Iklan

Selasa, April 22, 2008

Wawancara Hardtalk Bersama Dr. Mahathir

Berikut merupakan petikan rakaman siri wawancara Hardtalk, sebuah rancangan bual bicara terbitan stesen penyiaran Britain (BBC) yang disiarkan semalam. Terima kasih buat saudara Hanief atas penyediaan sari kata terjemahan dalam video ini. Untuk membaca ulasan berkenaan wawancara ini, klik sini.







4 ulasan:

r_feev berkata...

Salam,
Nyanyuk dah orang tua nie.. sejak 10 tahun yang dulu.. rumah kata pergi..kubur kata mari.. masih lagi nak menegakkan benang yang basah...
Nyanyuk oh nyanyuk...

Tanpa Nama berkata...

najwan kan puja mamat ni..

Tanpa Nama berkata...

Aku sangat bangga menjadi rakyat Malaysia kerana Tun Dr. Mahathir dgn senangnya menjawab di rancangan Hardtalk dengan penuh berkaliber. Bukan semua orang boleh jawab jawapan dari soalan yang berbelit2.

Tambah-tambah lagi beliau orang Melayu dan Islam! Syabas Tun! Jika Omputeh suka maki dan hina orang Asia, apakah kita takda hak untuk mengkritik Barat? Sekarang, cuba compare ngan Anwar masa kat HARDTALK tu..


R-feev, soal kubur, kematian ditentukan tuhan..jika pun kiamat pada hari esok, Allah SWT sendiri suruh umatnya bercucuk tanam dan buat kerja. Salahkah Tun nak bersuara di negara sendiri dgn segala kesilapan Abdullah memerintah negara ke belakang??

I am with you Tun Mahathir!


-kakiberuk

Tanpa Nama berkata...

tun seorang yang bijak dalam mentadbir negara
kenapa kita sering mempersoalkan benda yang amat2 bagus dia wat
kepada yang mengkritik beliau
cuba berfikir sapa anda jika tanpa perubahan selama 22 tahun
adahkah anda akan well educated
adakah negara kita merasai nikmat negara membangun?
x tau lah kalu kita x tau rasa nak bersukur
kita sepatutnya berasa bangga kerana memiliki pemimpun yang amat lantang bersuara kepada dunia
adakah pemimpin islam lain yang lantang bersuara seperti beliau?
jangan selalu mengkeritik orang klu kita x mampu lakukan macam tun buat.tanya apa yang anda sumbang kepada negara bukan mintak apa yang negara boleh sumbang pada anda