Iklan

Khamis, Januari 31, 2008

Usah Baca Jika Tak Suka!

Ada 'malaikat' menghamun di ruangan buletin laman friendster saya, mendesak agar dihentikan penyebaran informasi serta laporan berita berunsur politik yang mendedahkan kecurangan pemerintah UMNO-BN.
Beliau mengecam sebarang maklumat yang bersifat kritikan terhadap pemerintah sambil menyifatkan perjuangan reformasi sebagai suatu yang sia-sia dan 'tak ke mana'. 'Malaikat' ini juga menganggap bahawa gerakan reformasi tidak memberikan apa-apa sumbangan terhadap negara bahkan beliau khuatir akan kebangkitan rakyat melalui demonstrasi dan perhimpunan aman.
Saya sarankan beliau berfikir dengan waras dan tenang. Jika tidak suka dengan informasi berbaur politik, maka usah baca! Biarkan terus diri dibelenggu dengan dakyah songsang akhbar milik UMNO-BN.

14 ulasan:

budak kelas bakti berkata...

haha najwan. aku knal sape bdk tu. aku tgk bulletin tu trus aku tau sape yg dia maksudkan tu. haha. tp rilek suda najwan. apa yg dia ckp tu xde mende penting pon. tp be careful aa bai, aku usha gmbr dia sume dia pegang pistol la m16 la apa la.

blokbatu berkata...

Ni sumer budak-budak bodoh, hang jangan layan sangat. Tapi mereka inilah contoh terbauk gejala minda pasungan dan ketidakmatangan yang ditempa sendiri.

adihamka berkata...

yang kelakarnya wan,dalam banyak2 dia bubuh kau, dia tetap mengharapkan naik gaji. automatik dia mengaku gaji kat Malaysia ni still tak cukup nak sustain sara hidup kat Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

belasah saja budak hingusan tuh! Aku ada gang PEKIDA Bangi..anytime turun je nak belasah pukimak ni!
-PekidaProPas

pudin berkata...

haha..
i know diz guy...
so looOOoser la diz guy...
hahaha...
mat ouh mattt~
mat askar rupenyer..
hahaha

muqay berkata...

Salam Akh najwan,

Harap saudara dapat abaikan pandangn pra matang tu, masih berhingus lagi tu, ckp pun mcm dok minta duit kat mama lagi.

bumilangit berkata...

aku suka persoalan jangan pikir apa yg malaysia dah buat untuk kau, tapi apa yang kau dah buat utk malaysia (disampaikan secara indirect dalam msg mamat tu)

aku nak jawap, aku dah bayar cukai rokok, cukai jalan dan cukai setiap kali makan KFC. sekang bagitau aku apa yang malaysia buat kat aku tanpa menggunakan duit rakyat.

lalalalala~

Tanpa Nama berkata...

penah ker terpk sape yg disongsang oleh sape?klu dgn kerajaan baru,bole ker hapuskan cukai2 sume?bole ker kurangkan harge petrol sume?jgn janji manis sahaja..kate mmg senang nak ckp,buatnye blom tau lg kan??

aN99 berkata...

Salam Najwan,
Sepertimana kau punya kebebasan untuk menulis dan bersuara, 'mat' juga punya kebebasan untuk menulis dan tak puas hati dengan kau. So sekarang all fair and square. ;)

Kau teruskan apa yang kau buat selagi mana kau rasa perlu. Ini perjalanan kau. Orang lain punya perjalanan mereka sendiri. Kalau orang lain ludah pada jalan yang kau pilih, kau tenang2 sudah. Nabi membalas cemuhan dengan senyuman.

Mudah-mudahan jalan apa pun yang kita ambil, akan membawa kita semua menuju Malaysia yang lebih baik.

aN

najwan halimi berkata...

an99,

Aku tidak menyekat kebebasan Mat. Tulislah apa yg dia mahu tulis. Entri ini juga sebagai penghargaan aku terhadap ketulusannya.

ikhwanhafiz@blogspot.com berkata...

relax najwan la..ni la la dugaan kita salah satu apabila kita memilih utk berubah.AKu kat umah pn tertekan juga dengan kritikan anggota keluarga yang Pro UMNO dan melayu.Smlm lps balik ceramh dar JASA dan EX imam besar,Pirdaus...depan hentam aku juga..tak larat nk jwp.UMNO ..main perkauman kata India..nk tawan malaysia..hehehhe aku sdh jangka doktrin cara BTN..melayu perlu bersatu dibawah UMno

cik lail berkata...

budak tu mmg bodoh la..baru lepas sunat kot.aku rasa kalo malaysia ni yahudi yg memerintah pun,dia akan still kate,rilek la,kita masih hidup senang lagi,kerajaan dah tlg mcm2..bodo punye budak!!kalo dia duduk kat palestin tu,mesti dia x kesah pun kalo yahudi amik tanah2 palestin.dia akan kate,buat ape nak perang2 ni,buangla busuk hati tu,bagi la israel memerintah,nnt kita dpt gaji byk.bodoh!!!geram aku

Tanpa Nama berkata...

NAJWAN BODOH!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kenape perlu memperbodohkan org sedangkan diri sendiri x cukup matang tentang masa depan diri sendiri wahai tanpa nama.....