Iklan

Jumaat, Mei 30, 2008

Bersama UMNO Memerangi Rasuah?

Beberapa bulan menjelang pilihanraya umum baru-baru ini, Aqil Fithri (moderator UmmahOnline), Amin dan saya berpeluang mewawancara ahli seumur hidup UMNO, Ezam Mohd Noor sesudah berdiskusi perihal rasuah sebagai barah sesebuah negara.
Saya masih ingat, antara soalan yang saya ajukan kepada beliau ialah berkenaan keyakinannya terhadap UMNO sebagai wadah perjuangan buat anak muda. Jawab Ezam, beliau tidak yakin lagi dengan UMNO. Dan paling utama, beliau sudah tidak yakin lagi dengan Anwar Ibrahim!
Khabarnya Ezam mahu mencuci rasuah dari dalam UMNO. Apa? Memerangi rasuah melalui UMNO? Hahaha!
Selamat berjuang (baca: mencuci), saudara Ezam!

8 ulasan:

Muslim Knight berkata...

Salaam alaykum,

Ezam sudah lama tidak bersama dengan PKR, apatah lagi semasa pilihanraya baru-baru ini. Jadi mengapakah digembar-gemburkan kemasukannya ke dalam UMNO sebagai orang kanan PKR @ orang kuat DSAI, sedangkan Ezam bukanlah faktor penentu kejayaan PKR merampas 20+ kerusi dari BN.

Media milik BN begitu terdesak di kala ini. Apa jua berita yang dirasakan mampu mencalit tahi kepada Pakatan Rakyat, disuakan ke mulut marhaen. Hatta, DUN PAS bercerai pun mahu dijadikan isu. Orang-orang lain bercerai kenapa tak pula dibuat berita! Macam jakun.

How they would stoop so low!

Ezam wants to fight graft from within? He wants to be Trojan Horse, some of them say? Good luck doing so under watchful eyes of UMNO corrupts.

azad282 berkata...

Saudara Ezam bersama UMNO, biarkan. Usahakan untuk mencuci najis dalam tong UMNO sekadar termampu. Pastinya akan berlaku suatu pertarungan yang lebih baik dalam arena politik tanahair apabila parti-parti politik berjuang kerana ideologi. Ideal.

Berikan harapan.

Tapi aku berikan harapan kepada PAS. Dan aku harap yang lain juga begitu!

gunungraya berkata...

A trojan horse on behalf of Anwar Ibrahim & Pakatan Rakyat! (Ptuih!!)

Ezam ni antara manusia hipokrit. Siasatlah semua, tmasuk Mahathir pun! Siasat segera!

Tapi jangan lupa Ezam celaka...kau siasat juga Khairy dan Dollah Badawi dengan pelbagai skandalnya kalau betul sangatlah nak cuci semua gang Mahathir dari UMNO!

1- Skandal AP di mana pemegang tertingginya ialah sedara Khairy.

2- Skandal Rasuah RM200 kat perwakilan supaya jangan vote Mahathir masa 2006.

3- Skandal ECM Libra yang terlibat dgn insider trading.

4- Oil for Food Paklah

5- Kenapa semua kontrak dan projek bagi kat Kamaluddin Scomi dan kroni lain macam Patrick Lim?

6- Mana duit pergi melalui wang Ehsan berbilion tu?

7- Skandal IDR atau Iskandar Malaysia kenapa jual tanah Johor ke Singapura?

8- Skandal jual pasir ke singapura spt yang dibangkitkan Mahathir Mohamad

9- Skandal jual kepentingan strategik Malaysia kepada Temasik Holding (Telekom)

10- Komisen berjuta-juta yang Khairy dapat. Mcmmana dia dapat?

11- Skandal pembatalan scenic bridge.

12- Skandal direct tender to all cronies. Pastu hari tu tuduh Mukhriz dapat direct tender sedangkan Opcom the only supplier product tu di Malaysia. Mana ada competitors pun..

13- Skandal Keluarga Mat Hasan di Negeri Sembilan. Siasat lah!

Dulu kutuk dan maki UMNO sampai naik asap, lani gadai perjuangan masuk UMNO!

gunungraya berkata...

Khairy kata PKR Projek Kinzir Negara, tapi PBN tu sebenarnya Parti BABI Negara! Syabas pembangkang. Khairy harrrkkk ptuih!!!

Tanpa Nama berkata...

ada persamaan ezam dengan che det. ezam kuar PKR sbb tak suka Anwar, Che Det kuar UMNO sbb tak suka Paklah...

Tanpa Nama berkata...

Bila perjuangan tanpa landasan dan aliran agama yang betul mengapa perlu menghukum orang lain? Semua Parti Politik dinegara ini penuh kepura-puraan. Anda juga yang menulis adakah menulis perkara yang benar? Anda tahu? Allah sahaja yang tahu. Untuk menghukum orang lain rasuah, pembohong, penipu dll. Ubah diri kita dahulu, cari erti sebenar agama Islam kita dulu, fahami perbuatan & bacaan al-Quran dulu, dan ingat, untuk PAS - Perjuangan Islam telah sekian lama kita perjuangkan, bagaimana dengan perjuangan iman kta? PKR & UMNO - Segala perjuangan bermula dengan Agama, Bangsa dan Tanahair. Dimana perjuangan Agama? Dimana perjuangan bangsa? Dimana perjuangan Tanahair?
Jangan hanya lahir sebagai Islam mengikut tradisi keluarga sahaja. Fahami setiap perbuatan yang lahir dari Islam itu sendiri, Insyaallah kita akan temui jln hidup benar didunia ini.

Assalamualaikum.

kaklong berkata...

ezam menutralkan keluarnya tun dr umno. tapi ezam lupa, siapalah dia setelah keluar pkr sebalum pru. kekagumanku terhadap ezam BERKECAI!!!

AnakMudaParlimenBatu berkata...

Jangan caci ezam!!walaupun aku ini sangat sedih kerana dia memilih UMNO, jangan caci ezam!!! sebab kalau Allah takdirkan beliau boleh mencuci dosa-doasa UMNO, kita tidak boleh berkata apa-apa cuma harapanku diharap beliau akan cucikan nama-nama di dalam setiap kotak ke muka pengadilan, biarlah beliau dengan cara beliau. kita PR masih banyak lagi perlu
diperjuangankan.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru