Halaman

Jumaat, Ogos 10, 2007

Bendera


Sang Saka Malaya

29 ulasan:

  1. satu bangsa, bangsa malaysiaOgos 10, 2007 11:10 PTG

    Bukankah reka ciptaan bendera baru Malaysia ini bagaikan "adik" kepada negara jiran kita?

    Jiran kita yang "you kiasu, I kiasi" lion city itu? Apa kata mereka jika bendera baru rekaan saudara ini dijadikan bendera rasmi Malaysia?

    BalasPadam
  2. menarik.

    indonesia juga memakai latar belakang merah putih.

    apakah ini satu usaha utk membangkitkan semangat nusantara/asean?

    BalasPadam
  3. nama baru? REPUBLIK MALINDO..

    ngehehehehehehe... =P

    BalasPadam
    Balasan
    1. the kingdom of malaysia.

      Padam
  4. hidup UMNO....IMNO akan berkuasa selama-lamanya....

    BalasPadam
  5. umno akan berkuasa sampai kiamat..jgn mimpi la hangpa pembangkang nak tawan malaysia....p mampuih semua!.

    BalasPadam
    Balasan
    1. semuanya ketentuan allah

      Padam
  6. budak umno ni tak abis2.orang duk cerita bendera dia tak abis2 dengan hidup umno la ape la.adui...

    org tak ckp umno pun dia duk sensitif...alifmimnunwau la brader!bukan U.M.N.O.

    kecoh la lu mamat. buat semak je! pegi la cium kaki KJ tu, wakakaka!

    BalasPadam
  7. salam..hahhahha..ntah,apa yg bdk pemuda umno ni kecoh aku pun xtau...menyemak je kat sini.cyber troopers apa?...berapa banyak ALIFMIMNUNWAU BAYAR GAJI ANTA WAHAI PEMUDA umno UTK MENYEMAK KAT SINI?....bodoh punya manusia....steady wan...jgn goyang kat pemuda bangang ni...saja dia nak gegar tu.

    BalasPadam
  8. ckp nk tuko bendere sbb jalur gemilang same dgn bendere amerika.. kalau gune bendere ni da menyerupai bendere singapore dgn indon... bezenye hanye pd bulan dgn bintang.. jd same je la.. xyah tuko pn xpe...

    BalasPadam
  9. k jer tgk bendra ni,ngare arab bendera ngare diorang hampir sme jer,lu ni bndra msia,mmg nusantara hbes lar,len lar brunei ngare diraja monarki mutlak yellow full,lu tgk ngare budha cm thai,bndra diorang hmpir ²sme nga cambodia,laos,cm scandinavia jgak sme jer,iceland,denmark,norway,finland,sweden..kepada pemuda umno 2uh awat lgu 2uh plak ntah² ap² jer,topik sal bdra dia p kecoh ke politik dia plak hahahah...salam

    BalasPadam
  10. Xyah nk tukar bendera sgt laa... jalur gemilang tetap di hati kami rakyat malaysia!

    BalasPadam
  11. kot guna bendera ni, habis kene kutuk maling la dengan indon. cuba la before buat tu pikir sikit. awak tu pikir semangat seasean, tapi diorang pikir ke korang asean ke apa ke? yang penting ganyang malaysia. so jangan jadi gelabah nak tukar bendera. aku tengok bendera sekarang dah okay je. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin :)

    BalasPadam
  12. kreativiti rendah bawah tapak kasut

    BalasPadam
  13. tak lawa langsung

    BalasPadam
  14. ajaran Hishamudin Rais si sosialis bangka........

    BalasPadam
  15. rakyat indonesia akan tuduh malaysia ciplak karya indonesia
    tak malu ke?.senang2 jer indon buat demontrasi kat kedutan malaysia di jakarta
    bertapa bodohnya pakatan rakyatmemburuk burukan malaysia di mata rakyat indonesia.

    BalasPadam
  16. X cantik langsung x kontra merah dengan kuning...janganlah menghina lambang negara,Insaf-insaflah

    BalasPadam
  17. kesian aku tengok lu ni...belajaq tinggi-tinggi, hasilnya macam ni??? tak taulah ape perasaan mak bapak lu...

    nasihat aku, ko tukar jelah warganegara..pilihlah negara maner lu nak...

    kalau buat macam ni, lu ingat sokongan pada PAKATAn akan meningkat ke??? aku rasa tidak..kalau ramai (sebaya lu) yang menyokong lu pun, belum tentu mereka ni mendaftar sebagai pemilih...

    baik lu solat hajat, solat taubat mintak petunjuk dari ALLAH...takut kelak nak mati susah bro...jangan nama je islam, perangai kalau iblis tengok pun menangis beb...

    Wassalam...

    BalasPadam
  18. BODOH DAH BUTA SEJARAH..

    NAMA PUN SEAKAN SANG JAKA MERAH PUTIH.. mmg bahalol la..

    ko tak tahu rumpun nusantara ini masing2 punyai bendera mengikut kesultanan sendiri jadi tiada sebab warna bendera2 seakan2 indonesia ini di guna pakai..

    BalasPadam
  19. dgn bangganya mengaku design bendera ni? ni ciplak bro...

    BalasPadam
  20. kami warga indonesia tidak melarang jika bendera kalian menggunakan warna merah putih karena merah putih itu simbol nusantara (indonesia-singapura).

    BalasPadam
  21. Najwan Halimi saperti Lubang Dubur yang keluarkan N.ajis!!!

    BalasPadam
  22. bagi aku jalur gemilang tetap dihati,yg korang semak samun nk tuka bendere ni kenape??? da reti nk bersyukur ke ape? tu blum dpt malaysia da sebuk2 nk tuka bendere. klu da dpt malaysia xtau la ape lgi yg nk dituka.. korang ni rakyat yg xkenang jasa pahlawan2 melayu yg sebuk menentang penjajah zaman dlu. skrg ni korang lak nk jdi penjajah nk kibarkan bendere sendiri. puuiiihhhhhhhhhh!!!!!!

    BalasPadam
  23. Hmmmmm.... bendera UMNO berlatarbelakangjalur merah putih tu apa cer... bengong tul puak puak tok tok ni. Ker memang usaha dorang sendiri nak tukar bendera Malaysia jadi ala2 bendera UMNO sbb pikir Malaysia tu UMNO punya... pigi dah tololllll...

    BalasPadam
  24. kang kalo tukar, indon kutuk kita maling, malon, peniru. cukuplah sekadar kita ambil pulau ambalat diorang.

    BalasPadam
  25. sekurang2nya amerika menang perang dingin!!!

    BalasPadam
  26. nak tanya... berapa kali tahun malaysia merdeka? berapa kali ko sambut merdeka? berapa kali sukan komonwel malaysia serti? berapa banyak malaysia membuat bantuan kemaknusiaan, berapa kali musyuarat PBB di adakan? berapa berbagai>>>> so fikirkan berapa kali bendera jalur gemilang sudah di cacak dan menempah nama di serata dunia... tidak perlu menukar bendera jika tidak pernah mengenal semangat patriotisme

    BalasPadam
  27. Bendera MALAYSIA langsung tak sama dengan bendera USA... anda perlu teliti dan belajar di sekolah di Malaysia semula... bilangan merah putih, jumlah bucu, warna-warna sangat2 berbeza! Malahan maksud dan erti ada pada setiap perkara di dalam bendera.. Wah! Hebat bukan? Jadi bersyukurlah dgn Jalur Gemilang..

    BalasPadam