Iklan

Rabu, Jun 04, 2008

RM 2.70 Seliter: Satu Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional

"Petronas dah untung besar.minyak naik lagi.boikot petronas!"
-Pesot, 6.20 petang, 4 Jun 2008

"Demo2"
-Pesot, 6.33 petang, 4 Jun 2008

"Mane bile demo?"
-Ehsan, 6.34 petang, 4 Jun 2008

"Wan, biler nk demo!"
-Mael Sosialis, 6.34 petang, 4 Jun 2008

"Dia kata 2.78 per liter"
-Pesot, 6.35 petang, 4 Jun 2008

"Td kuar brita terkini.ko cuba check mstar jap.mesti dah kuar"
-Pesot, 6.36 petang, 4 Jun 2008

"Babi Negara naikkan harga petrol RM2.70 mulai tgh mlm hari ni"
-Syed Zack, 6.39 petang, 4 Jun 2008

"Baru Naik.. (baca BN)"
-Mael Sosialis, 6.40 petang, 4 Jun 2008

"Nyushkn btul"
-Pakcik Sar, 6.46 petang, 4 Jun 2008

"Tahniah!pak lah bjaya menobatkan dirinya Bapa Minyak Malaysia.lebih manis dipanggil Org Minyak Malaysia."
-Adihamka, 6.46 petang, 4 Jun 2008

"So pasni naik motor ramai2."
-Azmeer, 6.47 petang, 4 Jun 2008

"Naik tgh mlm ni. Rm4. Jom revolusi. Sekarang @ x mgkin lagi."
-Fathi Aris, 6.47 petang, 4 Jun 2008

"Petrol naik 78 sen, disel rm1 naik."
-Fathi Aris, 6.49 petang, 4 Jun 2008

"Alhamdulillah..mlm ni isi full tank ke?ho3..weh.jom kuar mlm nnt.bsn dohh."
-Abe, 6.50 petang, 4 Jun 2008

"Kenaikan yg disengajakan akn mengkayakan syarikat minyak n memiskinkan rakyat. Rakyat akn marah. Anwar mesti jd PM utk turunkan minyak dgn masok UMNO n Babi Negara melalui KJ al-EcmLibra! Haha!"
-Syahir, 6.53 petang, 4 Jun 2008

"Teruskan reformasi Bersih"
-Maktam Jah, 6.54 petang, 4 Jun 2008

"Thanx 4da info bro"
-Kirin, 6.54 petang, 4 Jun 2008

"Hidup pkr! Memang trtonggenglah pm next elctn"
-Acu, 6.58 petang, 4 Jun 2008

"Kalo perlukan bantuan aku utk jatuhkan paklah sila bgtau.gua hangin beb!"
-Hareez, 6.59 petang, 4 Jun 2008

"Kasi guling tros"
-Hareez, 7.02 petang, 4 Jun 2008

"Pilihan jalanraya la.aku rasa sudah tiba masanya Babi Negara duduk diam fikir pasal mcm mana nak keluar dari ofis.asyik fikir pasal party rakyat tertindas."
-Ompi, 7.04 petang, 4 Jun 2008

"Pilihan jalan raya la.Haha.. Lgpun dah try yg pilihanraya x boleh jgk.. Tolng la cepatkan agenda lompat parti 2"
-Mael Sosialis, 7.04 petang, 4 Jun 2008

"Macamana bro,myk naik smpi 2.70?Ble pr nk tkeover ni?"
-Apam, 7.05 petang, 4 Jun 2008

"Jgn ekstrem :-D"
-Eekmal, 7.05 petang, 4 Jun 2008

"Pilihan jalan raya"
-Pesot, 7.07 petang, 4 Jun 2008

"Petrol price in M'sia will increase by 78 cents to RM 2.70 per litre w.e.f. 12am midnight tonight (June 4 2008 Wed), announced PM Badawi of Bolehland :-)"
-Shin, 7.20 petang, 4 Jun 2008

"Hoho~mmg expected.rakyat susah atas kebodohan Babi Negara.Ketua Babi ingat duit rm 600++ rakyat akan sokong Babi Negara.POORAH!"
-Ompi, 7.26 petang, 4 Jun 2008

"Wan, regime bn memang regime yg patut kita gulingkan! Aku jijik dgn perkataan bn!"
-Fadhil, 7.39 petang, 4 Jun 2008

"Yeah say no to bn regime! Ptuihhh!"
-Fadhil, 7.41 petang, 4 Jun 2008

"Semua BN. . . BN lah!"
-Maktam Jah, 7.43 petang, 4 Jun 2008

"Hadiah kemenangan BN buat rakyat msia. Minyak naik 78sen. Undilah BN semoga harga brg naik lg! I hate BN!"
-Fadhil, 7.49 petang, 4 Jun 2008

"Wah! Terima kasih kerana memilih BN? Thanks sdra"
-Wan Hamidi, 8.09 malam, 4 Jun 2008

"Yosh,aku br kua site ni,gapo?harga minyak kmpem sok nek 78sen,haha!"
-Ilyas, 8.13 malam, 4 Jun 2008

"Malam ni aku nak bakar bendera BN. Hidop Dr. M!"
-Syahir, 8.30 malam, 4 Jun 2008

"Ahahaha.Mmg Babi Negara!"
-Amir Azri, 8.50 malam, 4 Jun 2008

"Jgn biarkan babi negara berkeliaran, cepatkan pengambilalihan pemerintahan negara."
-Dr. Zain, 9.33 malam, 4 Jun 2008

"Haha stylo!mmg babi negara la.hoho"
-Ihsan, 9.34 malam, 4 Jun 2008

"Xjadi nk bakar la. BN x salah, yg sial dolah..hehe. Bkr muka dia xpa."
-Syahir, 9.37 malam, 4 Jun 2008

29 ulasan:

apish_jpoon berkata...

matilah kalau camni...
jom pakat buat demo...

isyak berkata...

Marah macam mana pun demo bukan caranya. Jangan emosional, guna otak pikir sama2 macam mana nak atasi dan melalui masalah ni. Apa pun isu barang naik tak boleh dielakkan, tolong lebih realistik.

Tanpa Nama berkata...

maaf..aku bukan lah penyokong kerajaan..aku juga kecewa dgn kenaikan harga minyak 2.70 seliter..tetapi bg aku xade sebab mengape kite kene boikot PETRONAS..mereke bkn penyebab kenaikan harge minyak di malaysia atau pn didunie..ya mmg untung PETRONAS naik berlipat kali ganda..untung tersebut juge dikaut oleh kerajaan..yg menaikkan harga minyak ialah kerajaan..PETRONAS cuma sebuah entiti syarikat minyak negara yg bertanggungjawab men'develope' telage2 minyak di malaysia sebelum diproses dn dijual di pasaran..PETRONAS tiada kuase untuk menetapkan harga minyak didunia kerana volume yg dihasilkan tidak sebesar manepon..dan malaysia tidak termasuk dlm negare2 pengeluar minyak didunia (OPEC)

Tanpa Nama berkata...

isyak berkata...

Marah macam mana pun demo bukan caranya. Jangan emosional, guna otak pikir sama2 macam mana nak atasi dan melalui masalah ni. Apa pun isu barang naik tak boleh dielakkan, tolong lebih realistik.

-----------------------------------
saya tidak membantah ckp saudara..tp takkan nak tunggu harge barang/minyak/komoditi naik lg?? jika saudara sudah bekerja, padankah dgn gaji yg saudara dpt?jika gaji saudara besar, tak kesian ke saudara dgn rakan2 kite yg gaji nye xsebesar gaji saudara??ok2 saudara mungkin akan kate kite biarkan pihak berkuase menyelesaikannye..ape yg mereke bole buat?kalo mereke nak tolong kiter (rakyat), harge2 ni takkan naik mendadak smp begitu byk sekali..

ISMAN berkata...

rasanya kalo nak salahkan petronas agak tak best la... baik kita salahkan orang-orang kita yang masih menyokong dan mengundi BN(baca barang naik) dan menyebabkan mereka masih lagi memerintah putrajaya. Mentaliti rakyat kita yang mahukan kehidupan begini. "you choose to be it" sekarang TANGGUNGLAH.

harapan - Agenda Lompat Parti Come True.

ISMAN berkata...

rasanya kalo nak salahkan petronas agak tak best la... baik kita salahkan orang-orang kita yang masih menyokong dan mengundi BN(baca barang naik) dan menyebabkan mereka masih lagi memerintah putrajaya. Mentaliti rakyat kita yang mahukan kehidupan begini. "you choose to be it" sekarang TANGGUNGLAH.

harapan - Agenda Lompat Parti Come True.

nagasakti berkata...

ase2nye lah kan...kalo laa PR naik...btol ke mende ni leh selesai?hmm..kalo stakat janji je, sume org leh wat. bkan ape, cume kurang yakin sket, lebih baik kalau pelan2 utk merealisasikan janji2 tu dibincang bersame. barulah btol2 prihatin dgn rakyat

Asrul Sani berkata...

REPOSTED FROM SYED ZULKARNAIN.
PERSONALLY, I DONT KNOW THE TRUTH ALSO. BUT IT WORTH TELLING..

Semalam dalam akhbar tempatan, kerajaan telah keluarkan satu statistik kononnya harga minyak di malaysia adalah yang paling rendah di rantau ini.Kemudian mereka membandingkan harga minyak malaysia dengan harga minyak di Thailand, Singapore, Filipina dan Vietnam.Persoalan sekarang apakah asas perbandingan tersebut sedangkan negara negara tersebut bukan pengeluar minyak?Hujah seperti inilah yang di gunakan oleh barisan pemimpin untuk memperbodohkan orang kampung.
Ok, disini fakta yang semua orang kena tahu.Pertama sekali sila lihat perbandingan harga minyak malaysia dan negara negara pengeluar minyak yang lain:-
Negara Harga minyak seliter (dalam RM)
Malaysia RM 2.70
Iran RM 0.29
Venezuela RM 0.16
Turkemenistan RM 0.39
Arab Saudi RM 0.19
Mesir RM 0.81
Dari data di atas, membuktikan propaganda kerajaan adalah palsu dan tidak benar.Kesemua negara pengeluar minyak di atas, harga minyak adalah di bawah RM1.00 seliter.Ada sesetengah alasan mengatakan keluaran minyak kita tak sebanyak arab saudi yang mengeluarkan sejuta tong sehari.Menurut kerajaan, pengeluaran minyak kita adalah dalam lingkungan 700 ribu tong sehari.Oleh itu kalau berdasarkan ratio pengeluaran minyak antara arab saudi dan malaysia 1 juta : 700 ribu, sepatutnya harga minyak malaysia dalam lingkungan RM0.30 sen sahaja.Kenapa arab saudi boleh kekalkan harga minyak pada 0.19 sen seliter tapi malaysia pada 1.92 sen?Bukan kah jauh bezanya?Bagaimana pula dengan venezuella yang jumlah penduduk hampir sama dengan malaysia boleh kekalkan harga minyak pada 0.16 sen seliter sahaja?Ini menunjukkan ada sesuatu yang tak kena dalam menguruskan hasil minyak dalam negara.
Ketika dato seri anwar ibrahim menjawat jawatan menteri kewangan malaysia pada tahun 1991-1998, harga minyak di kekalkan pada 1.10 sen seliter.Bagaimana beliau boleh mengekalkan harga minyak selama lapan tahun sedangkan harga minyak dunia naik mendadak ketika perang teluk di iraq?Pada masa yang sama juga pembangunan dan projek projek banyak juga di jalankan dalam negara tanpa perlu naikkan harga minyak.Tapi pemimpin kerajaan beri alasan untuk naikan harga minyak supaya duit tersebut dapat tampung projek pembangunan. Masalah sekarang projek pembangunan untuk faedah siapa?Rakyat atau kroni?Berapa kerat orang yang dapat faedah dari koridor pembangunan di sana sini?
Subsidi minyak yang di tanggung kerajaan mencapai 35 billion setahun.Kerajaan bersungguh sungguh untuk mengurang kan subsidi minyak ini kerana kalau harga minyak tidak di naikkan dengan segera ianya akan mengganggu peruntukan kerajaan bagi membangunkan koridor koridor di seluruh negara yang bernilai ratusan billion.
Yang orang asyik berhujah ialah harga minyak perlu di naikkan kerana harga minyak dunia telah naik.Ada yang mengatakan ia masalah global.So yang kita kita fikir ialah kenapa nak risau tentang harga minyak dunia yang melambung naik kerana sepatutnya sebagai negara pengeluar minyak, malaysia seharusnya gembira kerana bila harga minyak dunia naik, pendapatan petronas jadi berlipat ganda.So apa masalahnya?Walaupun malaysia ada mengimport minyak dari luar untuk kegunaan tempatan, tapi bila dah net off dari pendapatan export, masih untung besar lagi.
Adakah negara akan bankrupt kalau turunkan harga minyak??
Sudah tentu tidak.Sila lihat statistik di bawah:-
Allocation untuk mega projek:-
Koridor utara : RM17.5 billion
Koridor timur : RM112 billion
Wilayah iskandar :RM47 billion
Koridor sabah :105 billion
Koridor Serawak :107 billion
Bila kerajaan membuat pelan untuk pembangunan projek di atas, sudah tentulah kerajaan mempunyai wang yang banyak.Jadi, jika kerajaan sanggup membelanjakan ratusan billion untuk projek pembangunan seperti di atas yang hanya boleh di manafaatkan oleh segelintir rakyat sahaja, kenapa nak tampung subsidi 35 billion setahun pun tak mampu?Mana yang lebih penting?Mana yang perlu di utamakan?Kebajikan rakyat atau projek mega?

isyak berkata...

Saya faham keadaannya wahai Tanpa Nama... Cuma kita sebagai rakyat apa yang boleh kita lakukan? Jadi rakyat yang berinformasi, berfikiran terbuka dan optimis. Bila dah tiba masa, jalankan tanggungjawab buang undi. Itu je. Dalam hal menjadi rakyat bertanggungjawab, tak termasuk buat demo jalanan. Itu je yang menghairankan saya, kerana ada pula MP-MP yang menggesa supaya buat demo. Saya tak mahu melihat tergadai lagi nama dan maruah negara, paling teruk buat demo sana sini ada pula yang akan ditimpa kejadian2 tidak diingini.

najwan halimi berkata...

Isyak,

Demonstrasi merupakan salah satu tuntutan demokrasi. Menjadi warga bertanggungjawab bererti menunaikan tuntutan demokrasi.

Demokrasi bukan sekadar membuang undi dalam pilihanraya! Lebih-lebih lagi pilihanraya yg disadur dgn tipu helah, muslihat dan konspirasi.

Najwan Halimi

budayatimur berkata...

demonstrasi jalanan ni bukan budaya kita. kenapa nk bawa budaya mcm tu dekat cni, mengganggu keamanan. ada cara lain lagi, masalahnya manusia ni kalau dah ramai, die akan menjadi2. mula2 sikit, pastu dah mula ganas, byk kepala, byk ragam. kang dah kne hayun dengan polis, komplen lagi. pandai2 laa pikir ek.

najwan halimi berkata...

budayatimur,

Barangkali tuan/puan boleh kembali meyelak kitab sejarah dan menggali subjek ttg asal usul penubuhan UMNO, penolakan org Melayu terhadap Malayan Union.

Saya kira demonstrasi ini bukan budaya, tetapi tuntutan fitrah yg memenuhi naluri kebebasan dan ekspresi umat manusia.

Tamadun manusia dibina atas asas kebebasan. Jika tidak, masakan datuk nenek kita bergolok gadai nyawa dan harta demi mengecap kebebasan.

Najwan Halimi

budayatimur berkata...

betul lah tu..tp, itu dulu..dalam masa sekarang, kalau buat macam tu, akan keruh kan keadaan, dah lah harga barang naik, nk tambah lagi dgn kucar kacir. mula2 mmg aman, takot nanti ada pulak yang terlebih, dah buat kecoh, dah x aman, orang lain susah sama. dulu mungkin diorg susah nak carik jalan lain nakkan kebebasan semua tu, kita sekarang ni ramai orang pandai2, boleh usulkan cadangan2 yang boleh membantu, pemimpin2 PR pon ambil bahagian sampaikan semua usul ni. mana tau dengan pelan yang baik semua masalah2 ni akan selesai. kalau sekadar berdemonstrasi tanpa apa2 cadangan macam xde hasil je. baik dalam masa2 macam ni kita cari pendekatan lain, supaya nanti usaha lebih berhasil dan kita sama2 senang

najwan halimi berkata...

budayatimur,

Kenapa kerajaan tidak mengambil kira pandangan rakyat terbanyak terlebih dahulu sebelum membuat pengumuman ttg kenaikan harga minyak ini?

apish_jpoon berkata...

demo mesti djalankan...!!!

orang selangor berkata...

Masalahnya sekarang amal demokrasi, dah separuh rakyat dah pilih jugak BN masa PRU dulu, apa yang nak disalahkan? Apa yang cacat cela pada orang2 yang telah kita undi dulu tu, kita pakat undi ramai2 nanti.

Nak cakap pun, MP hak bukan belah BN buat lah kerja sama2, jangan ar pandai membantah je, korek rahsia je, isu remeh temeh je bawak debat, tang ni pakat buat demo lak. Tempat aku sini pun PR gak menang, tapi aku duk tengok senyap sunyi takde benda pun yang menarik yang diusulkan buat masa ni.

orang selangor berkata...

Masalahnya sekarang amal demokrasi, dah separuh rakyat dah pilih jugak BN masa PRU dulu, apa yang nak disalahkan? Apa yang cacat cela pada orang2 yang telah kita undi dulu tu, kita pakat undi ramai2 nanti.

Nak cakap pun, MP hak bukan belah BN buat lah kerja sama2, jangan ar pandai membantah je, korek rahsia je, isu remeh temeh je bawak debat, tang ni pakat buat demo lak. Tempat aku sini pun PR gak menang, tapi aku duk tengok senyap sunyi takde benda pun yang menarik yang diusulkan buat masa ni.

Muslim Knight berkata...

Najwan,

Apalagi diharapkan dengan menyuruh stok-stok UMNO ini kembali menyelak kitab sejarah, mereka ini bukan spesis membaca. Apa jua tuntutan demokrasi yang jelas mencabar dengan amalan korup mereka dianggap bukan budaya kita budaya Melayu.

Ingatkah suatu masa dahulu Rais Yatim yang mempunyai PhD, meluahkan kerisauan Melayu berjubah berkopiah menyerupai orang-orang Arab. Beliau risau akan "Arabisation of the Malays". Itu lah kerisauannya!! Beliau tidak risau anak-anak muda Melayu terjebak dengan bohsia bohjan, dengan dadah dan bertukar menjadi mat-mat rempit yang mengganggu ketenteraman awam. Sebaliknya beliau risau budaya cara pemakaian Arab yang bukan budaya kita!

Saya telah lama tahu budaya apa yang menjadi amalan UMNO. Perkauman, politik wang (yakni rasuah), kuasa, penindasan kaum lain demi mendapatkan kekayaan, menentang Sultan-sultan yang menjadi simbol Melayu, membohong.

Satu lagi budaya yang memang budaya UMNO ialah minum arak sehingga mabuk di petang hari. Buktinya, mengumumkan review harga minyak pada bulan Ogos, kemudian menaikkannya serta-merta pada bulan Jun, dengan harga yang amat melampau hingga mencecah kenaikan sebanyak 40%! Jika budaya minum arak sehingga mabuk bukan budayanya, maka budaya yang dikenalpasti ialah gila!

UMNO Pengkhianat Bangsa Melayu!

apish_jpoon berkata...

betul tu najwan...
UMNO pengkhianat bangsa MELAYU..!!!

budayatimur berkata...

abg najwan, aku bukan menyokong kenaikan harga. yang pasal tanya2 rakyat dulu tu mana lah tau. skarang aku cuma sedikit x bersetuju budaya demo2 ni. boleh jadi huru hara, jangan kata orang biasa, orang2 yang tinggi imannya, yang berkopiah pon boleh jadi lain macam bila dah ramai macam kat batu buruk tu. yang baling2 batu buat kacau, tunjuk kuat kat sana tu siap berserban lagi. x percaya pegi tengok video tu. nanti kena dengan balun dengan polis, cakap polis anjing pula. kalau polis anjing, mereka2 yang buat kacau tu kambing lah mungkin. nak kena pakai anjing untuk mengawal mereka. kalau berdemo betol2 aman xpe. muslim knight, jangan ingat hanya anda sorg je membaca, aku tengok bercakap penuh emosi, cara ko bercakap pon aku tgk macam, bukan buku mari punya je, macam ayat ulang2, dan ayat orang marah ikut perasaan. aku bukan nak sokong mana2 pon, aku xnk kacau bilau je, usaha nak suruh kerajaan teliti balik harga barangan memang aku sokong sangat2, sape pulak gila nak sokong harga mahal kan? tapi mungkin cara lain boleh digunakan. muslim knight ni mesti la org islam kan i assume. x baik lah nak label orang macam tu. sedap je kate budaya minum2 arak ni cakap budaya orang UMNO. bukan semua orang yang bukan UMNO tu xde buat salah langsung. x payah lah judge2 orang, sesama islam xkan nak senang2 je tabur cakap. kata rajin selak kitab sejarah. x selak kitab sejarah islam ke? tak tengok cara nabi berdakwah macam mana? cara lembut je. x perlu label2 orang, tabur fitnah2, menghina orang lain. berdosa tu. contohilah nabi. mungkin saudara ni terlepas pandang kitab sejarah islam kot. jangan pakai nama islam kalau nk buat benda2 macam ni. memalukan. islam sepatutnya lembut, bukan macam saudara. sama2 lah kita lebih membaca ya. saya pon ilmu bukan dah cukup. ilmu xkan habis dituntut.

najwan halimi berkata...

Teman,

Sepanjang penglibatan saya menyertai demonstrasi, aktiviti rusuh sebetulnya tidak pernah dimulai oleh sang demonstran!

Saya mahu tanya anda, video mana yg anda tonton berhubung peristiwa rusuh di Batu Buruk, Terengganu?

Najwan Halimi

budayatimur berkata...

haih..xkan x pernah langsung.. baik rupanya pendemo malaysia ni.. patut xde penah nampak rusuhan dekat malaysia

Tanpa Nama berkata...

muslim knight, standard ar.. dh la sokong bela babi kat selangor hari tuh. Dia ni mcm PAS la, guna nama Islam, tapi sebanrnya Parti Ajaran Setan. Muslim knight anak haram kot, sbb dia takut nak dedahkan, dia pakai la nama keIslaman, takut org tahu dia anak haram, dan menggambarkan pada org lain di ni seorang Islam yang suci..hehe.hhe.. Aku doakan semoga dia kena panah petir ngn Allah..Insya-Allah

Muslim Knight berkata...

budayatimur,

Islam itu lembut? Kalau lembut mcm mana Islam merampas semula Baitulmaqdis dari tangan penjajah Kristian suatu masa dulu? Anda ingat Salahuddin Ayyubi menentang tentera Salib pakai bunga kah? Kalau lembut kenapa Saydina Umar yg dikatakan Pemisah Hak & Batil, dikatakan garang, walhal beliau termasuk 10 sahabat yg dijanjikan syurga? Sebagai Muslim ada masanya kita berlembut ada masanya kita berkasar. Berkasar menentang kezaliman & kebejatan adalah tuntutan Islam. Islam itu kuat dan tidak tunduk pada penindasan!



tanpa nama,

Standard puak-puak UMNO memang bacul. Kalau tidak masakan bersembunyi di sebalik tabir "tanpa nama". Baling batu sembunyi tangan. Macam mana awak nak harapkan Allah nak makbulkan doa orang munafik & bacul?

Kalau PAS parti ajaran sesat, kenapa Majlis Fatwa tidak mengharamkannya?

tanpa nama, kalau anak jantan, tunjuk diri sebenar. Pengecut dan bacul. Mcm ini UMNO nak rampas balik Selangor? Awak tak ingat ke, kandang babi tu idea asal menteri UMNO jugak? Teruskanlah dgn sikap macam ni. Kita tak payah tunggu sampai September untuk UMNO berkubur!

budayatimur berkata...

adoila kau ni..itu dari segi perang, memang lah kena keras, kalau lembik2, jadik apa? ni masalahnya..skarang ni bukan pasal perang, aku cakap pasal perangai kau melabel orang tu..kompem2 je semua yang minum arak tu orang UMNO..hape benda laa kau ni..xkan nak samakan semua benda..nak hadapi benda dan keadaan yang lain, mesti lah lain pendekatannya..kalau nak samakan semua benda susah lah..kalau nak berdakwah pun berkasar, nak rentap2 orang, nak maki orang, kau ingat orang nak dengar ke?orang berminat ke? kau nak tarik orang kafir masuk islam pakai cara berkasar jadik ke? lojik arr..kau paham x?kang x paham kang merepek ke tempat lain pulak..mintak maaf laa ye..

Dengan Nama berkata...

aduhai tanpa nama

aku tatau la ko ni penduduk malaysia berbangsa melayu ke ape

apa yang saudara muslimknight tu cuba memberitahu adalah kenapa mula-mula kerajaan umumkan bahawa kenaikan minyak adalah pada bulan OGOS 2008(baca bulan ke lapan dalam kalendar tahun masihi 2008) dan dengan ajaibnya tarikh kenaikan minyak itu pula diumumkan SERTA-MERTA pada bulan JUN 2008 (bulan ke enam dalam kalendar masihi 2008). Antara simptom2 yang kita dapati di sini, boleh jadi faktor2 nya adalah sebab mabuk(baca berfikiran kurang waras dalam membuat keputusan)

Ko ni, orang suro belajar tinggi2 tapi mende cani pon tak boleh nak faham, pelik ,kamu pon mabuk jugak kah ataupun memang bodoh!?
Susahlah orang UMNO ni, dahlah bahasa Melayu pun tak tahu,matematik fail,ekonomi hancur
ape lagi yang nak diharapkan dengan orang melayu UMNO

apish_jpoon berkata...

dengan nama...

aku sokong ko...
aku rasa orang2 UMNO yg menyibuk kat sini bukanlah dari golongan cerdik pandai,tapibercakap ikut sedap mulut je..taip bukan main panjang berjela tapi satu habuk pun tak guna.

umno tu bodoh berkata...

apish_jpoon,

diorang UMNO ni bodoh lah. takdak orang nak mai kat blog depa, nak mai kat sini plak mintak kesian. macam anjing!

tanpa nama, hang mana pegi? dah bodoh tu bodoh jugak, hang pi jilat bontot Pak Lah lah. Hang pi sokong UMNO yg takdak Mahathir lagi tu buat apa? Hello, Mahathir dah umoq 83 dah 2 kali bypass lah, lepaih dia mampoih mana lagi pemimpin UMNO hang nak harapkan?

apish_jpoon berkata...

umno tu bodoh...,

hahaha,mmg btul ape yk ko ckp,blog depa x dok org nk baca dah..dorang sebenarnye suka gak ngan blog ni cuma dorang malu je nk bgtau..hahaha