Iklan

Isnin, November 05, 2007

Dedikasi khas sempena Perhimpunan Agung UMNO


Ada mata — pandang
Ada telinga — dengar
Ada mulut — diam

Ada tangan — garu
Ada kaki — goyang

Ada otak — pandai
Ada akal — pakai
Ada bijak — gadai

Ada mata — pejam
Ada mulut — kunyah

Yang remeh
Dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu

Buatlah
Buatlah
Buatlah tak tahu

Rela jadi tunggul
Rela jadi patung
Tunggu dilelong

Suruh angguk — angguk
Suruh geleng — geleng

Oh pujilah aku
Ampulah aku
Senang hidupmu

Ada tangan — tadah
Ada maruah — campak

Yang remeh
Dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu

Biarkan
Biarkan
Biarkan berlaku

Ada mata — pandang
Ada telinga — dengar
Ada mulut — diam

Ada tangan — garu
Ada kaki — goyang

Ada otak — pandai
Ada akal — pakai
Ada bijak — gadai

Ada mata — pejam
Ada mulut — kunyah

Yang remeh
Dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu

Buatlah
Buatlah
Buatlah tak tahu

Tepuklah
Tepuklah
Tepuklah tanganmu

Biarkan
Biarkan
Biarkan berlaku


Hidup Melayu (baca: UMNO) !
Ha ha ha!

19 ulasan:

Ibnu_Ismail berkata...

Najwan, tgk ikrar pemuda UMNO tak? bkn main semangat lagi Hishamuddin. tapi tetap tak best...haha.

Saje nk berceloteh, aku kadang2 tak faham macam mane org2 UMNO boleh jd mcm tu. Kemelayuan (baca: keUMNOan) diorang ni mmg pekatla.

buat aku jadi nk muntah kadang2 bile kate mereka pejuang agama. lagi2 baca interview shahidan kassim kt utusan psl mazhab syafi'i tu.

p/s:bile nk amik baju?nnt dtg la DM.kite nk selaraskan info etc....

reek berkata...

This country has racist laws that discriminate against minority citizens. Over the last 3 decades the discrimination has gotten from bad to worse.

The policies of this government reminds us of South Africa's apartheid days which was condemned by all humanity.

I wonder how these racists can reconcile their actions with the tenets of their religion.

aston berkata...

It is blatantly obvious to everybody except Umno gangs. That is because they are corrupted, suffering from denial syndrome, regressive Muslims, low IQ and living in the past. They would rather see and prefer the nation going to the dogs than having meritocracy and doing away with NEP.

Otherwise, how does one explain the rot and malaise this country is suffering?

ruyom berkata...

At least Khairy has something in common - selective memory. As far as I remember, when Umno deregistered, MCA was there to help.

Even for Mahathir, he acknowledged and was grateful with MCA on the spirit of BN, which is harmony and tolerance. As for Khairy, what have you done for Umno besides burning flags and opening stinking mouth?

I pity this Khairy. But I pity the Umno Youth leadership more. Khairy and the Umno Youth leadership are really a pitiful and sad lot and they do need our sympathy and understanding.

Of course we all know that they are totally useless human beings who have been thrust onto the leadership role to drag and pull a whole lot more of totally useless and good for nothing human beings.

Bereft of any ideas of how they can improve their lot, they see their common cause only when they can see enemies or perceived enemies. In last years Umno Youth assembly, we had their leader Hisham wielding his keris. They all cheered seemingly knowing and understanding who their common enemy was.

Don't Umno Youth leaders have any agenda that can stand on its own without it having to depend on the existence of bogeymen and demons supplied by perceived enemies? Or is this testimony that the malays would rather sit on their backsides and not move until and unless they see an enemy trespassing their territory?

Weak Umno bad for Umno malays. Less chance to become super-rich in super-short time.

Umno malays will instill more third class mentality such as Ketuanan Melayu among malays. Fooled malays will make Umno malays super-rich. What is left for the fooled malays is third class mentality.

All these suckers want is to get rich until the end of the world and they will do anything to get what they want. They don't care about anything anymore. It is sad to see the human race reduced to such garbage and best of all, it is been honed to a fine art in Malaysia. No wonder some people just emigrate away.

Ever wonder why, Umno leaders chanting Ketuanan Melayu, non-malays are threatening their rights! MCA, MIC and the rest chanting to their community, we will fight for our rights. If they are all fighting each other, why is there a BN?

In actual fact, all of them at the top are good friends. At the bottom, they are stroking up distrust and fear among the communities - at the top, grand discussions and plans are going on how to enrich each other and what is each other's share.

When the common fools found something fishy, they will just stroke the racial storm and everyone will forget the fishy smell. In the end, semuanya ok. Business as usual.

Weak Umno bad for BN? As I always said, life is getting miserable by the days for the kampung people. Everywhere the average people are quietly suffering. What good is it to them a strong BN?

We don't need a strong BN. We need a caring government, no matter who they are.

coolooc berkata...

This is just another example of how sick our present government under BN is.

It makes us all wonder how low can they go before the whole country collapses……….

vesewe berkata...

Badawi telling people to speak the truth is like an ugly woman asking her husband to tell her the truth about her looks. Any husband worth his salt would know you are asking for trouble if you listen to her.

And that is the problem, Badawi is not only similarly inconsistent, he is behaving similarly womanly, indulgent, poor in leadership, spoilt by the comforts of establish rule and structure, and still wanting more but not willing to pay the price, yet still think other people should do more and owe them more, i.e. entitlement.

It is given Badawi is not the leader to oversee great changes but rather a caretaker. The best Malaysians can hope for is that he does not mess things up worst than his predecessor would have.

And there is one danger that he will leave a legacy that could be abused worst than his predecessor by sheer inertia. By entrenching the elected Sultanate system, he puts in danger the possibility of abuse by the truly ambitious. All it takes is someone mediocre but more ambitious and we would end up a basket case.

Everything else that Badawi does is irrelevant whether good or not.

yuking berkata...

Malaysia is slowly and surely turning into a very sick place. We must finish off Umno and its cronies to cure the country from this acute sickness.

romsam berkata...

I am utterly sickened by the deleterious and tirade spewed forth from the mouths of these Umno imbeciles. They certainly will not get my vote come this election. Such recalcitrants are incorrigible and their warped-minds will be their downfall, lest they sincerely repent.

Hon berkata...

This kind of word play shows a complete contempt for the intelligence of the Malaysian public.

Public perception in Malaysia is a crude measure of any institution's performance because the information provided to the public is generally packaged and filtered by Umno-controlled television stations and medias.

Universities are themselves fiefdoms, controlled not by qualified and capable academic administrators, but rather by Umno political appointees, many of whom have absolutely no background in education management.

Clearly it is because the results of the THES and virtually every other public or private ranking system show Malaysia institutions to be mediocre at best and most rankings do not even mention Malaysia at all.

Our neighbors like Singapore, Korea, Japan, China and Australia have a number of institutions that regularly appears in the top 100.

It makes no sense. The reality is that our universities are simply mediocre extensions of a flawed high school system. Our best students have no choice but to travel abroad to earn a decent education and must do so at great costs.

Our government has shown by example, that nepotism, deceit, corruption and bribery are the key ingredients for success in this nation.

yoy berkata...

I think most of us Malaysians know the country is rotting to its core for the last few decades. It only takes a Michael Backman to confirm it.

Such a pity this country could have been a 1st world country like Singapore but had to be misgoverned by a bunch of crooks using misguided policies for their own ends.

It looks like the country hasn't reach rock bottom yet and it is going to get a lot worse before it get any better.

Local companies are moving away, rich peoples are moving their money elsewhere and the country's top brains are simply draining away. Our leaders are still happily plundering the country's wealth regardless of everything else.

Our future is bleak, very bleak indeed.

konek berkata...

We don't give a damn! We must make sure that 70% of the graduates are malays! If they can't get employed, create more job opportunities in civil works! Still can't revolve it, force the private companies to employ at least 30% malays in their companies!

Still can't solve it? Increased to 60%, to reflect the current population percentage! This is our land, we can do whatever we want. You don't like it, get lost! Semuanya ok!

If your kind (malays) have a little sense of dignity, should commit suicide long ago!

Furthermore, the suppression of information and subscribing to spoon-fed knowledge and spoon-fed news etc - we will be heading towards a cow ranch society. No need to exercise thinking power, the government do not need you to think and they prohibit you to think.

Talking about a centre of education excellence. Talking about achieving developed country status. You don't need to look far to see how far are we from achieving it.

I wonder whether our minister of education has any feeling of embarrassment or shame when he meets his counterparts of other countries.

It is not that Malaysia universities could not be in the top. We have been there in the past. The policy maker doesn't want it. They are willing to sacrifice Malaysia competitiveness for a particular group.

It has been 50 years. Malaysia has suffered for 50 years due to certain policies. With the natural resources we have, we could have achieved more than what our neighbour Singapore achieved.

It is so sad. Malaysia is a country with vast potential but under achieve. As time travel, this potential is gradually dwindling. When will they wake up?

60000 unemployed graduates summed up the quality of the universities: low quality staffs, low quality students. Smarter undergraduates are all local-overseas universities graduates or overseas graduates.

Since the 1980s, Singapore has been stealing all the good ones and that is why Singapore is well ahead than Malaysia in human resources. And they are now even stealing from Europe, Japan and US.

What is the result of our investment in Biovalley or Cyberjaya? Bolehland is good only for ideas but can't walk the talk. Vision 2020 is only a dream.

Politicians and rich peoples here rarely send their children to local universities. They know why.

Universities are seen as an opportunity for Umno to consolidate its political power base. As long as malays are given degrees even if they do not qualify for them, Umno rightly feels this will buy them loyalty. It is in fact Umno interest that malays remain insular insecure, narrow minded and uneducated. This makes it easier for them to control the noose.

Paradoxically, when you have uneducated malays, political Islam too flourishes. PAS and Umno are reverse sides of the same coin. They both flourish when there is ignorance, insecurity, racism and religious bigotry.

Malaysia public universities are not about education in its widest sense. They are political to a lesser extent PAS and breeding grounds for Umno.

Non-malays who want quality education so that they can be trained to be intellectual and to the best of their ability have to seek alternative sources. This often means going overseas. Sadly, most talented Malaysians do not return which is a terrible waste. But does Umno care? Like hell they do!

PAS and Umno are self serving. Malays must be kept in a pen like sheep and ensure they are dependent on you. One way is to give malays 'pangkat' in the form of university degrees but make sure they are worthless in quality so that only Umno will recognise your degrees and not the world.

me,myself n all around da world berkata...

Makan sirih berpinang tidak
Buah keranji atas perahu
Singgah tidak kenang pun tidak
sy mengaji pun tak tau..

no komen, but aku tengok ko ni anti sgt la asal ade je perkataan umno. xelok sgt tu kot pada aku..maybe aku xtau sgt kot pasal politik that why i say like that.

Tanpa Nama berkata...

FUCK KEADILAN YAHUDI! FUCK DAP FUCK PARTI PUKI PAS!!! FUCK FOR ALL! YOU MOTHER FUCKERS OF ALL BASTARD FUCK OPPOSITION!!! THere is only UMNO and UMNO is for Malay!!!

Hidop Khairy!

Hidop Norza!

Hidop Pak Lah!

Mampos Pemantat dan pukimak Anwar! Sesiapa yang berani pergi ke perhimpunan 100,000 ala reformasi...orang-orang UMNO akan menjadi benteng terakhir untuk membelasah dan bantai sama itu pembangkang!!!!!! Kata-kata Khairy mesti di ambil kira! Berani ye pembangkang membuat huru hara? Celaka lah kepada si pukimak sesat parti pembangkang!!!!
-Trojan of UMNO

Ibnu_Ismail berkata...

Trojan of UMNO berjaya menunjukkan kebodohan dan sifat penakut dirinya dan parti dokongannya (UMNO) tu.

Himpunan 100k menuntut pilihanraya adil dan bersih. Yang nak halang tu buat apa? Kalau rasa dh bersih pilihanraya ni, nk takut apa? Sah2 pilihanraya selama ni kotor. Dan UMNO terpaksa bergantung pd kotoran itu utk survival.

UMNO, Pak Lah, Khairy, Najib, semua dah tidak relevan!

Tanpa Nama berkata...

Mana ada tipunye UMNO main dalam PR. Yang menipu ialah PAS di Kelantan bawak pengundi hantu pukeymak dari Siam!!!

OK..ko kata UMNO main tipu...tapi aku rela UMNO main tipu, dan ajak rakyat asing jadi Rakyat kita dan undi untuk UMNO sampai bila-bila supaya survival Melayu akan hidop sampai bila-bila dari dibiarkan oleh PKR dan PAS bangsaaaatttt memerintah!!!!

Ibnu Ismail, jangan lupa dengar speech PAKLAH...supaya hati ko dan orang lain terbuka nak sukakan UMNO dan tak anti Khairy!!

-Trojan of UMNO

Orang MELAYU berkata...

PAS,UMNO... Memang satu entiti yang berbeza.. Tapi ape yang sama diantara mereka ini adalah mereka mewakili satu parti politik bagi bangsa MELAYU beragama ISLAM di MALAYSIA..

Daripada komen2 diatas jelas kita lihat bahawa bangsa lain secara terang2 mengutuk dan mencerca bukannya PAS,UMNO atau KEADILAN tetapi ORANG MELAYU!!!!! Mereka sebenarnya hanya menunggu peluang untuk mencari jalan menghapuskan bangsa kita.. Seperti yang terjadi di Singapura... Kita tengok politik orang CINA, ade kite dengar MCA dan DAP bergaduh?? Haaa.. Malah jangan terkejut jika saya menyatakan bahawa mereka ini saling bantu-membantu... Kita tidak tahu apa agenda mereka..
KITA HARUS BERWASPADA...

Tetapi, daripada komen diatas jelas digambarkan bahawa generasi BANGSA ASING akan datang ini sudah tidak menghormati kontrak sosial dan ORANG MELAYU, x Kiralah PAS ke UMNO... Secara terang-terangan mereka kutuk BANGSA MELAYU.. INGAT, MELAYU

JAdi marilah kita sama2 bangsa MELAYU yang akan datang ini bersatu dari sekarang demi kepenting ORANG MELAYU itu sendiri pada masa hadapan... JIka tidak, lagi banyak lah suara seperti komen diatas kedengaran..

Dan pada masa itu, tidak guna kita yang sekarang berbalah sama sendiri ini menyesal..

INGAT, biarlah kita berbeza dari segi pegangan politik, tetapi kita adalah sama dari segi bangsa dan Agama.. MELAYU!!!

Akhir kata, marilah bersama-sama menjaga Kedaulatan MELAYU kita seawal sekarang supaya kita tidak ditindas kemudian kelak..

HIDUP MELAYU!!!!
HIDUP MELAYU!!!!
HIDUP MELAYU!!!!

halim_cd berkata...

wahai ORANG MELAYU...

moga Allah merahmati anda...

rujuk : INGAT, biarlah kita berbeza dari segi pegangan politik, tetapi kita adalah sama dari segi bangsa dan Agama.. MELAYU!!!

Islam bukan Melayu, UMNO atau PAS
UMNO bukan PAS dan PAS bukan UMNO
PAS memperjuangkan ISLAM
UMNO meminggirkan ISLAM
...jadi pegangan agama orang2 UMNO tak sama dengan pendukung PAS

HIDUP MELAYU itu menjadikan kita assobiyah...satu fahaman toghut...Nabi Muhammad SAW tak pernah ajar kita jadi kaum assobiyah atau NASIONALIS dengan lain perkataan
..kita cuma seBANGSA sahaja. Itu kena jelas..w'alam

halim_cd berkata...

kepada TROJAN OF UMNO..

sedar lah ...

kan trojan tu cuma askar kavalri dan mungkin anda yang jadi 'kuda kayu' nya..nak kata melayu, saudara kuat mencarut...dalam bahasa org putih pulak tu...gaya tulisan macam menjerit sampai nampak anak tekak... sokong UMNO
tu tak kan kemana...makin hancur adalah...tulisan jawi pun tak dapat nak dipertahankan inikan pula nak pertahankan sekolah2 agama rakyat...jauh sekali nak memertabatkan kalimah Allah di tempat yang tertinggi...cuba tarik nafas sekejap dan beri laluan untuk akal yang Alllah kurniakan memikirkan perkara ni...semoga saudara mendapat petujuk dan rahmat Allah SWT...w'alam

beritamalaysiakini berkata...

25 September, 2007 18:29 PM

J-QAF Terbukti Lahirkan Ramai Pelajar Celik Al-Quran


IQRA’… Sebahagian daripada para peserta khatam Al-Quran khusyuk membaca kitab suci itu pada Majlis Khatam Al-Quran Perdana Sekolah-Sekolah Kementerian Pelajaran Malaysia Peringkat Kebangsaan Kali Ke-2 Tahun 2007 dan perasmikan Makmal j-QAF di Sekolah Kebangsaan Padang Garong 2, Kompleks Sekolah-sekolah Wakaf Mek Zainab di Kota Baharu. Foto: Zahari Razak

KOTA BAHARU, 25 Sept (Bernama) -- Program Jawi, al-Quran, Bahasa Arab dan Fardu Ain (j-QAF) yang dimulakan Kementerian Pelajaran tiga tahun lalu berjaya mencapai matlamatnya dengan lebih lebih ramai pelajar kini "celik al-Quran" dan mampu khatam al-Quran sebelum tamat sekolah rendah.

Menteri Pelajaran Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata selain mampu membaca al-Quran dengan baik, pelajar juga sudah boleh menguasai asas-asas Bahasa Arab, tulisan dan bacaan Jawi dengan baik.

"Secara keseluruhannya program j-QAF ini telah berjalan dengan lancar dan mendapat sambutan baik di kalangan ibu bapa Islam dan sedikit sebanyak mampu menjadi daya tarikan kepada mereka untuk menghantar anak-anak ke sekolah kebangsaan," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media di majlis perasmian Khatam Al-Quran Perdana Sekolah-Sekolah Kementerian Pelajaran Malaysia Peringkat Kebangsaan Ke-2 dan perasmian Makmal j-QAF di Sekolah Kebangsaan Padang Garong 2, Kompleks Sekolah-sekolah Wakaf Mek Zainab di sini, hari ini.

Perasmiannya disempurnakan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.

Hishammuddin berkata kini 3,703 buah sekolah menawarkan program j-QAF manakala guru yang terbabit ialah 10,985 orang dan murid yang mendapat manfaat daripadanya kini mencecah 644,419 orang.

Katanya kementerian akan menggunakan sebaik mungkin peruntukan yang diluluskan oleh kerajaan dalam Rancangan Malaysia Kesembilan berjumlah RM222.4 juta bagi menambah, mengganti, mengubah dan menaik taraf kelas berkaitan j-QAF.

Selain itu, katanya kementerian merancang untuk mengadakan makmal j-QAF di semua sekolah kebangsaan supaya pengajaran dan pembelajaran dapat dilakukan dengan lebih sempurna dan selesa.

"Makmal j-QAF akan dilengkapi dengan alat pandang dengar serta bahan bantu mengajar yang akan menjadikan pembelajaran lebih kondusif, interaktif dan yang paling penting berkesan dan menyeronokkan," katanya.

Katanya pendedahan awal terhadap pengetahuan al-Quran dan Fardu Ain yang selari dengan pendekatan Islam Hadhari akan membolehkan kerajaan melahirkan generasi yang seimbang peribadi dan akhlaknya dan mengamalkan asas-asas ajaran Islam dalam kehidupan seharian.

Pada majlis itu seramai 2,560 pelajar khatam al-Quran berbanding seramai 1,800 pelajar pada tahun lalu.

-- BERNAMA

http://web6.bernama.com/bernama/v3/bm/news.php?id=286824


Siapa ada akal fikiran jernih dapat lihat apa kerajaan@Umno buat...

Harap 'berhati hati' menulis...

Salam Ramadhan.

Penulis Cyber
http://beritamalaysiakini.wordpress.com