sendiri leh nilai sape salah sape betul kut... individu nye pandangan

Tanpa Nama berkata...

tapi kalau DSAI x bersumpah tgk2 Saiful Bukhari disalahkan di perbicaraan.

DSAI bebas, Saiful Bukhari dilokap, Saiful Bukhari x kena laknat.

hurm,leh ade kegaruan keputusan perbicaraan sebab Saiful Bukhari xde kena ape2 ek...

orang berkata...

semoga anda diberi hidayah oleh Allah swt. Kalau anda tak percaya sumpah saiful anda tak percaya dengan kekuasaanNya. Mana akidah anda pada saat ini..ada kata tak da feelinglah dan macam-macam lagi. dek saiful ini percaya dengan kekuasaan Allah maka dia bersumpah. Aku doakan Samdol Nuar ni mendapat hukuman dan laknat Allah satu masa nanti. Aku tak mahu agama dan bangsa aku hancur dek pengkhianat yang semaacam ni. Pada Samdol Nuar rasanya sila tengok-tengok dalam seluar tu..mungkin Anu tu tengah nak keluaq ulat. Sekarang ni nuar Samdol ni tengak posa liwat sebab dia takut orang dok hidu tabiat dia ni. Pada bini dia..sedih dok pertahankan dia. Kak Wan tobatlah sebelum terlambat..kita akan dijemput bila-bila masa olehnya bila sampai waktu dan ketikanya..dosa bersubahat adaalah sama dosa orang yang melakukan liwat tersebut..tobatlah sebelum terlambat.