Iklan

Selasa, Julai 22, 2008

Teguran Buat Suara Keadilan

Saya kecewa dengan laporan dalam akhbar Suara Keadilan yang bersifat cuai dan tidak faktual berhubung dengan perkembangan beberapa isu, antara lain yang membabitkan dakwaan liwat ke atas Anwar Ibrahim.
Suara Keadilan (edisi terkini) telah melakukan kesalahan yang cukup jelas -- tanpa kajian dan pengesahan -- iaitu dengan mendakwa Janna Syariza Mohd Zaki (tunang kepada penuduh Anwar) merupakan anak kepada bekas atlet kebangsaan, Datuk Mumtaz Jaafar!
Saya bimbang jika percanggahan fakta yang mengelirukan ini bakal dianggap fitnah oleh rakyat yang memandang media alternatif sebagai rujukan maklumat terkini. Suara Keadilan harus belajar untuk memperbaiki mutu berita, kualiti gambar dan kesahihan fakta yang disiarkannya.
Beberapa edisi Suara Keadilan sebelum ini seakan-akan diterbitkan seperti melepaskan batok di tangga!

8 ulasan:

suka_aman berkata...

Keadilan diwujudkan kerana Anwar.jadi banyak berita yang mengenai Anwar.itu tidak menjadi masalah sekurang-kurangnya buat saya.

tapi jika betul berita Keadilan ada memaparkan berita yang kurang tepat,maka eloklah mereka memperbetulkan dan mempelajari kesalahan tersebut.jangan hanya cuma menunjukkan kesalahan pihak lain sampai mengabaikan kesalahan sendiri.

Mankanan berkata...

Berita Keadilan ni berkaitan dengan Keadilan kan? Hmmm...biasalah kalau diorang keluarkan berita yang tak tepat dan betul. PKR kan memang penipu. Janji sebelum PU12 sampai sekarang masih belum tertunai.. Tak ke penipu namanya tu.. Sesuailah dengan Berita Keadilan pun...

pilihan berkata...

Alaa, media macam tu pun bukan boleh diharap sangat. Kalau nak dibandingkan dengan akhbar biasa, akhbar yang macam tu lagi teruk propaganda. Tapi pencacai2 PKR biasalah, cakap lah bunyi macam yang tu terbaik sangat. Sekali sekarang, fakta2 yang macam tu pun boleh silap, tu editor bidan terjun ke tu.

AnakMudaParlimenBatu berkata...

Agak bersetuju dengan anda najwan, Suara sekarang ini macam kelam kabut sikit, mungkin terikut-ikut sebab harakah 2 kali penerbitan dalam satu minggu kot.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

Tanpa Nama berkata...

kenyataan tidak konsisten..Suara keadilan mempunyai sifat yang sama dgn penasihat Parti keadilan"anwar ibrahim"

Tanpa Nama berkata...

suara keldaian bak suara bunyik hingai bingai lobang Al Jubori! Hahahahaw!!

JUboR! JUboR! Kreekkk...ptuih!! hahahahaw! Parti Keldaian PEGGIII MAMPUSSS!!!!

- Kekuatan UMNO Putera

Tanpa Nama berkata...

kepada MANKANAN,ini MANKIRI @ MANKIDAL...

boleh x saudara senaraikan semua janji2 PKR yg x ditunaikan utk rujukan kita bersama.

rajauda berkata...

sawan ke budak umno putera ni....