Iklan

Khamis, September 13, 2007

Puasa

8 ulasan:

afifi berkata...

selamat utk ramadhan kali nih!
makin aktif ko eh?

Tanpa Nama berkata...

Cis...kalu ramadan puase tapi bercakap bende fitnah korang pahalelnya Najwan and the gang..baik korang pigik terawih..kat situ ramai gak orang pakai Songkok..ko bcakap ngan diorang ttg UMNO mesti korang insaf...berbalik la kepangkal Melayu UMNO!Anyway...selamat berpuasa kepada saudara Najwan, Tumpang Lalu dan Ibnu Zack!:-)
-Kekuatan UMNO Putera Menyeru Kebaikan di Bulan PUasa

Tumpang Lalu berkata...

selamat berpuasa KUP.
buang masa bercakap pasal Umno ni, dah la kat selangor wajibkan 20 rakaat untuk tarawikh.
Rasulullah SAW tak wajibkan, Khir Toyo plak wajibkan.Taktau la aku kalau Khir Toyo ni wali, mewajibkan yang sunat.
Eh..lupa.Islam Hadhari kan...

Tanpa Nama berkata...

Mule-mule ko cakap lain skrang sudah pandai kondem Islam Hadari yer..wah wah wah! ko memang melampau, sanggop onko hine Islam Hadari sejak berzaman!?
Ko tau aper..dah dah..toksah cakap..either ko sokong UMNO atau ko nyesal nanti kalu Pembangkang merintah negara...nanti apa bende ko tak dapat!haha baru ko nyesal TUmpang Lalu..!wei..ko pegi makan kurme la..baru ader tenage sikit..ni dah letih mule ko nak ngarut..
-Kekuatan UMNO Putera

Tumpang Lalu berkata...

cakap banyak tak guna KUP.

Bagi nas dan pembuktian sirah Rasulullah SAW yang Allah wajibkan solat 20 rakaat.

kalau ada ayat Quran,bagi.kalau ada hadith,hujahkan.

Islam itu syumul, tak perlu dihadharikan untuk menjadi 'relevan berzaman.' Tapi betul gak ek,kalau dah ideologi hadhari tu,mmg berzaman la.sebab bukan bernabikan Muhammad SAW.

aku tak menyesal kalau pembangkang memerintah,sebab mereka belum diberi peluang memerintah.jangan jadi bingai la bang kalau nak berhujah tu.kalau betul berani,beri keterbukaan untuk mana-mana pihak memerintah.Jangan kekang Kelantan di bawah Pas.itu rakyat Kelantan yang pilih,maka hormat pilihan rakyat kelantan!

tapi terpikir gak aku, kalau Islam pun diselewengkan,apatah lagi fahaman demokrasi.lagi celaru la nampaknya...

Semoga Ramadhan membuka jiwa ko untuk berhujah dengan fakta.itu je doa aku..Amiin Ya Rabbal Alamiin.

najwan halimi berkata...

KUP,

Aku doakan semoga Allah terangkan hati dan jiwa kau sempena bulan Ramadhan yang mulia ini.

"Ya Allah, perbetulkanlah sahabat kami KUP ini. Dia lemah ya Allah. Dia naif.

Kau berikanlah dia hidayah dan cahaya keimanan.

Semoga hatinya terbuka untuk menerima petunjuk dari-Mu.

Amiin."

Tanpa Nama berkata...

Woi! aku doakan semuga korang sumer insaf cepat2 dan bertakwa kepada Islam Hadhari!!!
Penat-penat YAB PakLAh ke sana sini promote Islam Hadhari..korang semua berrani mencabar kedaulatan Islam sepanjang zaman!
Hal khir toyo tu aku taknak masok campur..kami budak UMNO yang muda2 nih tak suker dia..tunggu mase jek Paklah Kick Dato Seri Khir Toyo!Hanya Khairy dapat lakukan peruban UMNO untok meneruskan kegemilangan Parti Keramat Melayuu inih!!

Amin...
-Kekuatan UMNO Putera

najwan halimi berkata...

KUP,

Nabi Muhammad SAW menyeru kita bertaqwa hanya kepada Allah, bukan kepada Islam Hadhari.

Kasihan kau. Nyata, ajaran songsang Islam Hadhari ini telah jauh menyesatkan kau.