Iklan

Khamis, November 15, 2007

Laman Blog Komedi

Sebetulnya saya sudah agak lama mengikuti perkembangan laman blog ini, jika tidak silap sejak ianya mula-mula beroperasi. Pengisian didalamnya merupakan himpunan pendapat serta retorik politik sekumpulan anak muda yang taksub, obses serta rela menjadi alat kepada seorang pemimpin muda Melayu yang semakin meningkat namanya.
Jika anda ingin menikmati seni komedi terbaik Melayu di alam siber ini, saya sarankan anda lawati laman blog tersebut. Perhatikan pada kandungan penulisan yang tersiar dan jika anda seorang yang bijak dan memiliki tahap intelektual yang tinggi, anda pasti akan pecah perut, geli hati membacanya. Lihat bagaimana fakta diabaikan dan digantikan dengan retorik, sanjungan serta pemujaan yang melulu terhadap pemimpin muda Melayu tersebut.
Anda diingatkan agar tidak dikuasai emosi ketika membaca blog ini. Anggaplah ianya sebuah laman blog komedi yang menghidangkan kisah-kisah lucu tetapi provokatif. Selamat berhibur!

10 ulasan:

shen yee aun berkata...

shenyeeaun.disagrees.net

Saya ingin menyatakan bahawa sokongan saya terhadap Ronnie Liu tidak bermaksud saya menyokong DAP dan pembangkang secara menyeluruh dan pada masa yang sama tidak bermaksud juga saya menyokong kerajaan. Sokongan peribadi kepada Ronnie Liu adalah disebabkan sokongan saya terhadap seorang invidu yang dianggap maha hebat , mulia dan baik.

Sebelum itu saya juga berharap Ronnie akan bertanding sama ada untuk kerusi Timbalan ataupun Naib Presiden DAP dalam pilihan raya parti akan datang. Kita sama - sama berdoa supaya harapan ini akan menjadi realiti. DAP perlukan Ronnie !

” Saya ingin meminta jasa baik bekas pelajar saya di Sekolah Kebangsaan La Salle Klang supaya menyeru rakan - rakan , ibu bapa dan saudara mara supaya undilah untuk Ronnie. Begitu juga dengan bekas pelajar di Pusat Tuisyen Skor A1 , MRC Centre dan kelas - kelas persendirian saya. Saudara - mara saya yang tinggal di sini. Ahli - ahli penyokong kelab SYA. Rakan - rakan di sekitar Klang. Bekas guru sekolah dan tuisyen. Akhirnya kepada semua yang mengenali saya di Klang. Sebarkan berita dan katakanlah Shen Yee Aun meminta dan juga merayu kepada semua supaya menangkan Tuan Ronnie Liu Thien Khiew di sini ! Para pembaca yang mengenali sesiapa di sini juga diharapkan dapat membantu memohon supaya kenalan di sini memangkah dan undi Ronnie kerana ini bukan soal perbezaan parti dan ideologi tetapi soal individu yang berintegriti dan baik maka penyokong kerajaan wajib menyokong Ronnie sekiranya mahukan janji yang mungkin tidak terlaksana oleh individu yang lain”

Ronnie Liu merupakan seorang yang mesra tetapi tegas dan adil dalam perjuangan beliau. Beliau sanggup mengenepikan harta dan kekayaan demi perjuangan yang jitu dan tulen. Saya pernah diberitahu pada zaman muda beliau pernah ada cubaan untuk membeli beliau tetapi tidak berjaya. Saya juga diberitahu oleh bekas calon Pandamaran saudara Tee Boon Hock yang menentang YB Teh Kim Poo dari MCA bahawa Ronnie liu ditawarkan oleh satu peluang pekerjaan ke China dan gaji itu bersamaan dengan RM 25 ribu sebulan tetapi Ronnie sanggup tinggalkan kekayaan material demi kemakmuran material masyarakat.

Setakat ini saya masih belum melihat ada orang yang betul - betul ingin berjaya dalam pilihan raya selain Ronnie. Mungkin ada tetapi mungkin saya tak berpeluang untuk melihat. Dalam kes Ronnie boleh saya katakan 6 bulan lepas beliau kerap datang ke sini dan hampir 2 kali seminggu ! Inilah pemimpin yang harus dicontohi oleh sesiapa sahaja. Begitulah pemimpin masyarakat yang akan bersama rakyat dan membantu sesiapa sahaja yang memerlukan sekiranya diberi peluang. Ronnie sememangnya ikhlas ingin berbakti.

Ronnie mempunyai jiwa yang amat besar dan sanggup melepaskan kawasan Parlimen yang pernah ditandingi oleh beliau 2 kali dan dilepaskan kepada seorang darah muda. Berani ramai yang sanggup melepaskan peluang sedemikian ?
Saya berani katakan versi Tian Chua di Parti Keadilan Rakyat tidak banyak beza dengan versi Ronnie Liu di DAP. Walaupun kedua - dua ini mempunyai ciri - ciri dan cara pembawaan yang amat berbeza tetapi persamaan mereka adalah dari segi dedikasi dan kerajinan yang ditunjukkan kepada parti dan masyarakat. Kita juga tak dapat nafikan Ronnie memiliki banyak keunikan yang mungkin tidak dimiliki oleh Tian Chua dan mana - mana pemimpin di negara ini.
Amat jarang sekali untuk bertemu dengan seorang legenda yang begitu rendah diri. Saya dapat lihat Ronniu sebagai seorang ahli politik yang berjiwa besar dan pada masa yang sama memiliki hati yang suci dan baik. Beliau menghormati adat dan agama orang lain dengan hati dan mentaliti yang terbuka. Kita perlukan lebih ramai pemimpin yang mempunyai matlamat dan hati yang suci dan bersih seperti Ronniu.

Mungkin saya dikaburi dengan imej baik yang cuma dipaparkan oleh beliau sebagai seorang ahli politik tetapi saya berani berkata amat sukar sekali seseorang ingin bermuka dua di depan saya. Bukan saya sombong tetapi pandangan dan mata saya biasanya adalah tepat. Tidak dapat dinafikan tiada manusia yang sempurna di dunia ini tetapi setakat ini dari segi sahsiah , keikhlasan dan dedikasi Ronnie dijamin tidak hiprokrit !
Ronnie sudah lama bertapak dalami dunia politik dan apatah lagi memainkan peranan yang penting dalam parti DAP. Malangnya beliau tidak pernah menang sehingga hari ini. Shen Yee Aun memberi sokongan penuh kepada Ronniu Liu dalam pilihan raya yang akan datang. Saya berharap masyarakat akan memberi peluang kepda beliau untuk membuktikan diri sendiri.

Saya menyokong Ronniu bukan disebabkan saya menyokong DAP. Biar hari ini Ronnie berada di dalam PAS , MCA , PKR , GERAKAN , mahupun calon bebas saya sokong Ronnie disebabkan saya percaya beliau ada hati yang suci untuk berkhidmat kepada masyarakat tanpa mengira kaum dan bangsa

Bukan mudah untuk kita berbicara dan berkawan dengan seorang legenda. Walaupun hanya sehari bersamanya ( 7 jam setengah ) bagaikan saya sudah mengenali dirinya untuk berbulan - bulan disebabkan beliau sememangnya seorang yang terbuka dan mesra.

Ronnie fasih dan mahir dalam menguasai pelbagai bahasa. Beliau merupakan seorang yang multilingual sama ada Mandarin , Inggeris , Melayu , Hokkien dan sebagainya. Seorang pemimpin yang kini turut menguasai dunia penulisan , blogging dan tidak buta IT. Seorang pemimpin yang tahu banyak tentang selok belok agama , sejarah , falsafah dan budaya dunia.

Ronnie merupakan salah seorang ahli DAP yang unik kerana mampu menjalinkan hubungna dengan sesiapa sahaja dalam kalangan pembangkan sama ada dalam kalangan DAP sendiri ataupun dengan pemimpin di sebelah yang merangkumni Parti Keadilan Rakyat dan PAS.

Keunikan Ronnie bertambah apabila beliau selalu bersetuju dengan saya supaya perjuangna DAP harus berubah dan DAP harus lebih banyak berusaha berjuang untuk masyarakat bukan cina khususnya Melayu dan India. Oleh itu , percayalah bahawa Ronnie bukanlah seorang yang bersifat perkauman dan sanggup berjuang sehingga akhir nafasnya untuk mana - mana pihak , agama , bangsa , warna , budaya dan jantina.

Keberanian yang ada pada Ronnie amat menakjubkan. Pahlawan sebeginilah yang kita perlukan untuk mengetuai sesuatu pasukan ataupun negara untuk berperang. Ronnie Liu tidak pernah tunduk kepada tekanan kuasa. Ronnie Liu sudah terkenal dengan dirinya yang lantang bersuara dan berani mengkritik demi pembaharuan dan kebaikan.

Walau sehebat mana Ronnie dalam DAP tetapi beliau tetap menghormati pejuang - pejuang dan ahli - ahli lama yang sudah lama berbakti. Ronnie sanggup tunduk dengan rendah diri dan meminta tunjuk ajar daripada mereka yang lebih tua daripadanya walaupun tidak semestinya mereka lebih bijak daripadanya. Saya sendiri menyaksikan apabila Ronnie membawa saya dan perkenalkan saya kepada golongan veteran DAP yang tidak pernah berjawatan dan berkuasa tetapi walaupun tidak memiliki apa - apa Ronnie tetap menghargai jasa dan bakti mereka. Jelas Ronnie menghormati golongan dan warga tua. Beliau berbudi bahasa dan berbudi perkerti !

Percayalah masyarakat bahawa Ronnie tidak akan berdiam diri sekiranya hak anda tercabar. Percayalah Ronnie tidak akan duduk bergoyang kaki apabila masyarakat memerlukan pertolongan dan bantuan. Percayalah Ronnie tidak akan leka dan tidur apabila menang dan dipilih. Percayalah Ronnie tidak akan lupa diri apabila berjaya dan dipuji ! Percayalah Ronnie tidak akan undur apabila ditekan.
Laman Blog beliau boleh didapati di Ronnie Liu Thien Kiew

Sesiapa yang hendak berkawan dengan beliau bolehlah email kepada Ronnie yang selalu terbuka untuk berkawan dan menjawab sebarang persoalan serta permasalahan di liu.ronnie2@gmail.com. Seorang yang mudah dibawa berbincang. Sanggup mengorbakan masa demi membantu rakyat. Tidak pernah melihat kepada status , kedudukan , bangsa umur dan jantina.

Sesiapa yang ingin berbakti , membantu menolong Ronnie sama ada dari segi sokongan moral , tenaga , wang , masa , promosi dan apa bentuk sokongan bolehlah hubungi terus kepada saya. Segala sokongan yang bakal diberi adalah amat dihargai.Ingat buat baik berpada - pada dan buat jahat jangan sekali. Kita diseru supaya membantu mereka yang betul - betul layak memimpin.

Salah seorang pengunjung laman blog saya pernah memuji Ronnie di ruang komentar suatu ketika dahulu dan berbunyi ” Ronnie memang seorang insan yg berjiwa besar dan rajin. Pernah saya bangkitkan nama Ronnie kpd Guan Eng. Guan Eng juga menyanjung semangat Ronnie and kefasihan beliau sebagai seorang multi lingua. ”

Sebenarnya kehebatan dan kebaikan Ronnie tidak dapat dihuraikan dengan hanya menulis dan sekiranya menulis mungkin sebuah buku yang beratus - ratus muka suratnya tebalnya hanya mampu menonjolkan kewibawaan beliau. Sebenarnya banyak lagi yang ingin yang berkongsi dengan semua tetapi tidak mampu. Cuma ingin saya ingatkan sendiri berkawan dengan Ronnie. Sendiri turun padang dan lihat cara Ronnie berjuang dan berkerja dan lebih penting menangkan Ronnie dan lihat dengan mata sendiri apa Ronnie boleh buat.

Para pembaca yang membaca rencana ini makalah marilah kita bersama - sama mendoakan kemenangan Ronnie dalam pilihan raya akan datang . Marilah kita berdoa supaya kekuatan dan semangat yang kental bersama Ronnie. Kita berdoa supaya rakyat akan turun beramai - ramai mengundi dan juga menyokong Ronnie dalam apa jua bentuk sokongan. Kita berdoa suapya Ronnie akan menang dan berjaya menjadi seorang wakil rakyat dan berdedikasi , mulia dan baik.

SHEN YEE AUN sanggup memberi jaminan segala janji di sini adalah dijamin benar dan bukannya janji manis seorang ahli politik. Kalau Ronnie tidak seperti yang dikatakan oleh saya maka carilah saya kerana saya yang memberi jaminan Ronnie adalah antara yang betul - betul unik , terunggul dan terbaik.

Penulisan saya mungkin timbul keraguan daripada kalangan pembaca. Apa yang saya dapat dan apa yang Ronnie Liu beritahu. Ingin saya tegaskan apa pun tak dapat. Ronnie sendiri tidak tahu saya menulis rencana ini dan saya selaku bekas Presiden 5 buah kelab , Pengerusi Pengelola lebih daripada 50 program , Penasihat Kelab Pemimpin SYA , wakil kempen pemenang One In A Million Suki Low Sook Yee , antara pengasas awal Kelab Supersukis , Pengurus Kempen calon ASPIRASI pilihan raya kampus dan berjaya menewaskan Presiden Fakulti , Johan dan Pendebat terbaik Bahasa Melayu Universiti Malaya dan banyak lagi sendiri secara individu mengiktiraf kepimpinan Ronnie Liu tanpa disuruh , dibayar ataupun dipujuk.

HIDUP RONNIE LIU !

HIDUP RONNIE LIU !

HIDUP RONNIE LIU !

HIDUP RONNIE LIU !

HIDUP RONNIE LIU !

HIDUP RONNIE LIU !

HIDUP RONNIE LIU !

Syeikhryz Ibnu Al-Haymdan berkata...

apa benda komen atas ni?....hahahahhahhahaha..what a cheap self advertisement(kempen utk ronnie liu ke kempen for his self interest?)!.nevermind.its not my bussiness...blog pro khairy tu memang komedi...lets have some fun there!...

afifi berkata...

ke khairy tulis sendiri?

Tanpa Nama berkata...

Macam mane nak Vote utk DAP ni.. Silap tempat la nak berkempen la oii!!

Tanpa Nama berkata...

YDP Agong dah murka.. x de komen?

Tanpa Nama berkata...

Pergi mampus sama perjuangan DAP especially Ronnie Liu. Kaki beruk tak setuju dengan dia pasal dia nak yang beria-ria perjuangkan Chin Peng untuk kembali ke Malaysia..setelah membunuh ramai jiwa yang tak sokong komunisme dan agenda nya...From all opposition parties, I rather vote for PKR or PAS than DAP rasist.
-kakiberuk anti DAP

najwan halimi berkata...

Sdr Anon,

YDP Agong tidak murka. Baginda (melalui kenyataan media Istana Negara) hanya melahirkan kekesalan dan berusaha untuk 'disassociate' dirinya dari dikaitkan dgn mana-mana pihak.
Baginda cuba menonjolkan sikap berkecuali dalam isu ini. Kita terima dan alu-alukan nasihat serta saranan Baginda supaya rakyat mematuhi undang-undang negara serta mengekalkan keamanan dan keharmonian.

Pun begitu, media perdana milik kerajaan cuba menunjukkan kepada rakyat seolah-olah BERSIH ini merupakan 'musuh negara' kerana menganjurkan perhimpunan dan berarak di jalan raya dengan tujuan untuk menimbulkan kekecohan dan huru-hara.

BERSIH turut mengeluarkan kenyataan medianya semalam (dipetik dari Malaysiakini.com):

"Bersih wishes to put in on record that we have never said at any time that the memorandum handed over to the King was handed over with His Majesty’s tacit or expressed approval.

Finally, Bersih wishes to record again our thanks to His Majesty for receiving the memorandum through his appointed representative on 10 November 2007.

As citizens of Malaysia, it is our expectation that His Majesty will continue to play the role that he has been entrusted with under the Federal Constitution, and in so doing, to protect the rights and interest of all Malaysians and to ensure the integrity of our institutions."

Boleh berkata...

We can't change it politically, you are wrong. We will.

Once this country is run by terms of equal rights, where each citizen play by the rules and regulations of total fairness, then we shall see where the malays will stand.

Right down at the bottom? Most probably, yes! Not only the non-malays will agree, the whole world would probably agree as well. In fact some malays will agree this as well.

The only thing that all of us can see, whether you are a Malaysian, or non-Malaysian, is that the malays here will never change. Not now, never will.

Your level of intelligence and pathetic sense of judgement depict not only how truthfully and incompetently low life beings you are, crawling at the lowest level of the human hierarchy, begging for alms, practically putting all your grotesque clown-butt ugly faces in front of the world, self admitting that even maggots feasting on a pile of dung, looks and sounds much much better.

You defense on your own race, will not conclude anything, but strengthen the fact that even your pure existence in this very world of civilized human beings, is worse than the thought of having an incest driven rapist over for dinner.

Ponder upon this, there is no point defending for yourselves, save it. The fact and all the truth speak louder than just stupid farts coming out from your infested mouth fueled by your retarded brain.

To be honest, how naive you are with your pointless talk, we can see it in every glory in your statement here. In fact by calling you stupid, would be the most insulting thing by being stupid. Have you ever heard of the word opposition?

Think my friend, if there is no such thing as bravery to challenge the government face to face, why would oppositions be there?

By now, your retarded brain must be struggling, thinking, hey what is the point of oppositions if they are not effective enough to fight against the government? Good question.

One word - CORRUPTION.
The rest of the picture, I will also leave it up to you.

The real cowards in Malaysia are the group of people who survive under bogus unfair rights, fictional promises which only rat testicles will believe they are true.

The same group of people who destroying the country with their own social menaces, incest activities, drugs, materialistic punks with brains the size of a chicken shit, etc.

The same group of people who are spoilt by unreasonable, pointless, total waste of time support from the government. Which even that, on that very constant support, they are still licking their own balls, nursing their injury, shamelessly.

And still as of yet, presently and logically categorized as the poorest class citizens who only survive by politically sucking other people's hard earned benefits.

The same group of people who idolizes external portrayal of physical goodness, but mentally and reality, are bunch of idiotic hypocrites nothing better than a rotting pair of pig testicles. Even the maggots would think twice of devouring such a distasteful crap.

I am sick and tired of saying this over and over again. I honestly believe, that every single malay individual in this country, within their very heart, and best interests, know where they stand. They know right from the start, that they can't win in a fair and equal environment.

Their fictitious pride and ego made them proud of their weakness, never ever have the guts to admit their weaker side.

And how do you think they survive? By playing dirty. And most of the time, very very dirty. To those malays who are successful, trust me, they are not pure malays. They are even embarrassed by the fact that they are malays.

Think......................

Still think and insist malays are for perpaduan? fair? got integrity and dignity?

The only way to have perpaduan is: you motherf***ker stripe your own babi status and come to term with other races on level playing field - that is what we call a step towards perpaduan!

We are all Malaysians, why not? What is your problem??????????

Now the answer to this I leave it to you to think. How you want to think it with your level of stupidity, I have truly no idea.

Anak MELAYU berkata...

Aku terhidu DAP.. Menghina Melayu.. Najwan, no komen?

i1chocolat berkata...

Hehe, replies yang totally tiada kaitan dengan tajuk. Lol ~

Nway, tQ for letting me know about the pro-Kj blog. Had so much reading it !