Iklan

Khamis, Ogos 14, 2008

Apa Jadi Dengan Sumpah Sang Musang?

Harapan saya musnah tatkala menerima berita bahawa Arif Shah Omar Shah, Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Seberang Jaya, Pulau Pinang dinamakan sebagai calon Barisan Nasional dalam pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh, 26 Ogos ini.
Saban hari, saya berharap agar Barisan Nasional meletakkan 'teman' saya, Saiful Bukhari Azlan sebagai calon untuk berhadapan dengan Anwar Ibrahim di Permatang Pauh. Saya mengenali Saiful hampir lima tahun dan sepanjang perkenalan tersebut saya mengetahui bahawa beliau sememangnya menyimpan hasrat untuk menjadi seorang Ahli Parlimen.
Saya andaikan, sekiranya Saiful yang terpilih sebagai calon, beliau hanya perlu bersumpah menjunjung Al-Qur'an setiap kali berkempen. Pun demikian sehingga kini, janji beliau untuk bersumpah menjunjung Al-Qur'an masih belum ditunaikannya. Saiful yang mendakwa dirinya sebagai seorang yang berani kerana benar masih belum punya 'telur' untuk menonjolkan dirinya dalam sebarang sidang media yang dianjurkan oleh peguamnya.
Kenapa Saiful menyepikan diri? Apakah beliau sedang berperang dengan diri sendiri, resah dan gundah atas keterlanjurannya memfitnah Anwar?

14 ulasan:

Mr Green berkata...

Dengar sang musang nak bersumpah esok kat masjid...tapi tak bagi tahu masjid mana atas faktor keselematan.

bro rasa dia pi sumpah kat surau mana ntah kata masjid.ini akan jadi modal untuk kempen P44 nanti...

tungguu!

simenbasah berkata...

Jangan buat spekulasi bukan-bukan selagi tiada bukti sahih. Dengar khabar, esok Saiful akn bersumpah di sebuah masjid yang belum diberitahu apa nama masjidnya. Ada baiknya kita tunggu keshihan berita itu sebelum buat sebarang andaian...

pemikir timor berkata...

Saiful akan bersumpah esok di sebuah masjid yang tidak dapat diketahui dan sengaja dirahsiakan untuk faktor keselamatannya.

Mr Green berkata...

simenbasah

Baca..ini..Kisah budak pembacuh kopi.

http://msomelayu.blogspot.com
/2008/08/sebelum-tidur_13.html

Gerakan Anti-PKR berkata...

dulu masa gap belajar agama, gap masih ingat lagi akan satu pesanan penting arwah dato ishak baharom mengenai masalah utama umat setelah kewafatan rasulullah saw. arwah dato ishak baharom menyampaikan satu kuliah selama hampir 4 jam mengupas isu gerakan ar-riddah atau dalam bahasa melayunya gerakan murtad.




tatkala kewafatan rasulullah saw, saidina abu bakar as siddiq telah diuji oleh ALLAH SWT dengan pemurtadan secara besar-besaran oleh puak2 munafikin yang berjaya memainkan isu 'nabi sudah tiada maka bolehlah kita kembali ke agama asal'. justifikasi ini dimainkan dengan begitu agresif sehingga ia sedikit sebanyak telah mengugat akidah hampir separuh umat2 islam mekah dan madinah ketika itu. apatah lagi umat islam yang agak jauh kedudukan georafinya dari pusat pentadbiran islam.




seperti yang kita ketahui saidina abu bakar berjaya mengatasi masalah gerakan ar-riddah ini hingga kebanyakan daripada umat yang hampir tergelincir imannya berjaya dipulihkan.




murtad sentiasa ada dalam sejarah umat islam. pernah didalam sejarah seorang pemerintah kesultanan islam di india telah memperkenalkan AGAMA BARU iaitu DIN ILLAHI iaitu gabungan islam,hindu,kristus dll dan dijadikan satu modul agama baru.




sabtu lepas dog council..err sori bar council telah mengatur satu forum 'PELUK ISLAM' yang membincangkan permaslahan keluarga bekas2 penganut islam bilamana isu penganut islam tersebut meninggal dunia atau bercerai.




tok karut yang berani buat forum ini adalah hajah ambiga iaitu seorang ustazah bertauliah dari penganut protestan islam PKR.




bapak angkat kepada ustazah ambiga ini adalah anwar ibrahim, yang telah memberi lampu hijau untuk seorang anak hindu bermuzakarah tentang islam. BENAR anak indu mengulas tentang islam dan bila anak indu boleh berbicara tentang islam kepetahannya seperti hasbullah awang bercerita tentang bola sepak !




hari jumaat lepas FATHER anwar telah memberi blessing kepada anak hindu ini untuk meneruskan forum tersebut. hari ini zulkifli nordin telah dipertikaikan keislamannya oleh adik kandung kassim ahmad iaitu syed husin ali aka husin sosialis !




zul4kulim telah dihenyak 3 penjuru oleh abuya2 islam protestan dan sumbangan demonstrasi zul4kulim akan dibawa ke mesyuarat GEREJA ISLAM PKR yang akan menyoal siasat kenapa zul4kulim begitu bernafsu untuk memperjuangkan islam.




mengikut father syed husin, zul4kulim akan disoal siasat oleh penyiasat terkenal GEREJA ISLAM PKR iaitu mursyidul am PKR r sivarasa dan hj dr xavier.




begitulah sesatnya akidah zul4kulim hingga terpaksa menanggung dosa hanya kerana mempertahankan pegangan nya.




mungkin zul4kulim diminta oleh majlis gereja islam PKR untuk memohon ampun pada father anwar pada hari ahad nanti di gereja melayu seksyen 16 PJ atau minum sahaja seteguk holy water bagi menyucikan dosa. hallelujah........maka tumbanglah akhirnya satu-satunya hero ISLAM yang tinggal dalam PKR.




hhmmm....lina joy pasti tersenyum tatkala father anwar akhirnya menyebelahi beliau ! kepada pas........teruskanlah kerjasama anda dengan gereja islam PKR kerana permainan politik lebih penting daripada akidah. ya pas benar katamu, undi lebih penting !


Gerakan Anti-PKR

Gerakan Anti-PKR berkata...

dulu masa gap belajar agama, gap masih ingat lagi akan satu pesanan penting arwah dato ishak baharom mengenai masalah utama umat setelah kewafatan rasulullah saw. arwah dato ishak baharom menyampaikan satu kuliah selama hampir 4 jam mengupas isu gerakan ar-riddah atau dalam bahasa melayunya gerakan murtad.




tatkala kewafatan rasulullah saw, saidina abu bakar as siddiq telah diuji oleh ALLAH SWT dengan pemurtadan secara besar-besaran oleh puak2 munafikin yang berjaya memainkan isu 'nabi sudah tiada maka bolehlah kita kembali ke agama asal'. justifikasi ini dimainkan dengan begitu agresif sehingga ia sedikit sebanyak telah mengugat akidah hampir separuh umat2 islam mekah dan madinah ketika itu. apatah lagi umat islam yang agak jauh kedudukan georafinya dari pusat pentadbiran islam.




seperti yang kita ketahui saidina abu bakar berjaya mengatasi masalah gerakan ar-riddah ini hingga kebanyakan daripada umat yang hampir tergelincir imannya berjaya dipulihkan.




murtad sentiasa ada dalam sejarah umat islam. pernah didalam sejarah seorang pemerintah kesultanan islam di india telah memperkenalkan AGAMA BARU iaitu DIN ILLAHI iaitu gabungan islam,hindu,kristus dll dan dijadikan satu modul agama baru.




sabtu lepas dog council..err sori bar council telah mengatur satu forum 'PELUK ISLAM' yang membincangkan permaslahan keluarga bekas2 penganut islam bilamana isu penganut islam tersebut meninggal dunia atau bercerai.




tok karut yang berani buat forum ini adalah hajah ambiga iaitu seorang ustazah bertauliah dari penganut protestan islam PKR.




bapak angkat kepada ustazah ambiga ini adalah anwar ibrahim, yang telah memberi lampu hijau untuk seorang anak hindu bermuzakarah tentang islam. BENAR anak indu mengulas tentang islam dan bila anak indu boleh berbicara tentang islam kepetahannya seperti hasbullah awang bercerita tentang bola sepak !




hari jumaat lepas FATHER anwar telah memberi blessing kepada anak hindu ini untuk meneruskan forum tersebut. hari ini zulkifli nordin telah dipertikaikan keislamannya oleh adik kandung kassim ahmad iaitu syed husin ali aka husin sosialis !




zul4kulim telah dihenyak 3 penjuru oleh abuya2 islam protestan dan sumbangan demonstrasi zul4kulim akan dibawa ke mesyuarat GEREJA ISLAM PKR yang akan menyoal siasat kenapa zul4kulim begitu bernafsu untuk memperjuangkan islam.




mengikut father syed husin, zul4kulim akan disoal siasat oleh penyiasat terkenal GEREJA ISLAM PKR iaitu mursyidul am PKR r sivarasa dan hj dr xavier.




begitulah sesatnya akidah zul4kulim hingga terpaksa menanggung dosa hanya kerana mempertahankan pegangan nya.




mungkin zul4kulim diminta oleh majlis gereja islam PKR untuk memohon ampun pada father anwar pada hari ahad nanti di gereja melayu seksyen 16 PJ atau minum sahaja seteguk holy water bagi menyucikan dosa. hallelujah........maka tumbanglah akhirnya satu-satunya hero ISLAM yang tinggal dalam PKR.




hhmmm....lina joy pasti tersenyum tatkala father anwar akhirnya menyebelahi beliau ! kepada pas........teruskanlah kerjasama anda dengan gereja islam PKR kerana permainan politik lebih penting daripada akidah. ya pas benar katamu, undi lebih penting !


Gerakan Anti-PKR

Tanpa Nama berkata...

Saiful dah bersumpah dah..puas hati ko najwan?

Syahir the Owl berkata...

Saiful: Saya tidak rela diliwat
Aug 15, 08 6:58pm
kemaskini 7:35pm Mohd Saiful Bukhari Azlan mendakwa beliau diliwat secara paksa oleh penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di kondominium mewah di Damansara.

Dakwaan itu diumumkan di sidang media di sebuah hotel di Kuala Lumpur selepas mengangkat sumpah mengikut syariat Islam untuk membuktikan kebenaran dakwaan dirinya diliwat di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta pada jam 6.30 petang tadi.

Majlis itu disaksikan beberapa pegawai masjid berkenaan dan ahli keluarga Mohd Saiful serta pegawai dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).

Antara yang hadir ialah Pengarah Jawi, Datuk Che Mat Che Ali.

Mohd Saiful mengangkat sumpah di Dewan Solat Utama dengan menghadap kiblat dan mengucap dua kalimah syahadah.

"Saya Mohd Saiful Bukhari Azlan dengan nama Allah saya bersumpah saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 dan pada hari tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam dubur saya.

"Jika saya berdusta dengan perkara ini, saya berdusta dengan Allah SWT dan akan dilaknat oleh Allah SWT sehingga hari kiamat."

.................................

Najwan, Saiful sudah bersumpah dan berkata jika dia tipu dia dilaknat Allah, langit dan bumi.

Anwar bila lagi...?? Takkan khazaf je kot...?

Tanpa Nama berkata...

Betul lah tu kita lihatlah nanti. Moga apa yang diminta oleh Shitfull tu dimakbulkan Tuhan, kalau tidak pada dia, pada keturunan dia. Harap-harap kita semua panjang umur untuk melihatnya.

Tapi aku musykil he... Pertuduhan kata suka sama suka, dia sumpah kata tidak rela, betul ke tidak bdak ni? Jadi yang mana satu ni?

Satu lagi kenapa dia ni sumpahpun baca skrip? Masa sidang akhbarpun baca skrip sampai salah-salah sebut pulak tu. Kenapa tidak dilakukan secara spontan? Mana lafaz "Wallahi,...". Mana Mufti atau alim ulama yang dia kata nak panggil dulu tu? Kalau dia benar, aku rasa Tuan Nik Aziz mesti nak datang tengok dia bersumpah.

Aku sokong kata Mufti Perlis, hanya dua kemungkinan aje, iaitu Shitfull ni samada benar atau gila.

Tanpa Nama berkata...

ADE LAGI JAMBU MAT NUR RUPA2NYA

Tanpa Nama berkata...

Pada tahun 1998 selepas Anwar dipecat dari jawatan TPM dan Timbalan Presiden UMNO, Anwar seperti hilang akal dan bertutur semacam orang gila talak. Lebih banyak Anwar berucap, lebih banyak pula terkeluar penipuan dan manipulasi beliau. Untuk kes liwat 2 ini pun sama juga. Macam-macam putar belit yang dilakukan untuk melepaskan diri?


Penulis kasihan kepada bekas Ketua Pemuda UMNO ketika itu, Datuk Zahid Hamidi. Semasa perhimpunan agung UMNO diadakan pada tahun itu, beliau telah menimbulkan soal kronisme dan nepotisme dan telah dikritik secukup-cukupnya oleh Perdana Menteri dan pemimpin UMNO. Lepas itu, kembiri-kembiri politik Anwar yang datang berpusu-pusu ke merata cerok PWTC dan berkata bahawa Anwar tiada kaitan dengan apa yang diluahkan Zahid.

Tetapi apabila Anwar dipecat, Anwar berkata bahawa beliaulah yang menyuruh Zahid bercakap mengenai kronisme dan nepotisme. Ini menunjukkan betapa hipokrit dan pengecutnya Anwar. Anwar berlindung di sebalik Zahid ketika itu. Kemudian Anwar tidak pedulikan Zahid yang terkontang konteng selepas cerita sebenar diketahui umum.

Anwar sanggup mengatakan demikian walaupun beliau tahu bahawa Zahid akan terima bahana. Entah berapa orang lagi yang Anwar sisihkan demi menjaga hati Nalla dan Azmin. Orang ABIM nak buat appointment dengan Anwar pun kena melalui Azmin, bapa mertua Anwar pun kena dapat keizinan Azmin sebelum dapat bercakap melalui telefon dengan beliau. Apa istimewanya Nalla dan Azmin?

Semasa dalam parti, Anwar kata bahawa beliau tidak akan menentang Tun Dr. Mahathir. Selepas keluar, Anwar kata bahawa Dr. Mahathir memecatkan beliau kerana Anwar akan menentangnya pada pemilihan parti akan datang. Bukankah ini mendusta namanya.

Anwar mengaku bahawa beliau telah memberikan sample darah beliau untuk ujian DNA tetapi bila Rahim Noor menafikannya, Anwar gelabah dan tak mahu lagi bercakap tentang perkara itu lagi. Bukankah ini dusta juga?

Lagi banyak cakap, lagi banyak Anwar berbohong dan menipu. Orang ramai tahu bahawa Anwar cakap tak serupa bikin. Dulu cakap lain, sekarang lain, macam orang tak siuman. Habis, macamana orang nak percaya cakap Anwar? Untuk kes liwat terbaru inipun beliau banyak berdolak dalih. Macam-macam alasan yang diberikannya hinggakan polis terpaksa mendapatkan perintah mahkamah untuk mendapatkan sample DNA beliau.

Anwar mengkritik media, mengatakan bahawa mereka berat sebelah di dalam laporan mereka. Tetapi semasa beliau menentang Allahyarham Tun Ghafar dulu, Anwar gunakan orang kuat-kuat beliau dalam media ( yang sekarang ini telah dibuang ) untuk menjatuhkan hamba Allah itu. Itu tak mengapa sebab orang lain yang terkena. Kalau kena batang hidung sendiri, semua orang di salahkannya. Semua orang dari hakim, mahkamah, polis, Dr. Mahathir, rakan Kabinet beliau dan rakyat salah belaka. Anwar (yang tak angkat sumpah junjung Quran untuk membersihkan diri beliau dari tuduhan homoseks dan seks) sahajalah yang betul.

Hidup Anwar sekarang ini bukan bersandarkan Islam lagi, semuanya berteraskan penipuan dan pembohongan. Bila beliau gelabah, hilanglah pedoman dan pegangannya. Yang beliau tahu ialah untuk memuaskan dendam dan amarah beliau.

Sebaik sahaja Anwar dipecat, beliau berucap dengan panjang lebar tentang kononnya beliau akan ditangkap polis di bawah ISA. Apabila polis tidak menangkapnya dan kerana termalu dengan hal ini, beliau pun memimpin para demonstrasi ke Pusat Dagangan Dunia Putra untuk memecahkan barangan di sana. Ini adalah untuk memaksa polis supaya menangkapnya. Anwar juga merasuk para demonstrasi supaya berjalan ke kediaman PM untuk membakarnya. Dan apabila beliau ditangkap polis kerana tindakan tersebut, beliau dengan lantang berkata kepada penyokongnya, “ bukan aku dah kata ” untuk menunjukkan bahawa betul ramalan beliau akan ditangkap polis.

Anwar tahu bahawa beliau berkemungkinan ada virus HIV kerana pergaulan homoseks. Sebagai mengelak dari apa-apa tanggapan, beliau berkata bahawa polis akan menyuntiknya dengan kuman HIV semasa dalam tangkapan. Taktik ini Anwar gunakan supaya sekiranya darah beliau benar-benar mempunyai kuman HIV, beliau bolehlah berkata bahawa ianya adalah sebab beliau disuntik.

Anwar mahukan demonstrasi agar beliau tidak dibawa ke mahkamah kerana takutkan rahsia terperinci skandal seksnya akan diketahui umum. Beliau gagal dan terpaksa menghadapi perbicaraan. Namun, Anwar sudah ada rancangan lain. Beliau mengheboh-hebohkan kepada masyarakat asing yang sistem perundangan di Malaysia ini berat sebelah. Tujuannya adalah apabila beliau didapati bersalah di mahkamah , beliau akan berkata kepada para penyokong : “ bukan aku dah kata “.

Kalau nak jadi pemimpin jadilah pemimpin yang sebenar dan harungilah cabaran bersama. Tetapi Anwar lain pula halnya. Semasa beliau mengetuai para penyokongnya melalui Jalan Tunku Abdul Rahman, Anwar sanggup tinggalkan penyokong, isteri dan anak-anaknya sementara beliau menaiki motosikal ke rumah untuk menyelamatkan diri. Apakah tidak dayus pemimpin macam Anwar ini?

Begitu juga semasa Anwar ingin menentang Allahyarham Tun Ghafar, beliau telah memanggil ke semua anggota kabinet untuk berdiri bersama beliau semasa mengumumkan keputusannya untuk menentang Tun Ghafar. Sebelum itu, mati-mati beliau menafikan yang beliau akan menentang Tun Ghafar. Sampai sekarang pun Anwar perlukan ramai orang di sekeliling kerana beliau pengecut dan juga pembohong.Tak cukup berselindung di kedutaan Turki, panggil lagi 38 kedutaan asing lain mengadapnya. Tak cukup nak buat PROTES dijalanan, dimintanya satu stadium dengan harapan sejuta orang akan datang. Malangnya bukan ramai yang datang malah di hiburkan pula “ tayangan bontot “ oleh penyokongnya.
Apabila melihat sandiwaranya kurang mendapat sambutan akhir-akhir ini, bolehlah Anwar Ibrahim memikirkan pula skrip baru yang perlu di lakonkan selepas ini. Kami sebagai penonton akan menanti dengan penuh minat dan kesabaran. Sama-samalah kita tunggu dan lihat.

Mr Green berkata...

Saiful: Saya tidak rela diliwat
Aug 15, 08 6:58pm
kemaskini 7:35pm Mohd Saiful Bukhari Azlan mendakwa beliau diliwat secara paksa oleh penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di kondominium mewah di Damansara.


Abis dakwaan terhadap DS Anwar adalah suka sama suka...abis cakap diliwat secara paksa.....semoga ALLAH menunjukkan saiful tanda tanda kebesarannya akibat fitnah dan kekejaman yg dilakukan oleh saiful sang musang bulu ayam

Syahir the Owl berkata...

Soal Saiful Musang ke tak tolak ke tepi. Yang penting dia dah bersumpah dengan nama Allah dan berani di laknat. Itu yang penting...

Jika Anwar anak jantan, Anwar perlu sahut sumpah itu. Tidak perlu berdolak dalik kononnya esok nak penamaan calon la atau apa ka...Berani kerana benar, takut kerana salah. Lawan tetap Lawan dan macam2 lagi...,maka sahutlah Saiful. Jika Anwar itu benar, ayoh! Segera kumpulkan segorombolan ulama dunia dan Anwar boleh bersumpah disaksikan langit dan bumi..

Dont talk much Anwar, just do it..! Sekarang ni, Saiful akan dapat credit dan simpati jika Anwar tak sahut cabaran bersumpah.

Master Yoda berkata...

Salam sedara najwan,

Harap sedara leh wat posting br psl mamat dropout ni wat mubahalah.....

Bg aku, tuk blah Saiful, kite dh tgk ape yg dia bleh wat.....

Kite tgk plak blah DSAI.....

Mudah2an, kebenaran kan terserlah jua kemudian hari, amin...InsyaALLAh, sama2 la doakan...

P/S: Em, tapi aku agak heran jugak, aku dgr video, dia bersumpah guna perkataan "dipaksa", dlm mahkamah, "suka sama suka"....


Wartawan: Tetapi ingat, tuduhan ke atas Anwar adalah suka sama suka?

Mohd Saiful: Saya ingin tegaskan di sini bahawa perkara itu berlaku tanpa kerelaan hati saya.

Apo la belit lagu ni??? Tgk katun doraemon lagi senang faham la dr ikut filem "Mari Meliwat Malaysia" ni....